Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.989
    1.310
    113
    Ik heb je reactie geliked, niet omdat het leuk is, maar omdat het herkenbaar is.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
  3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    De Spaanse griep bestond uit drie golven en heeft ongeveer 2 jaar geduurd. Dus er is hoop.

Cindy1977 en Jackie87 vinden dit leuk.
  4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Zo saai inderdaad! Ik snap het wel. Maar ik hou van vuurwerk, ook zelf afsteken. Een jaarwisseling zonder vuurwerk is geen jaarwisseling. Het hoort er gewoon bij. Ben ook bang als het kabinet een vuurwerkverbod dit jaar voor elkaar krijgt dat dit het begin is van een jaarlijks vuurwerkverbod tijdens de jaarwisseling.

Anouk2005, Wellesnietes en tuc vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Maar dan is het toch niet erg wanneer mensen in de toekomst wellicht incidenteel vrijwillig zo'n ding opzetten?

Ik had het niet over de plicht he. Maar alleen de reactie dat mondkapjes misschien blijvend incidenteel gebruikt gaan worden.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ik zou het ook jammer vinden, vooral voor de kinderen als er geen vuurwerk is om naar te kijken om 0.00. Maar ik snap het wel. Ook hebben we dan een pasgeboren baby dus ik denk dat ik alle slaap pak die ik kan krijgen.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Nog 1 golf te gaan dan ;)

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Vuurwerkverbod ben ik al jaren voor, dus super dat het er dit jaar in ieder geval gaat komen :)

Mamafiets en HappyRabbits vinden dit leuk.
  9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    En volgens mij als ik het goed heb was de laatste golf het kleinst.

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dan steek je het toch gewoon in je eigen huis af? Heeft ook niemand er last van. :rolleyes:;)

Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    De buren zijn er wellicht minder blij mee :roflmao:

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.854
    113
    Vrouw
    Wat moet je er voor last van hebben dan? Als mensen het gewoon normaal afsteken volgens de regels.

suus1983, Wellesnietes en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.209
    12.222
    113
    hopelijk is de tsunami geweest...:|

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  14. maliro

maliro Niet meer actief

Hoewel ik minder moeite heb met de mondkapjes snap ik je wel (en vraag ik me af of we in dezelfde groep zitten).
    De mimiek ben ik sowieso slecht in dus in die zin zie ik niet veel verschil. Het vervelende aan die kapjes vind ik dat er veel meer in de ogen wordt gekeken.
    Als iemand mij aan staart wordt ik daar heel ongemakkelijk van, dat voelt erg kwetsbaar en intens

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Sorry maar waar slaat dit op?

Ik mag het toch met vele andere hier in Nederland leuk vinden om naar het vuurwerk te kijken en wellicht ook zelf af te steken. Is mijn mening dat ik vuurwerk gewoon bij de jaarwisseling vind horen.

Wij steken geen illegaal en knalvuurwerk af. Maar steken leuk siervuurwerk op een veilige manier af. Niemand die daar veel last van zou hebben.

Knuffelmonster, Luckyme96, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja daar ben ik ook wel bang voor. Zo van lekker makkelijk....geregeld voor altijd!

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.027
    15.060
    113
    Zeker in bezoeken van verpleegtehuizen etc in t griepseizoen en de hygiëne maatregelen en afstand van 1.5 meter bij ouderen denk ik dat t wel de griepdoden/RS bestorming van ouderen kan beperken. In die zin zie ik er wel meerwaarde in.

Maar om dat landelijk te doen, ook vrijwillig, heb je te weinig draagvlak vrees ik. Jij beschermd een ander, niet jezelf en als het gaat om wildvreemden en een ver van je bed show zie ik die bereidwilligheid niet zodanig dat het een factor van invloed gaat zijn. Op een zorglocatie verwacht ik dat bezoekende mensen die bereidwilligheid meer zouden hebben, dan doe je het voor je dierbare en de patiënten daar rondom.

Dus stel we zijn "corona vrij" (oooh klinkt dat lekker!!!) zou inzameling bij bijv. verpleeghuizen van mondmaskers (stof of nog dichte dozen wegwerp) wat overgebleven is wel een idee kunnen wezen. (na x periode virusvrij) als je zelf geen nut meer ziet om het te bewaren.

België had juist voor die plaatsen ivm het tekort bijna gelijk al inzamelingspunten ingericht voor zelfgemaakte dubbellaagse stoffenmaskers met filter ruimte. Als je werkte volgens de materiaal eisen en dat patroon werd dat graag ontvangen.

Voor mensen die afhankelijk zijn van liplezen of uitdrukkingen. Er zijn venstermaskers, die staan in België op de website maakjemondmasker.be .

Ze zijn niet heel erg bekend dus het helpt lang niet overal maar als het een ding is in je directe omgeving is die persoon allicht heel gelukkig dat jij een venstermasker hebt. Misschien demonstratief even langs die persoons winkel gaan, dat leidt altijd tot vragen en een stukje bewustwording.

Een kleine retail onderneming zou zich kunnen afvragen of diens klanten er allicht blij van zouden kunnen worden.

Nog een vergeten groep is de groep met Afasie. Komt vaak voor na hersenletsel, is een taalstoornis. Hij heeft meerdere heftigheden, mijn vader was vrij zwaar. Hij moest het ook hebben van mimiek en subtiele signalen.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou, dan volg je de discussies die hier elk jaar gehouden worden zeker niet? Maar goed, die hoeven we dan dit jaar niet te houden, want het gaat waarschijnlijk niet door.
    Enne, neem het het zo serieus, er staat een smiley achter he.

19. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb altijd de grootste moeite om wakker te blijven tot 00.00uur en ben doodsbang van vuurwerk
    Dus denk dat met een vuurwerkverbod ik mijn man eindelijk zo ver krijg om gewoon op tijd naar bed te gaan...

20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hier nog 1. Ik zit zo tegen de datum van mondkapjes plicht op te hikken. Mijn bril beslaat, krijg zweetaanvallen en kan vreselijk moeilijk ademen door die krengen. Ik ben absoluut niet tegen corona qua geloofwaardigheid en weet hoe ernstig de situatie is maar zolang die plicht er niet is draag ik m ook niet.

Spectre, Inge1984 en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina