Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.902
    3.654
    113
    Vrouw
    Zo kwam je niet op mij over hoor! Dikke knuffel voor jou! Samen staan we sterk!

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Helaas wel een stijging in het aantal ic opnames:(

3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.482
    839
    113
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Dat denk ik niet.
    Ik denk dat heel veel mensen zichzelf niet dchtvsls risicogroep zien.
    Mijn moeder is 70 en heeft diabetes, maar is totaal niet bang om cotona te krijgen.

Ze houd zich aan de maatregelen hoor. Maar meer om anderen te beschermen dan voor zichzelf. Ze woont alleen en loopt nu al tegen de muren op. En dat is met af en toe de kleinkinderen zien, een kop koffie met de buurvrouw en naar de supermarkt. (Bezorgdienst komt niet in haar gehucht) Denk je echt dat ze nog een jaar binnen wil blijven?

Én de huishoudelijke hulp kan dan ook niet meer komen.

We hebben gezien dat alleen hygiëne en afstand houden gewoon niet genoeg is om het virus onder controle te houden.

Wat denk je dat het met de economie doet wanneer alles wel open mag, maar de helft van de werknemers ziek thuis zit?
    Oh. En hoe moet het in de zorg als het ziekteverzuim daar nog meer gaat stijgen door een vrij rondcirculetend virus?

Én dan hebben we het nog niet gehad over de langere termijn gevolgen van fit virus.
    Want waar zovelen zich zo druk maken over de gevolgen van het vaccin. Die van het virus zijn nog vele malen heftiger.
    Ondervind ik zelf aan den lijve. 8 maanden na mijn "griepje" ben ik nog steeds zo brak als een duikpan. En cel En met mij.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Nee ze moeten zich opsluiten en nooit meer iemand zien. Laat staan aanraken :|

Grootouders willen af en toe hun kleinkinderen kunnen zien. Met ze spelen. Aandacht en liefde geven.
    Hoeft niet perse als oppas te zijn he.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Snap ik. Ik ben het ook.
    Dan reageer ik ook lekker fel hier ;)

Het is ook gewoon k** allemaal.

Enige oplossing voor mij nu is muziekje aan. Lichtjes aan. En het hierbinnen gezellig maken.

Net goed bericht van zwager. Zijn scans zagen er goed uit. (Enge spierziekte en hernia zijn uitgesloten . Dus hij mag door naar de covid revalidatie poli.
    Pfff. Ben zo klaar met dit k**jaar.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Probleem zit m nu dacht ik vooral in krapte van personeel door veel ziekteverzuim. Daardoor hebben ze wel een x aantal bedden, maar niet genoeg mensen voor de noodzakelijke zorg.

Moest ik ergens sorry voor zeggen? Heb ik gemist denk ik :| sorry :roflmao:

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Beterschap voor je vader.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ga hier even heel kort door de bocht hoor. Maar dit voelt zo ongelooflijk onterecht.
    Mensen die nog jong zijn en kanker krijgen worden aan hun lot overgelaten voor oude besjes op de IC met corona.
    Nogmaals, ik snap dat het gecompliceerder ligt dan dit. Maar het is gewoon in en in triest dat Nederland het niet voor elkaar heeft gekregen om de zorg op te schalen. En het zelf niet voor elkaar krijgt om al te vaccineren.
    Alle landen om ons heen zijn al begonnen. Ze hebben al ruim een half jaar de tijd om alles in gereedheid te brengen voor het vaccin en nu pas lijken ze wakker te worden...

Dat frustreert me eigenlijk best wel.

Nehneh, juf1987, Spectre en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.482
    839
    113
    Helaas is de leeftijdsgroep op de ic juist voornamelijk mensen tussen de 40 en de 60 jaar wat ik laatst hoorde.

Maar begrijp je frustratie hierin hoor.

12. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Heeft iedereen wel eens. Het is ook gewoon allemaal k*t met peren! Maar, vergeet niet, op het eind komt altijd alles goed. Als het nog niet goed is, ben je gewoon nog niet op het eind. Alleen vervelend dat je niet weet wanneer dat einde er aan komt. Volhouden....!

Nehneh, NiVa0230, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.313
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.313
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee hoor, dat is niet zo. Dit zijn betrouwbare cijfers van stichting NICE die op NOS stonden vorige week.

Screenshot_20201226-133553_NOS.jpg

15. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Dit inderdaad; dat (en handhaven) zou echt het verschil maken.
    En ja, ik maak mij er ook schuldig aan om 1× per week 1 of 2 mensen thuis te ontvangen.
    Als de regels strenger zouden zijn zouden we sneller weer kunnen versoepelen, wat het denk ik dragelijker zou maken dan dit aanmodderen...

Liekje81 vindt dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
  17. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Dat "blijf thuis" zou ook wel weer wat harder op de voorgrond mogen.
    Ik werk in de binnenstad en als je ziet hoe druk het daar nog is. Winkels laten toch klanten toe om hun bestellingen op te halen. Met als gevolg. Gezinnen, vriendinnen (echt overal groepjes) die gezellig met tassen vol door de stad slenteren. Dan ook nog lekker met z'n allen over de dagmarkt, rondneuzen in Die grenze of de kruitvat en voila, het is alweer lekker druk.
    Klanten bellen ons ook op om te vragen waarom ze bij ons niet kunnen afhalen, dat mag bij andere winkels ook!

Als klap op de vuurpijl gisteren... Ik ging even langs de buren omdat de ambulance voor hun deur de dag ervoor stond en ik wilde checken of alles wel oké was met hun (buurman had eerder hartaanval gehad) kwam er nog een jongen/man langslopen en kwam toen met een verhaal dat zijn vriend ict-er is in het ziekenhuis hier en dat ze op de IC geen klap te doen hebben!
    Die viel me echt even verkeerd aangezien mijn man dus op de IC werkt daar en het echt gekkenhuis is.
    Het zit me echt even hoog allemaal.

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.109
    1.105
    113
    De ziekenhuiscapaciteit is niet alleen afhankelijk van het aantal patiënten, maar net zo goed van het beschikbare personeel. Dus als je ziekenhuispersoneel vaccineert kan je hopelijk de komende maanden veel meer bedden benutten --> meer capaciteit --> minder andere zorg afschalen en minder druk in de ziekenhuizen.

Zuul en Syane vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Poe ik ga helpen duimen.

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar het ziekenhuis personeel vaccineren lijkt me echt nog het gemakkelijkste van iedereen. Dat kan bij wijze van in een week tijd. Gewoon op je werklocatie.

JupitR, Liekje81 en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina