Jeetje, fijn dat het beter gaat met je zoontje maar wat een heftige tijd moet dat geweest zijn Sneu dat hij het nu moet missen terwijl het juist een uitlaatklep voor hem is. Ik hoop dat het echt maar voor twee weken is.
De Deense premier Mette Frederiksen heeft donderdag een lockdown aangekondigd voor zeven gemeenten in het noorden van Denemarken. De reden is een mutatie van het coronavirus in nertsen die onlangs ook is aangetroffen bij mensen. https://www.nu.nl/coronavirus/6088622/regionale-lockdown-in-denemarken-wegens-mutatie-in-coronavirus-bij-nertsen.html Eng..
Ik heb dit bericht nog niet gelezen, maar las vandaag in een ander artikel dat de nertsen worden geruimd omdat de zorg bestaat dat deze mutatie niet 'matcht' met het vaccin. Het is dus wel belangrijk om te voorkomen dat deze mutatie zich door de bevolking gaat verspreiden. Anders hebben de vaccins (die nu in de 'race' zijn) mogelijk veel minder effect.
Reactie gewist, soms vind je niet de juiste woorden iets duidelijk te maken. En aangezien het zich hier op dit forum erg precies komt, is het beter niet te reageren...
Ja teleurstelling van kinderen, ik kan er niet zo veel mee. Het is wat het is, het gaat zoals het gaat, jammer maar soms zit het even tegen. Edit: ik heb het nu over mijn eigen kinderen voornamelijk, ik snap dat niet ieder kind met teleurstellingen om kan gaan om wat voor reden dan ook. Ik wil niemand voor de borst stoten met mijn reactie.
Maar dat is met de gewone griep ook.. ieder jaar een andere samenstelling van de vaccinatie.. virussen muteren nu eenmaal. Dat gebeurd met corona ook. Nu wil ik corona niet vergelijken met de griep, maar ik merk dat sommige mensen nog steeds denken dat het virus op één of andere manier kan verdwijnen.. het zal fijn zijn als er een vaccinatie is om het normale leven weer op te kunnen pakken, maar het virus verdwijnt echt niet meer.
Bij ons zijn de sportclubs van de kids gesloten (gym, volleybal etc.) omdat ouders met ophalen anders een te grote groep vormen (meer dan 2). Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden, op de website van rijksoverheid is inmiddels weggehaald dat je als volwassenen in meerdere groepjes van 2 buiten mag sporten, maar als je bij een station op de trein wacht of je kids ophaalt van school is het toch ook geen groep? Maar het heeft dus meer impact op sport dan alleen zwemles.
Nee dat verdwijnt ook niet meer. M Mutaties kunnen ook betekenen dat het dodelijker wordt...maar niet alleen voor ouderen en zwakkeren. Ik vind het een eng vooruitzicht. Maar misschien weet ik te weinig van mutaties om het goed in perspectief te zien.
Moet je de lubach uitzending van twee zondagen terug maar eens bekijken. Dat gaat over de nertsen. Ik werd er niet heel vrolijk van. Ondanks de geniale grappen. Edit: ik zie dat ik weer de spuit 11 aan het uithangen ben
Je begrijpt toch wel dat de media en dus (juist) ook Lubach compleet gestuurd wordt door de regering hè? Ik weet dat de grappen geniaal zijn, maar zo kun je elk onpopulaire onderwerp opleuken. Betekent natuurlijk niet dat het onderwerp dan ook automatisch 'leuk' is. 'grafhumor' noemde men dat in de volksmond.
Oja, dat is ook zo. Alle regeringen over de hele wereld hebben een alternatief plan om ons ..........
Doorgaans komt de regering er het slechts vanaf in de uitzendingen van Zondag met Lubach, dus waar je die stelling nou weer op baseert is mij een raadsel.
Meen je dit serieus? Of is het je gortdroge humor? (Dat laatste kan ik absoluut waarderen hoor) Help me out please
De editor van Lubach is de partner van de minister van binnenlandse zaken. Denk je nu serieus dat daar geen sprake is van belangenverstrengeling? Ik geef grif toe dat de man het leuk kan brengen, maar uiteindelijk maakt het allemaal deel uit van hetzelfde toneelstukje...