Het blijft spannend. Ook bijzonder... nog geen beslissing over de centraal eindexamens. Maar wel het doemscenario dat in bepaalde regio's de scholen dicht gaan. Daar gaat het onderwijs dus toch stagneren. Dan kun je de landelijke afnames toch niet zo door laten gaan? Die verschillen worden toch veel te groot.
Hopelijk blijft die tekst ook staan. Zwemmen is heel goed voor de beweging enzo, maar ook een vrij essentiele basisvaardigheid in dit land. Zeker als er straks kinderen gaan testen hoe dik t ijs is om tot de conclusie te komen "niet zo dik".
Heb je een link? Ik kan het niet vinden. Edit inmiddels wel gevonden, maar dan moest ik nog best zoeken. Vreemd dat dat niet duidelijker is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven Onder het kopje sport en spel.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven En dan naar sport en regels
Toch gek dat het dan hier niet staat. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/sport
Ik kan het ook nergens vinden... @Vaasje en @Snoopy1983 kunnen jullie een link delen? edit: gevonden!
Ik ben heel erg blij dat de regelmaat blijft. ' judo & zwemles' Helaas vandaag te horen gekregen dat de wachttijd voor het kind onderzoek mede door corona langer geworden is. Stond al 2 a 3 maanden voor. Onze zoon raakt zo gespannen door alles dat hij steeds meer tics heeft. En sommige momenten echt ' lastig' is. Komt ook wel weer goed. Maar zou liever meer duidelijkheid voor hem hebben en eigenlijk zelf handvaten hoe te handelen. Want door het vele thuis zitten word ook dit zwaarder & moeilijker. ' kom nu over als een zeurende ouder ik weet het'
Tuurlijk ben je geen zeurende ouder! Gewoon hartstikke vervelend dat die onderzoeken weer langer duren. Dat duurt altijd al lang en dan ben je vaak al op een punt dat het echt amper meer gaat. Dus nee, vind je zeker geen zeur hoor.
Geen gezeur hoor, logisch toch dat het allemaal gewoon zwaarder aanvoelt nu. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen voor onderzoek. Is het mogelijk om tot die tijd al een paar keer te (video-)bellen met een jeugdprofessional om vast wat handvatten te krijgen?
Bah, mn rioolmetingen (hoekje waar ik vooral in kijk) zijn ook niet meer heilig... Als je op t corona dashboard nu klikt zie je hele rare sprongen er tussen staan... Kijk je eens goed waar t gemiddelde vandaan komt blijken de "zware jongens" geen meetwaarde te hebben en dus niet in t gemiddelde te zitten, laatste meting viel in voorgaande week. Ja dan krijg je rare sprongen in je grafiek. Alleen zo jammer dat die rare sprong nu ook ineens in de week van 18 oktober zit, daar zat ie vanmorgen niet. Viruswaarde van rond de 300, had leuk geweest. Hopelijk binnenkort nieuwe waarden erbij van de andere stations/wijken.
De screening loopt via de revalidatie arts. Momenteel zit hij ook niet lekker in zijn vel opschool Cluster 2 onderwijs ivm TOS wat mogelijk geen echte TOS is maar verbalen dyspraxie wat zijn spraak verslechterd. In combinatie met ASS. Hier gaat hun focus straks ook naar uit. Een x aantal weken de psycholoog ergotherapeut fysiotherapeut en logopedist en diëtist die mee kijkt naar bepaalde momenten om zo een zo goed mogelijk beeld te krijgen van onze zoon. Hij heeft de afgelopen jaren al best wel wat mogelijke diagnoses versleten en wij willen nu gewoon echt duidelijkheid vooral voor hem zelf. Donderdag ook OPP besprekingen en doelen gesprek vanuit school. Hoop dat hier duidelijkheid uit komt. ' sorry voor het of topic gaan'
Ik ben al even wakker. Ben al een paar keer naar de brievenbus gaan kijken, maar nog geen agenda. Morgen misschien?