Heel eerlijk: iemand stelt mij een vraag over medische mondkapjes en aangezien ik mij daar verder niet in heb verdiept maar wel had vernomen dat er net een onderzoek naar was gedaan waar zoiets uit zou zijn gekomen, althans van wat ik had gehoord, verwijs ik daarnaar met het advies dus even zelf op te zoeken. Ik snap je verwijtende toon dus niet aangezien ik al aangaf 'm verder zelf niet te hebben gelezen. Dit is gewoon een forum he. Niemand van ons, ook jij niet, heeft hier DE wijsheid in pacht. Het is hier geen een of ander wetenschappelijk tijdschrift waar wij allen iets te publiceren hebben. Iedereen geeft hier zijn mening, zijn ervaring, wat diegene heeft gelezen of vernomen op wat voor manier dan ook. En iedereen vist daaruit wat diegene wil lezen.
Als je het echt neutraal wil doen, zeg je "er is een Deens onderzoek naar de werking van mondkapjes." Maar in plaats daarvan suggereer je dat uit het onderzoek bleek dat mondkapjes niet werken. Dan verwijs je i.m.o. niet naar onderzoek om mensen wat te lezen te geven, maar draag je bij aan desinformatie. Want je weet zelf ook: weinig mensen zullen de moeite nemen het onderzoek daadwerkelijk op te zoeken, zeker als je de zogenaamde conclusie er al bij vermeld. Bij veel mensen blijft dan alleen 'werkt niet' en 'onderzoek' hangen. En dat wordt dan weer doorverteld.
Jawel heeft hij wel. Wie dus nu leren dat je vooral niet moet doen wat je gevraagd word. Het is een principe kwestie bij hem dat hij het Niet doet.
Ja 1 druk op het knopje afdrukken en je hebt er een Gaan ze ook echt niet controleren want dan gooien deze figuren het weer op de AVG. Pappen en nathouden dus.
Als je je mondkapje op de juiste manier draagt dan kan ie zeker wel helpen maar mensen zitten er constant aan Even verschuiven , op en af doen dan heeft het weinig zin En wat denk je van andere zeer besmettelijke virussen Dat we op het werk die dingen voor de sier dragen En ja nu werken we met andere maskers maar vaak ook met een ander kapje Dus ik vind deze opnerkingen dikke onzin. En onjuist
De 'derde golf' lijkt in België voorlopig niet door te zetten, de stijging van het weekgemiddelde gaat al 3 dagen minder snel (15% - 13% - 10%) een het weekgemiddelde was vandaag ook weer lager dan gisteren. De positiviteitsratio blijft ook langzaam zakken. Ik hoop echt dat de kerstvakantie nu een positief effect heeft, zodat we erna weer flink lager zitten (want ik geloof echt dat de scholen en alle mobiliteit die daarmee samen hangt een flinke invloed hebben). En ik hooooop dat mensen met de feestdagen hun gezond verstand gebruiken, ik hou m'n hart vast...
Tja het is lastig als je tegen sommige of alle maatregelen bent omdat je het nut er niet van inziet. Tel daarbij nog eens de indoctrinatie op school op (zoals nieuwsbegrip en het jeugdjournaal) en wie weet nog eens een leerkracht die denkt er meer verstand van te hebben dan mensen die zelf in het vakgebied werken (hebben mijn kinderen gelukkig niet), en je wordt niet blij als ouder zijnde. Mijn jongste vindt corona regelmatig stom, maar verder past zij zich prima aan. Zij is wat dat betreft vrij flexibel, alhoewel ze van de zomer had bedacht dat ze geen mondkapje op hoefde in het vliegtuig, dat moest vanaf 6, maar zij had als 7 jarige de lengte van een 5 jarige, dus daar zouden ze wel intrappen. Dat hebben we dus uiteraard niet gedaan. Maar mijn oudste is communicatief zeer sterk onderlegd, vindt het leuk om discussies te voeren, het liefst met volwassenen over wereldproblemen en of politiek. Die vraagt aan mensen die in hun eentje in de auto zitten met een mondkapje op, nog net niet of ze ook een condoom om hebben als ze alleen in bed liggen. Hij vindt mondkapjes ook de grootste onzin en begreep dus ook niet waarom wij niet gewoon zo'n kaartje uitgeprint hadden zodat we lekker toch zonder mondkapje kunnen lopen. Wij hebben hem dus juist goed kunnen uitleggen dat je soms je principes even opzij moet zetten voor mensen die bang zijn voor corona. Of deze mensen dan terecht bang zijn ivm bijvoorbeeld onderliggend lijden of dat ze geïndoctrineerd zijn door de regering, dat maakt dan niet uit. Angst is angst, dus met een mondkapje op hoeven deze mensen tenminste niet bang te zijn voor ons. Zijn conclusie was wel dat die mensen behalve bang ook dom zijn omdat mondkapjes niet helpen, maar dat vond hij eigenlijk nog zieliger. Dus hij begrijpt het nu wel.
De mensen die in auto mondkapje dragen kunnen best wel in de thuiszorg werken.. die van ene na andere adres rijden. Of ze hebben thuis netjes hun handen gewassen, mondkapje opgedaan en halen iemand op om ergens heen te brengen ect.
Waauw, ik vind wat jij jouw kinderen aanleert vooral onbeschoft... Het is niet omdat je een andere mening hebt dat je zielig, dom of bang bent. En die opmerking over een condoom als je alleen op bed ligt, waauw, vind je dat serieus ok als je kinderen zo tegen wildvreemden praten? Je kan je kinderen ook leren dat er zoiets bestaat als verschillende meningen in de wereld, en dat je daarover op een respectvolle manier kan praten
Nee joh, die zijn gewoon bang, geïndoctrineerd en/of heel dom en daarom heel zielig! Tot zover je kinderen een beetje respect bijbrengen voor mensen die er anders over denken...
Bang zijn is niet het goeden woord. Ik ben niet bang van corona of bang hier aan dood te gaan want ik ben in het geheel niet bang voor de dood. Leven met angst voor de door is namelijk een hele zware last die ik gelukkig ondanks ik een hartstilstand heb gehad niet heb.... Ik doe wat de regering zegt omdat ik als een land sterk wil staan en samen een virus wil overwinnen. Een virus waar aan anderen dood gaan. Niet mijn angst maar de werkelijkheid voor anderen. Jij brengt het als of iemand bang is van een spin. En verder respectloos naar anderen toe. Ik breng op dat soort momenten mijn kind bij wat zowiezo niemand dom is. Ja de gene die anderen dom noemt.
Alleen opname in vaccinatieregister als iemand toestemming geeft Mensen die het coronavaccin krijgen, komen alleen in het centrale vaccinatieregister als ze daar zelf toestemming voor geven. Dat schrijft minister De Jonge van Volksgezondheid aan de Tweede Kamer. In het register wordt vastgelegd wie zich heeft laten vaccineren en met welk vaccin. Het RIVM kan dan in de gaten houden of een vaccin effectief en veilig is. Eind december is het systeem klaar voor gebruik en vanaf eind maart kunnen mensen hun eigen vaccinatiegegevens inzien. Of een registratie als vaccinatiebewijs kan gaan dienen, is nog maar de vraag. Het kabinet is bang dat bijvoorbeeld bedrijven aan hun personeel om zo'n bewijs gaan vragen. De Jonge wil hierover advies van de Gezondheidsraad. Hij wil weten of de overheid moet voorkomen dat private partijen om een vaccinatiebewijs vragen. In de Kamerbrief wordt ook het tijdpad voor de komende maanden geschetst. Verwacht wordt dat medio maart alle verpleeghuismedewerkers gevaccineerd zijn met het gisteren goed gekeurde Pfizer-vaccin. Het gaat 250.000 mensen die in januari of februari hun eerste prik krijgen en in februari of maart hun tweede en laatste prik. Voor deze eerste vaccinatieronde zijn zo'n 350 a 400 GGD-medewerkers nodig, en die zijn er volgens De Jonge. Defensie heeft indien nodig duizend medewerkers paraat om bij de latere vaccinaties te assisteren. --- @nelta
Wauw.. ik blijf me echt verbazen over de denkwijze van mensen, en dan vooral eng dat ze zo overtuigd zijn van zichzelf.. bekrompenheid ten top. @Cin85 Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat jouw zoon zo beredeneerd en niet verder kijkt dan dat, maar als ouders zou je toch beter moeten weten..
Denk dat de juf ook niet blij is met een ouder die alles beter denkt te weten en nieuwsbegrip en jeugdjournaal ziet als indoctrinatie. Maar goed joh, dat jij je kind kritisch leert zijn .