Wat ontzettend naar dit! Ik duim voor je schoonzus dat het goed komt. Dit is al zoveel stress.. liefs
Hahhaha bedoel meer vanuit de overheid, soort van excuses voor het afschalen van de ic capaciteit en sluiten van ziekenhuizen door de jaren heen. Ipv alleen maar te benoemen dat wij ons niet aan de maatregelen houden.
Ik hoorde vandaag op de radio een oogarts die op de planning had staan om 2 blind geboren baby's te opereren, maar dat kon dus ook niet doorgaan. Er was te weinig personeel beschikbaar. Eerlijk gezegd zegt mijn gevoel dan wel, kies alsjeblieft voor de zorg voor die kinderen. Ik vind dat er andere prioriteiten gesteld moeten worden.
Ik kan alleen voor het LUMC spreken, maar daar gaan chemo's en stamceltransplantaties nog gewoon door. Operaties weet ik niet, daar hebben wij (gelukkig) niets mee te maken. Overigens zal het qua drukte ook wel meevallen aangezien ze ook bezig zijn met studies en experimentele behandelingen.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar waar zijn die nood hospitals gebleven? Men was tijdens de eerste golf bezig om deze op te zetten, maar uiteindelijk zijn ze nooit gebruikt. Het zelfde geldt voor dat covid schip? En waarom zijn de mensen die zich eerder hebben aangemeld als extra helpende handen nooit gebeld? Ik geloof best dat het ziekenhuis personeel aan het einde van z'n Latijn is. Maar ik krijg ondertussen het idee dat men het van hogerhand wel best vindt. Waarom in oplossingen denken als je ook erge nieuwsberichten naar buiten kan brengen? Alhoewel ik denk dat mensen meer (positief) opkijken van een nieuwsbericht dat er 5000 (oud) verpleegkundigen zijn opgeroepen als extra helpende handen voor een nood hospitaal.
https://nos.nl/artikel/2362575-basisschoolleerlingen-mogelijk-vaker-getest-op-corona-vanwege-britse-variant.html
Hoe kom je er bij dat 'de mensen' die zich hebben aangemeld nooit zijn gebeld? Misschien dat dit voor 'een paar mensen' geldt, maar er zijn echt veel mensen n.a.v. de initiatief aan het werk geweest of nog steeds aan het werk in de zorg Die noodhospitaals, tja... ze zijn naar ik vrees nog steeds aan het steggelen wie de vorige noodhospitaals (die uiteindelijk nooit gebruikt zijn) moet betalen. Beschamend!
https://www.ad.nl/binnenland/politie-alert-grote-illegale-technorave-vanavond-in-twee-minuten-uitverkocht~a86dc123/ad Echt hè Zou zeggen, met veel man er naar toe, ME erbij, de boel insluiten en flink beboeten
Ja ben ook benieuwd. Zoals ik het lees gaat het besluit vooral of ze eerder open gaan. En dat zal wel niet gebeuren met alle onzekerheden van nu.
Denk het niet dat ze daar nu al ieys over gaan zeggen. Zal echt afhangen van de cijfers komende weken. Hier thuis houden rekening met langer. Maar hoop het echt niet. Vreselijk. Chemo's en operaties moeten ondergaan is zwaar genoeg zonder de ellende van uitstel Sterkte voor jullie
Ik gok een zin als deze: 'Met de onzekerheden van nu wat betreft een nieuwe besmettelijke variant van het virus, vinden we het onverstandig om scholen eerder te openen' Wanneer ze wel open kunnen daar kunnen we voor nu helaas nog geen uitspraken over doen'
Ik vind het zo smakeloos dat ze al de hele dag op het nieuws zeggen dat op die school in Bergschenhoek met die uitbraak van de Britse variant, dat daar een juf van 38 is overleden, maar dat onbekend is of ze aan corona is overleden... Je zal maar een naaste zijn van die vrouw en dat je dat steeds in het nieuws moet horen!! En als niet bekend is waaraan ze overleden is...waarom is het dan nieuws? De GGD zit er bovenop toch, op die uitbraak, dus waarom moeten we een dag lang horen dat ze het nog niet weten? Hoe pijnlijk voor de familie, stel ze zou overleden zijn aan een hartafwijking icm corona ofzo, moeten we dat dan ook allemaal in het nieuws gaan lezen... ik vind dit echt stemmingmakerij ook.