Zegt ook meer iets over het denkvermogen van de mens. Hier op het werk werd het ook voorgesteld maar ik kan voor geen meter dansen en beleef er dan weinig lol aan dus we hebben het maar voorbij laten gaan
Oh dat denk ik ook niet hoor. Ieder filmpje heeft nochtans een slechte danser hoor. Iedereen naar links, dan heb je altijd wel 1 die naar rechts gaat en alles zo net 2 tellen te laat. Ben jij zo iemand.?
Ik werk in de randstad, daar is de bevolking denk ik sowieso al wat harder. Het helpt ook niet mee dat er verschillende zorginstellingen ook de mislukte pogingen online hadden gezet, daar koste het dus echt wel meer tijd dan een pauze. Persoonlijk heb ik er niets mee, maar ik zal nooit zeggen dat men het niet druk heeft/had. Overigens kregen wij net na de zomervakantie een thuis bioscoopbon voor een aantal films van mijn werk, ook met het idee om te ontspannen. Daar zal ook vast commentaar op geweest zijn, want laten we wel wezen, het kan nooit voor iedereen goed zijn.
Minder nieuwe opnames op verpleegafdelingen en IC's - https://nos.nl/l/2362698#UPDATE-container-50046858 Een dagje wat minder gelukkig!
RIVM meldt scherpe daling besmettingen (8.215), nieuwe ict-storing én fors minder getest https://www.nu.nl/coronavirus/6099757/rivm-meldt-scherpe-daling-besmettingen-8215-nieuwe-ict-storing-en-fors-minder-getest.html (via @NUnl) Toch daalt het aantal gemiddelde tests per week wel. En ik vond de dagen na kerst niet een hele toename, ook al werd er met kerst minder getest. Nu maar hopen dat het niet weer gaat stijgen. Kerstavond en eerste kerstdag nu een week geleden.
Denk dat de komende week, als mensen weer moeten werken, het aantal testen wel weer zal stijgen. En ook het aantal positieven zal stijgen. In mijn hoofd reken ik me rijk en hoop ik dat de dalende trend voortzet; zou de gemiddelde NL-er zich dan toch hebben ingehouden rond kerst? Maar eigenlijk weet ik wel beter (helaas).
Op NOS staat niks over een storing. Ze kunnen met de wisselende hoeveelheid testen ook beter kijken naar de percentage positief ipv de absolute getallen.
Hier ook hoor, maar bij mn ouders stonden bijv. op vrijdag tm zondag zelfs de auto’s dubbel geparkeerd in de wijk... Vooral veel (volwassen) kinderen met kleinkinderen. Er wonen veel 65-plussers, iedereen kent elkaar. Denk dat het scheelt waar je woont.
Ik hoop dat veel mensen zich er aan gehouden hebben, maar ben er bang voor... Wij hebben voor oudjaar een uitnodiging afgewezen omdat we er geen goed gevoel bij hadden dat de onderlinge afstand goed gehouden kon worden ivm de indeling van de woonkamer. Er zouden dan 3 gasten >13 zijn en onze 2 kinderen <12. Die ene persoon meer vind ik niet per sé erg mits veel ruimte. En ons gevoel was goed blijkbaar! Ik zag vandaag een paar foto's op IG staan en ze keurig 2 gasten hadden, maar met z'n allen vlak naast elkaar bij de tafel een spel speelden....zij is nb verpleegkundige op de IC en hij heeft ook met zijn werk dagelijks te maken met de coronacrisis. Tja.....
Wij hebben ook een afspraak afgezegd. Vanmiddag zouden we twee mensen krijgen voor lunch. Maar ze hebben gisteren ook met een stel afgesproken die ook nog wel veel mensen zien. Dat voelde voor mij niet goed dus afgezegd.
Voor de mensen die zich zorgen maken over onze grondrechten: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rechter-zet-streep-door-verplichte-coronatest-terugkerende-reizigers~bc527be4/
Dus reizen mag alleen als het noodzakelijk is, heb je daar maling aan en ga je toch naar een rood gebied op vakantie dan hoef je ook niet aan te tonen dat je negatieve PCR test hebt bij terugkomst.. Die negatieve PCR test is een moment opname dus geeft niet altijd volledige duidelijkheid .. maar als zelfs de PCR testen niet meer kunnen.. hoe ga je dan dit nog handhaven? Gooi dan maar alle grenzen open..
Ik vind het ook idioot, maar goed. Voor sommige mensen is het echt een big deal. En die hoeven zich dus geen zorgen te maken.