Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Je kunt dingen vermoeden, maar je kunt het pas echt zelf weten als je zelf hebt ervaren. Dat wil niet zeggen dat je geen mening kunt/mag hebben, maar jij meldt het zo stellig en negatief, dat vind ik jammer, want nee, je weet niet hoe het echt is. En natuurlijk hoor je sneller de negatieve kant, zo gaat dat toch?

En nee, je hoort mij niet iets negatiefs zeggen over de zorg in België of over Trump.

Anouk2005 en Maan14 vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ok dat scheelt dan, maar ik ben toch blij dat de Nederlandse werknemers dan wat meer vertrouwen krijgen van hun werkgever en geloof niet dat het ziekteverzuim hier veel hoger ligt? In tegenstelling zelfs denk ik

Fuddey vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Met bepaalde medische diagnoses en op een bepaalde leeftijd val je in de risicogroep.
    Mijn idee is dat als je bang bent, je dan thuis werkt. De arbeiders die ik gesproken heb, die niet thuis kunnen werken (bouw, garage, stratenmakers etc) die zijn ook niet bang. En anders zouden deze mensen wat mij betreft ook voorrang mogen hebben met de vaccinatie (uiteraard wel eerst bij huisarts op spreekuur geweest).
    Overigens zou een vrijwillige lockdown voor de risicogroep het beste zijn.

Ik denk dat de huidige lockdown veel schadelijker is voor de maatschappij en economie.

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat stel ik dan als negatief?

Gisteren werd hier gezegd, door 2 Nederlandse dames, dat je in Nederland, als je binnengaat in een verpleeghuis, afstand doet van je rechten om zelf (of je familie) te beslissen over je verdere behandeling, dat deze beslissing dan integraal door een geriatrisch arts gemaakt werd.

Ik heb gezegd dat ik dat shockerend vond, daar blijf ik ook gewoon bij.

Later werd dat genuanceerd door andere verhalen, des te beter. Ik heb dan ook verschillende keren herhaald dat, zolang het gaat over het bespreken van behandelingsmethoden, kansen en mogelijke uitkomsten en dat de uiteindelijke beslissing bij de patiënt/zijn familie ligt, dat ik dat prima vind (zo is het ook gewoon in België).

Vervolgens vroeg iemand naar de verschillen tussen het Belgische en Nederlandse systeem, omdat haar familie in België daar een ander beeld bij had. En dan heb ik enkele verschillen benoemt en mijn persoonlijke mening daarbij gegeven: dat beide systemen voor en nadelen hebben, maar dat voor mijzelf het Belgische systeem als menselijker aandoet. Maar ook dat dit waarschijnlijk ook deels beïnvloed wordt door waar je opgroeit, omdat je wat je altijd gekend hebt nu eenmaal logischer vind.

Ik snap niet wat daar zoveel negatiever aan is dan jij die zegt dat je het Nederlandse systeem qua ziekteverzuim beter vindt? Ook een mening zoals een andere toch?

Emilie69 vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.379
    28.668
    113
    Zullen we de BE vs NL huisartsen discussie elders voeren? Dit topic is COVID-19.

Luckyme96, Bellybell, Anna009 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.915
    19.093
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet.
    Gemiddeld werken de Belgen wel ietsje meer dan de Nederlander dus ik gok dat het voor België mss daardoor idd wat hoger ligt.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.915
    19.093
    113
    Vrouw
    In België moet je de huisarts bellen, voor je terecht kan in een test post. Dus huisartsen zijn heel erg van belang in het hele corona gebeuren :D

Suzy85 en KleineLai vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Er stond duidelijk een link bij naar de website waar het gehele artikel te vinden was. Dus misschien had je dat kunnen aanklikken en zelf kunnen lezen en je conclusie kunnen vormen?

En dat we Spanje achterna gaan, ja die zouden eerst ook alleen de testuitslagen delen, en die zijn nu dus een stapje verder gegaan. Nu onderzoekt Nederland of een corona paspoort mag, met daarin, nu nog, de test uitslag. Bij de genoemde instellingen hiernaar vragen mag officieel niet, leve de avg wet. Alhoewel die tijdelijk niet schijnt te gelden door de corona spoedwet. (Heb ik horen zeggen, dus dat weet ik niet zeker maar dat zou mij inderdaad niets verbazen). Maar als je het maar op de juiste (ethische) manier naar buiten brengt dat men hierom gaat vragen, dan slikt het grootste gedeelte van de mensen dit gewoon.
    De volgende stap is een paspoort met daarin de datum van vaccinatie en het batchnummer. Dit moet namelijk nu al door de ggd geregistreerd worden. Het gehele it systeem is hiervoor aangepast. Mensen kunnen dat straks ook online inzien, sterker nog, dit heet ook je vaccinatie paspoort.
    En waarom zou men al deze voorbereidingen hebben getroffen als er toch niemand naar je vaccinatie paspoort mag vragen ivm de avg wet?

Als men straks naar je testuitslag mag vragen, dan is de stap naar het kant en klare vaccinatie paspoort niet zo groot meer. Of denk jij dat ze voor niets miljoenen uitgegeven hebben?

Whysteria en tuc vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je omschrijft precies zoals het bij ons ook gaat! Ik vind dat ook leuk, van die huisbezoekjes doen, weer even wat anders. Ik herken mezelf ook nooit in wat anderen omschrijven zoals ze een doktersassistente zien. Ik ben medisch opgeleid, heb 14 jaar ervaring. Ik lul niet zomaar wat uit mn nek. Maar wat je zegt, mensen zijn veel mondiger, alles moet nu. En hoe vaak het voorkomt dat ik advies geef en het er niet mee eens zijn, maar als de dokter ze terugbelt met precies hetzelfde advies, nemen ze het wel aan.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Jouw link werkte niet bij mij ('geen resultaat gevonden), dus nee dat kon ik niet. Als je de hele brief gepost had was het meteen duidelijk geweest. Bovendien zal niet iedereen zo'n link aanklikken en gaan lezen..

De rest van jouw post reageer ik straks op.

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.515
    113
    Dat lijkt me echt zó frustrerend ...

12. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Dus omdat Spanje dat doet gaan wij dat ook doen? En alle andere Europese landen dan? Tupp heeft eerder al uitgelegd wat voor uitgebreid proces daar in Nederland aan vooraf gaat.

En als jij hebt gehoord dat het in de noodwet staat, vraag dan bij jouw bron even naar een linkje/kopie van die passage. Want als dat zo is zou ik het graag weten.

[/QUOTE]
    Maar als je het maar op de juiste (ethische) manier naar buiten brengt dat men hierom gaat vragen, dan slikt het grootste gedeelte van de mensen dit gewoon. [/QUOTE]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat ethisch advies vragen er alleen om gaat het zo te brengen dat mensen het eerder slikken? Volgens mij is zo'n advies nog altijd bedoeld om te kijken of het überhaupt ethisch verantwoord is om een corona paspoort in te stellen, en zo ja waar het vervolgens voor gebruikt mag worden.

[/QUOTE]
    En waarom zou men al deze voorbereidingen hebben getroffen als er toch niemand naar je vaccinatie paspoort mag vragen ivm de avg wet?
    Als men straks naar je testuitslag mag vragen, dan is de stap naar het kant en klare vaccinatie paspoort niet zo groot meer. Of denk jij dat ze voor niets miljoenen uitgegeven hebben?
    [/QUOTE]

Ik heb geen inzicht in de overheidsfinancien, dus dat weet ik niet. Ik weet wel dat miljoenen klinkt als veel geld, maar op overheidsniveau helemaal niet zo veel is. En bovendien lijkt het mij dat ze dat doen om goed te registreren wie welk vaccin heeft gekregen.

(Mmm de quotes waren niet helemaal goed gegaan, nu hopelijk wel)

Butchke vindt dit leuk.
  13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
  14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Ohhh ik moet er niet aan denken.
    Klinkt allemaal weinig positief.

Het is een premium artikel, dus ik weet niet hoeveel jullie kunnen lezen..

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    :cry:De variant die nu in Zuid-Afrika rond gaat is zeer besmettelijk en maakt jonge mensen veel zieker :( Meer onderzoek is nodig voor verspreiding door kinderen van de nieuwe varianten.
    Ook kunnen de vaccins mogelijk niet werken bij deze varianten.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En dan zeggen ze in dat artikel dat veel grootouders oppassen. Alsof dat minder wordt als ze de scholen dicht houden. In tegendeel denk ik.

HappyRabbits en Anouk2005 vinden dit leuk.
  17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    :(:(:(
    Ik vind het vooral erg dat ze nu deze reden gaan gebruiken om scholen gesloten te houden. Want langer dicht houden om ouders thuis te houden schoot bij iedereen in het verkeerde keelgat. Maar nu kunnen ze het hierop gooien. En zaaien ze angst zodat ook ouders straks denken dat het beter is dat scholen langer dichtblijven.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En hoe zie jij dit voor je, ben ik oprecht benieuwd naar. Mijn man kan echt geen vrij nemen van zijn werk omdat ik in lockdown zou moeten. Als hij namelijk naar zijn werk gaat kan ik alsnog besmet raken waar op de kans groter is zodra iedereen gewoon weer kan doen wat hij of zij wilt.

Verder onze zoon naar school brengen? En naar het ziekenhuis voor zijn afspraken?

Het lijkt allemaal heel 'makelijk' maar is dat zeker niet.

Whoopy, Martini, Mar76 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het grootste aandeel patienten is 70+, 50% van de mensen die in het ziekenhuis liggen met corona. Die zouden wat makkelijker binnen/tuin/rondje buiten kunnen blijven natuurlijk. Boodschappen laten bezorgen of iemand die het ze brengt en voor ze neerzet bv.
    Ik was in begin van de uitbraak helemaal voor alle maatregelen enzo, maar we zijn ruim 9 maanden verder en alle schade die het mensen en kinderen toebrengt, er begint een punt te komen dat dat allemaal niet meer te rechtvaardigen is vind ik.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Precies. Het is makkelijk zo’n onliner te roepen. Maar wat het betekent en of het haalbaar is wordt verder niet onderbouwd. Hier exact dezelfde situatie als bij jou. Onhaalbaar dus. En dan zouden we ook onze ouders nooit meer kunnen zien. Echt een heel goed plan!

Deel Deze Pagina