Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar deze regel zal er vast wel even blijven. Over een poosje kunnen we hopelijk wel gewoon weer op vakantie. En zullen er ook weer zakelijke bezoeken zijn, dat is meestal ook maar een dag of 2-3.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.517
    10.417
    113
    Nog gefeliciteerd!

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.517
    10.417
    113

Aaah wat naar! :(

4. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Had je anders verwacht dan? Deze lockdown gaat in zijn geheel echt wel tot de voorjaarsvakantie duren, daar ben ik van overtuigd. En lijkt me ook heel logisch: cijfers gaan echt niet dalen (oa ivm de feestdagen), het is winter, dat vaccineren gaat nog wel even duren. Genoeg redenen om niet te versoepelen.

5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Nou ik had gehoopt op meer besef hoe ernstig de situatie is. Maar we zien nooit meer beelden van de IC dus dan lijkt het mee te vallen. En ook het feit dat het aantal doden dus nu met bijna 50% is afgenomen door gerichtere behandelingen in het ziekenhuis zegt niks.
    Alleen maar meer belasting op de zorg.. ik denk dat er op een gegeven moment een covid19 opnamestop moet komen.
    Dan worden de huisartsen wel weer extra belast maar het kan niet anders..

Medisch personeel in de meeste ziekenhuizen kunnen het niet meer aan. Dat is wat ik hoor in mijn directe omgeving en ik vertrouw die bronnen. Ergens ligt toch een grens.

Ja ik denk ook wel dat de lockdown tot na de voorjaarsvakantie gaat duren.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.320
    23.470
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik mag toch wel hopen dat dingen als school, zwemles en sport voor kinderen eerder weer mogen beginnen. Van de zotte dat dat soort dingen nu niet mag.

Minoesje, Anouk2005, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik denk dat de basisschool wel weer langzaam gaat beginnen vanaf 4 januari.

8. Venelientje

Zwemmen vind ik inderdaad jammer, hij ging zo lekker richting diploma na 13 lessen op de nieuwe zwemschool.
    De rest inclusief scholen en winkels mag van mij allemaal dicht blijven tot eind februari, dan zijn we misschien sneller van alle ellende af. En stiekem kom ik eindelijk helemaal tot rust nu alles dicht zit, en de kinderen ook...

9. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    En dan?? Al die mensen maar dood laten gaan ofzo?
    Echt hoor, mijn ervaring is dat je pas wordt opgenomen áls je al half dood gaat. Dus ik vraag me oprecht af hoe je dat dan voor je ziet.

NiVa0230, Martini, Narcisje en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.320
    23.470
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Alsjeblieft zeg, die scholen moeten gewoon open, in elk geval basisschool. Die sluiting is echt niet goed meer voor de meeste kinderen.
    Ik vind dat echt niet meer te rechtvaardigen, maar dat vind ik van steeds meer dingen niet.

Anouk2005, Sado, Minoesje en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Precies zoals het in Italië ging. Geen Covid19 opnames meer in het ziekenhuis en begeleiding aan huis door de huisarts.

Dit gebeurde overigens ook in golf 1 In Nederland bij veel ouderen die te ziek waren om nog verplaatst te worden maar omdat er niet genoeg testen waren is het niet bewezen dat deze mensen ook covid19 hadden.
    Straks is al het medisch personeel op de covid afdelingen Burn-out en overbelast.. valt langdurig uit en dan kan je als ziekenhuis ook niks meer.
    Het is niet een ethische oplossing maar blijkbaar moet de situatie eerst escaleren.

Roosje35 en tuc vinden dit leuk.
  12. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oké, zo zie je dat, ik snap wat je bedoeld.

Maar toch ben ik blij dat mijn man, de vader van mn kindjes is opgenomen. Zonder de remdisevier, dexametison, vocht(hij spuugde en dronk al een week bijna niet), zuurstof en antibiotica had hij het niet overleefd ben ik bang van.. de huisarts van de dokterspost is voor de opname hier 3x geweest, maar kon niets doen..

En ik snap dat het zorgpersoneel het véél te zwaar heeft, echt hoor. Die mensen werken en werken, en ik ben ze zo dankbaar hoe goed ze mijn man hebben verzorgd ♡ . Dubbele diensten al het leed dat ze zien..

Edit: Maar de oplossing die jij noemt.. Nee, daar kan ik echt niet achter staan. Zoals je zelf al zegt: heel onethisch

littlemunchkin, Luckyme96, sprits en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Inderdaad de scholen kunnen echt niet langer dichtblijven. De mensen zijn nu weer gewend aan thuis werken en zonder kinderen thuis is dat een stuk beter te doen.

Syane vindt dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Maar nu gebeurt al hetzelfde bij GGZ instellingen, die zijn el helemaal volgelopen, als je nu een kind met een zware depressie thuis hebt zitten , heb je gewoon dikke pech en mag je het zelf uitzoeken. (Ik ken iemand in mijn omgeving die dit heeft)
    Dus blijkbaar vinden we dit voor psychische hulp wel een aanvaardbare oplossing? Dat is toch vreemd?

Amarens, zonnetje2015 en tuc vinden dit leuk.
  15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat staat toch los van elkaar? Door geen mensen met covid meer op te nemen in het ziekenhuis, komen er niet plots meer plekken voor psychische hulp vrij?

Iets slechts verdedigen aan de hand van het argument dat er ook andere slechte dingen gebeuren is mi een vreemde redenering ...

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Nee, dat is geen aanvaardbare oplossing, op beide punten niet. En die druk op de ggz is er ook al jaren, corona toont dat nu nog eens extra pijnlijk aan. Maar je kan niet zeggen;’We nemen geen covid-patiënten meer aan.’ Net zoals je niet kan zeggen;’Mensen die sinds dit jaar een depressie hebben, zoeken het maar thuis uit.’ Allebei onaanvaardbaar. Dat bed dat vrij komt door een covid-patient niet op te nemen, komt ook niet vrij voor een ggz-patient. Je lost er op dat punt ook niks mee op.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is werkelijk niemand die beweert dat dit aanvaardbaar is. Er zijn alleen mensen die steeds weer roepen dat ze dènken dat ànderen dit aanvaardbaar vinden. Maar dat is volslagen onzin.
    Verder is het niet zo dat als je in ziekenhuizen een opnamestop instelt, dat er dan ineens ruimte is voor meer GGZ-opnames. Het is ook niet zo dat als je alle maatregelen stopt, dat er dan ineens minder mensen zijn die GGZ-zorg nodig hebben. Het zullen mogelijk andere mensen zijn, maar ook dat durf ik niet eens met zekerheid te zeggen.

Syane en Fuddey vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Zwemles wel, maar scholen niet? Vreemde prioriteiten.

Anna009, Martini, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Venelientje

Prioriteiten? Ik zeg alleen dat we school niet missen en zwemles wel. Dat lukt thuis ook niet echt natuurlijk. En het kost iets minder tijd dan school. En qua besmettingen is een grote school natuurlijk gevaarlijker dan een groepje van 9 kinderen en een paar ouders.
    School is leuk qua ritme en hij vindt het geweldig maar thuis vermaakt hij zich prima, en leert hij minstens net zo veel ( hij heeft op school ook al veel een eigen programma). En we hebben eindelijk tijd voor allerlei leuke projecten. Dus dat missen we niet nee en mag dus nog wel een poosje duren van ons. Voor de oudste is thuisonderwijs sowieso het allerbeste , dat mag voor het vo wel tot mei 2022 duren, dan is ze klaar;)

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Nou om te beginnen is er door de strenge maatregelen een grote toename in de druk op de GGZ , dit was hier gisteren uitgebreid in het nieuws. Dus er is wel degelijk een verband. Ik denk wel degelijk als iedereen weel naar school/werk, zn normale dagritme kan oppakken dat dit gaat schelen.

Officieel zal er geen minister of beleidsmaker zijn die het aanvaardbaar vindt, maar ze kijken gewoon een beetje de andere kant op nu.

nelta en Amarens vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina