NU.nl: Sinds maandag 9.872 nieuwe positieve coronatesten gemeld Het RIVM heeft sinds gisteren 9.872 meldingen van nieuwe positieve coronatesten binnengekregen, zo wordt gezegd. Dat aantal is kleiner dan het gemiddelde van de afgelopen zeven dagen (11.332). Maandag werd met 11.212 nieuwe positieve tests voor het eerst sinds vijf dagen een daling waargenomen. Sinds gisteren liggen 127 meer coronapatiënten in het ziekenhuis in vergelijking met een dag ervoor. Het aantal mensen op de intensive care blijft ongewijzigd. Maandag werden 49 nieuwe opnames doorgegeven.
Aantal positief geteste mensen 9.872 1.327 minderdan gisteren Dit getal laat zien van hoeveel mensen gisteren gemeld is dat ze positief getest zijn en COVID-19 hebben. Een deel van de meldingen zijn positieve tests van eerdere dagen, die later zijn doorgegeven. Dit is dan wel weer goed nieuws
Gelukkig daalt het iets. In onze praktijk hadden we afgelopen weekend 28 bevestigde Corona positieve patiënten, Ook hele gezinnen maar wel gewoon veel ( regio Den Haag) Ik woon niet in Den Haag maar 2 x struikelen en ik ben er.
Gelukkig daalt het. Ik hoor nu ook weer veel mensen met buikpijn en braken. Bij jullie ook in de praktijk? Ik denk niet dat het met Corona te maken heeft maar zou wel zomaar kunnen.
Ja, afgelopen week best veel idd! Heerst er toch ook nog iets anders dan Corona. Krijg wel weer meer telefoontjes van mensen die positief getest zijn. Dat daalde even, maar nu weer meer.
Dat dacht mijn collega ook, toch weer de zekerheid maar laten testen, bleek dus wel corona te zijn. Er wordt nu dus een verschuiving van klachten gezien hier in de regio. Minder kuchjes en meer buikklachten.
Ik persoonlijk zo veel mogelijk wel maar ook wel eens niet. maar er zijn dus ook personen die het helemaal niet kunnen verdragen. Ik heb hem ook wel eens in een kleine winkel afgezet nadat ik had uitgelegd dat ik het benauwd kreeg erdoor en door de astma. Maar ik heb er dus een hekel aan dat mensen er gewoon maar vanuit gaan dat iedereen die er geen draagt zich aan stelt/het maar onzin vind/ asociaal is of een faceshield zou moeten dragen. Er zijn nou eenmaal uitzonderingen.
Als ik de verhalen moet geloven van de paar mensen die ik ken die werken op de SEH. Dan is het weer echt drama. IC bedden zijn op en patiënten worden verplaatst naar Duitsland. Gisteren SEH paar uur dicht. Personeel op de SEH is overbelast en uitgeput en vrezen nog een extra golf na de kerst.
Als je dit soort verhalen hoort denk ik ... Jammer maar helaas, maar gooi de boel na Kerst ajb op slot. Want Kerst wordt vaak met familie gevierd en dan een dag of 5/6 later komt een eventuele besmetting aan het licht, hey dan hebben we net de jaarwisseling die we met vrienden/buren/kennissen uitzitten hoppa weer een nieuwe groep mensen die besmet kunnen worden.
Misschien zou het een goede straf zijn voor 'overtreders' om verplicht de SEH te ondersteunen op wat voor manier dan ook. Dan bedenken ze zich hopelijk nog een keer voordat ze met z'n allen gezellig kerst of wat dan ook gaan vieren. Ik heb ernstig te doen met het zorgpersoneel.
Wat mij betreft geen visite meer ontvangen. Of maximaal 1, om alleenstaanden niet in een sociaal isolement terecht te laten komen.