Ik hoop het echt voor mijn oudste. Vandaag de eerste online lesdag. Hij vond er niks aan. Het was wel allemaal veel beter geregeld dan in het voorjaar. Hij is van half 9 tot 2 online geweest met de hele klas. En ze hebben het volledige lesprogramma gevolgd. Ik had er geen omkijken aan. Jongste had verdeeld over de dag 2 sessies. Daarnaast uk wel bij blijven en helpen. En tussendoor andere werkjes geven. Maar ook dag liep goed. Jongste vond het leuker dan naar school gaan. Want dan kon hij lekker thuis blijven Én hij is ook super goed met zijn zindelijkheidstraining bezig. Dat vind ik het grootste voordeel van thuisscholen. Al met al positief dus. Maar neemt niet weg dat ik reikhalzend naar het einde van de Lockdown uitkijk . Werk is er een beetje bij ingeschoten . Best veel bandbreedte nodig met 4 man tegelijk online.
Ik hoop het ook maar vaak volgen we toch Duitsland. En ook daar blijven de scholen nog tot eind januari dicht toch? Ook al gaan de cijfers straks goed, dan wordt er wel weer gezegd dat er nog teveel onduidelijkheid is wat betreft de nieuwe variant
3/4 heeft overgewicht. Waarom doet de overheid hier niets mee? Zou toch flink onder de aandacht moeten komen? Flinke tax op alle pakjes, zakjes, frisdrank, chips, snoep en alles wat verder nog gezond is. Bewegen en sporten veel meer verplichten of aanmoedigen dmv korting op ziekteverzekering en ga zo maar door....
Hier kan je veel cijfers terug vinden https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/#Corona_man_vrouw_leeftijd
Waar bemoeien ze zich mee? Dictatuur Zelfbeschikking Je mag ook Niks meer. Ja Maar ik heb ondergewicht dus voor mij is roomboter wel gezond. Ja Maar vet is helemaal het probleem niet ze moeten de suikers aanpakken. Ja Maar .... Etc. Verder ben ik het wel met je eens Ik denk dat zorgverzekeraars veel meer preventie zouden mogen stimuleren. Bijv een (gedeeltelijke) vergoeding op sportschool/vereniging
Ik vind preventie wel iets wat we moeten stimuleren, maar niet iets wat uit de zorgverzekeringspremie betaald moet worden hoor... die is al torenhoog! Veel mensen kunnen een sportclub prima zelf betalen en de mensen die dat niet kunnen nemen vaak ook geen dure aanvullende verzekering. De meeste zorgverzekeraars vergoeden een x aantal behandelingen van een dietiste, daar maken ook maar weinig mensen daar gebruik van.
Ik vind het zo onterecht als ze dat nu besluiten. Ten eerste gaat het helemaal niet slecht met de cijfers, wat verwachten ze nou iedere dag 1000 minder ofzo? Ze willen gewoon één lijn trekken met DL. En dan halen ze ook de mutatie er weer bij terwijl je met de kinderen thuis niet eens weet of kinderen het sneller verspreiden.
Maar het zijn juist de verzekeraars die direct financieel baat hebben bij gezondere verzekerden. En dan kan de premie weer omlaag. Sportvergoeding in basispakket kan een middel zijn om meer mensen te laten bewegen. Maar ook bijvoorbeeld apps voor wandelen, mindfullness, gezonder leven in al zijn facetten. Veel verzekeraars hebben al dergelijke dingen in hun aanbod zitten overigens.
Precies ze verzinnen toch wel weer iets. Gesloten houden is nu toch de makkelijkste weg. Bij mijn oudste ging het wel redelijk dat thuis onderwijs maar voor mijn zoontje stelt 't nog niet veel voor, maar ha wat verwacht je het meeste is bij de kleuters toch samen spelen en werken, nou afstandsonderwijs kan in geen mogelijkheid voor hun, word toch ook helemaal niet over nagedacht door de regering
Vooropgesteld, ik wil die scholen open, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik die cijfers dus echt wel nog steeds heel erg hoog vind en ik had zeker meer daling verwacht inmiddels.
Klopt. Zo positief zijn die cijfers nu ook weer niet. Een hoop IC afdelingen liggen nog steeds vol! Als je nu de boel weer gaat opengooien wat gebeurt er dan? De basisschool zou wel fijn zijn als die open kon na de 18e voor de kinderen. Maar dat ze rest dichthouden snap ik wel ja.
Ik heb ook geen moment verwacht dat er weer dingen open gaan vanaf de 19e. Zwemles reken ik op in maart weer, kan het alleen maar meevallen. De scholen echter hoop ik toch echt wel dat die over 2 weken weer open gaan. Met daarbij de werk thuis en minder bezoek.
Over het onderwijs is het nog niet zeker. Er komt sws een uitzondering voor de examenleerlingen maar dat is hier gelukkig ook al. Ik ga maar uit van einde januari en mogelijk nog een keer verlengen. Mijn middelste zit in 3 vwo en ik vraag me af hoe ze dit in godsnaam willen gaan doen. Er staat voor volgende week een toetsweek en die gaat logischerwijs niet door maar hoe kunnen ze ooit cijfers halen? Van 2 naar 3 zijn er al veel overgegaan die net aan over waren ( of niet) Mag toch hopen dat ze dit niet nog een schooljaar gaan doen.
Nou richting de zomerperiode werd er ook flink versoepeld. Terwijl ze toen beter even goed hadden kunnen doorpakken. Ik geloof nooit dat ze nu al gaan versoepelen. Laat die cijfers eerst maar eens flink dalen, anders blijf je bezig. Denk ook dat ze Duitsland daar in volgen.