Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan maar hopen inderdaad maar voor 2 weken. Zeggen ze nu.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Is toch puur psychologisch weer. Klinkt toch veel beter dan een maand oid. Nu denkt iedereen dat het meevalt. Zal mij niet verbazen als het verlengd wordt.

Jackie87, mamameer, Whysteria en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Aiiii als zwemmen toch niet meer mag, ga ik een heel verdrietig kind hebben - had net vanmorgen verteld dat ze wél mag zwemmen zaterdag en ze was zo blij... Als het zo is, dan is het zo, en lossen we dat ook wel weer op - maar wel sneu...

4. maliro

maliro Niet meer actief

Geen zwemles. Maar wel naar de action of Ikea, of met 30 kinderen in een klaslokaal. Schiet mij maar lek

Zara75, SAARC en Roodborstj vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Precies dit, echt belachelijk.
    Staat nu ook op de site vd zwembranch.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Net bericht; hier ook volledig dicht, geen zwemlessen.

7. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

17 mei 2020
    274
    265
    63
    Vrouw
  8. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

17 mei 2020
    274
    265
    63
    Vrouw
    Dit inderdaad echt belachelijk. Hoe krom wil je het hebben.

Mega verdrietig meisje hier. Ze wilde zo graag haar diploma halen :(:(

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.453
    1.132
    113
    Ik snap het echt niet... ze mogen voetballen, gymen etc maar vervolgens verzuipen in een sloot omdat ze geen zwem diploma kunnen halen :(

En dan klagen dat het met de ontwikkeling van de kinderen niet goed gaat.

Roodborstj vindt dit leuk.
  10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg vanmorgen te horen dat ze vanavond tijdens de les af mocht zwemmen i.p.v. Zaterdag.
    Tijdens het afzwemmen kregen we te horen dat zwemlessen ook niet meer mogen..
    Heeft ze even heel veel geluk gehad (in tegenstelling tot de donderdag groep, die mogen dus niet afzwemmen...)

NiVa0230, Anouk2005, Wellesnietes en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het is natuurlijk allemaal héél dubbel. Dingen die wel doorgaan en waarom anderen niet. Anderzijds; we zitten gewoon tegen een lockdown aan. Voor mezelf ben ik blij dat ik voor kleding en zeker schoenen nog naar een fysieke winkel kan. Dat er mensen nog naar de kapper en de fysiotherapeut kunnen. Dat de scholen nog open zijn!

Ergens worden er grenzen gezet.. waarom moet een kind van 11 geen mondkapje en als het 12 wordt volgende week, dan ineens wel? tja.. omdat er keuzes gemaakt moeten worden. En qua sluitingen etc we niet alles kunnen blijven doen. En het één valt aan de ene kant van de weegschaal en het andere aan de andere..

En natuurlijk is het psychisch erg vervelend voor een kind wat nu niet kan afzwemmen, maar qua veiligheid maakt dat ergens niets uit. Het is écht te hopen dat het voor nu voor 2 weken is. En anders voor 4... maar dat het hierbij blijft en dat de scholen open kunnen blijven.

Wij wonen helaas in de slechtste regio op dit moment en ik hoop dat de middelbare scholen open blijven.... Ik hoop ergens dat ze de stap durven nemen om te kiezen voor gedeeltelijke sluiting ;) -klassen die niet hoeven te verplaatsen (1 en 2e jaars) en onder de 15 - dat die nog even mogen blijven gaan. Anderzijds is dit natuurlijk weer heel egoistisch :p en snap ik dat een ouder van een examenkandidaat maar hoopt en duimt dat het helemaal open blijft. Maar het blijft afwachten. Duidelijkheid is wel fijn.... maar ik snap dat veel dingen complex zijn en veel dingen ook in een grijs gebied vallen.

Pinkie88, Wellesnietes, Aszz en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.271
    15.059
    113
    Vrouw
    Dit dus.

Ik heb 3 zoons in Rotterdam op school. Hoop echt dat de scholen open blijven. Ik heb 1 brugpieper en 2 examenkandidaten in huis;)

Wij vinden het ook heel lastig met onze oudste zoon. Hij is nu 17 en hoeft met zijn klasgenoten geen afstand te houden, maar de meeste van zijn vrienden zijn inmiddels 18 geworden. Die zouden nu dus opeens wel afstand moeten gaan houden...

Ik ben nu blij dat ik onze jongste nog niet op zwemles heb zitten. Hij wordt overmorgen 5. Ik wacht wel tot het voorjaar met starten. Hopelijk gaat het dan beter met corona.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Snap je hoor maar het is voor mij niet zozeer dat mijn zoontje nu twee weken zwemles mist. Dat haalt hij ook wel weer in. Maar wat ik gewoon heel irritant vind is dat er wéèr onduidelijkheid over is. Eerst mag het wel en een dag later weer niet. Zorg gewoon dat je voor je dingen bekend maakt op een persconferentie alles hebt uitgezocht en antwoorden hebt. Mag het laat het zo en ga het niet terugdraaien. En dus ook niet de sauna's wel open doen omdat mensen ontspanning missen. Ook die mensen moeten dan even twee weken zonder.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.236
    12.252
    113
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.876
    31.474
    113
    Vrouw
    Precies dit inderdaad. Maatregelen zijn vervelend. Maar daar kan ik mee leven. Maar doe er gewoon duidelijk over.

Gelukkig hier geen zwemles. Want als er iemand slecht tegen onduidelijkheid kan dan is het mijn jongste.
    Die is nu lekker aan het voetballen. Zo blij dag dat wel nog mag.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    slaat inderdaad als een tang op een varken.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heeft de handbalvereniging besloten om al het handbal gedurende twee weken stil te leggen en ook voor de kinderen onder de 13 jaar.
    Niet leuk maar er zijn zoveel besmettingen binnen de vereniging en ze willen geen brandhaard worden. Ik begrijp het wel. Hopelijk kunnen we na twee weken alles weer hervatten maar ik reken nergens op.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.944
    19.112
    113
    Vrouw
    Zo was dat in België ook.
    De 1ne na de andere sportclub nam de beslissing om toch eventjes de boel dicht te gooien. Zelfs toen de - 12jazr nog mocht, was de sporthal waar onze zonen sporten al gesloten.
    Uiteindelijk ligt alles stil.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tja stel je voor dat je niet met vakantie kan gaan ;)
    Vanavond ben ik met de hond aan het lopen en zie ik dus een club van zeker 8 vrouwen met een instructeur die ergens verscholen tussen twee appartement complexen een bootcamp staan te doen. Hoe zielig ben je dan, tjonge jonge. Ik moest omlopen want ga er niet tussendoor lopen en dan had ik echt een snauw gegeven. Als ik het nog een keer zie ben ik geneigd om een melding te doen bij de politie.

Syane, Zuul en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.016
    113
    Nou net vandaag een mail dat de zwemlessen wel gewoon doorgaan (en zoontje had vandaag zwemles) maar nu lees ik weer dat het toch weer aangepast is..... echt hoor...

Wat een onzin zeg. Kinderen mogen wel in een klas zitten met een juf, maar niet in een zwembad? We mogen wel de supermarkt in en met onze handjes aan alle producten zitten, maar mijn kind mag weer lekker 3 stappen terug doen met zwemles. Bah zeg wat een wanbeleid. Ik heb er lang wel achter gestaan maar dat lukt nu echt niet meer.

Jackie87 en Roodborstj vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina