Ja, want al dat vuurwerk dat in brievenbussen of naar dieren worden gegooid, dat gaat allemaal per ongeluk.. Ik ben het er mee eens dat het vuurwerkverbod door Corona er nu versneld door wordt gedrukt. Maar het verbod zit er natuurlijk al een tijd aan te komen. Met dank aan degenen die er niet verantwoord mee om kunnen gaan. En dat zijn 'ze' in dit verhaal.
Ja wilde net zeggen. Zie het al savonds als ik in de wijkverpleging aan het werk ben. Jongeren zitten voor ons gebouw te blowen, fikkie te steken, vuurwerk af te steken. Iemand belt de politie. Voordat die de hoek om is heeft het clubje zich al over 3 straten verspreid. Politie gaat naar die kant van de wijk, jongeren komen weer terug en puntje bij paaltje zitten ze er weer. Hetzelfde met samenscholingsverbod/niet meer dan 2 personen. Ze gaan nu ergens verstopt zitten. Van de week 15 hutjemutje op elkaar in een hoekje van een donker speeltuintje. Politie rijd langs en clubje verspreid zich en staat later in een donker parkje enz. Soms lachwekkend als je dat kat en muis spelletje ziet Denk dat het alleen maar erger wordt. Ze komen toch wel aan vuurwerk. Dan maar illegaal. Ben benieuwd hoe dat vlakbij schevingen gaat aflopen. Duin..... waar steeds die rellen waren. Denk dat het alleen maar verergerd.
GGD verliest zicht op virus door particuliere teststraten' Door de groei van het aantal commerciële teststraten en testen door bedrijven zelf dreigen de GGD's het zicht te verliezen op de ontwikkeling van het coronavirus, meldt EenVandaag op basis van eigen onderzoek. Doordat ruim een derde van alle coronatests niet door de gezondheidsdiensten worden uitgevoerd en niet alle resultaten bij de GGD's worden gemeld, is niet alles over de mate van verspreiding bekend. Hoewel aanbieders van commerciële testen verplicht zijn positieve gevallen te melden bij de GGD's, is dat nog niet centraal geregeld en verloopt dat traject moeizaam. Experts vrezen dat hierdoor een vertekend beeld ontstaat van de besmettingscijfers. EenVandaag schat op basis van een steekproef onder 137 van deze particuliere testlocaties dat daar bijna 40.000 PCR-testen en 30.000 sneltesten worden afgenomen. Bij zorgaanbieders en bedrijven die zelf tests afnemen worden nog eens 100.000 testen per week uitgevoerd. Die optelsom van zo'n 170.000 testen vormt ruim een derde van het totaal aantal testen. Bert Slagter van het Red Team, een onafhankelijke expertgroep gericht op preventie en bestrijding van het coronavirus, zegt tegen EenVandaag dat de commerciële tests het lastig maken om het effect van coronamaatregelen te meten. Hij stelt dat indien er veel buiten beeld wordt getest, de daling van besmettingen kan worden toegeschreven aan de maatregelen, terwijl het eigenlijk komt doordat veel mensen zich buiten de GGD om laten testen. "Zo ga je het effect van de maatregelen overschatten", zegt Slagter. Volgens EenVandaag wordt gewerkt aan strengere richtlijnen voor particuliere testlocaties en aan een portal, waarop externe partijen hun uitslagen kunnen melden. Die moet eind deze maand klaar zijn. Koepelorganisatie GGD GHOR en het RIVM wijzen erop dat Covid-19 een meldingsplichtige ziekte is. "Het is geen verzoek, maar een meldingsplicht", zegt een woordvoerster van de GGD. "Wij adviseren al weken, ga naar een officiële teststraat van de GGD", voegt een woordvoerder van het RIVM daar aan toe. Hij wijst er ook op dat het zogeheten reproductiegetal, het cijfer dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, sowieso een betrouwbaar beeld geeft.
Ik denk dat dit inderdaad wel kan kloppen aangezien de besmettingscijfers wel heel hard dalen de laatste dagen. Maar ook de ziekenhuisopnames nemen af en dat komt toch echt wel door de genomen maatregelen. Dus zolang die ook blijven dalen gaan we de goede kant op.
NOS heeft bepaald dat het vuurwerkverbod tijdelijk is vanuit psychologisch aspect, omdat het moeilijk is te zeggen dat het voor altijd zal zijn?
Jongeren hebben ons pleintje weer ontdekt. Is verstopt tussen een blok huizen. En alleen als je het weet, weet je dat er een pleintje/speeltuin verstopt zit. Heel de nacht was het er gezellig. Ik hoorden het vanochtend op het nieuws over particuliere test straten.en dat dit een vertekend beeld kan geven maar de ziekenhuis opnamens zegen ook veel. Al lees ik dat het aan onze kant van Brabant nog steeds dweilen met de kraan open is kwa IC op het Amphia etc.
Tsja je hebt altijd mensen die het voor anderen verpesten idd. Maar het is niet eerlijk om iedereen maar onder de noemer onverantwoord af te schrijven. Zo wordt het dus wel verpest voor degene die hier echt van genieten. Ze zijn degene die het voor anderen verpesten. En degene die nu deze regels maakt onder de noemer Corona heeft een excuus om het er doorheen te drukken. Nog nooit zijn Corona maatregelen 7 weken van te voren genomen. Voor hetzelfde geld liggen er vlak voor kerst bijna geen mensen meer in de ziekenhuizen..
https://www.google.com/amp/s/wnl.tv/2020/11/10/coronavaccin-van-pfizer-biedt-hoop-maar-alles-valt-of-staat-bij-de-vaccinatiedekking/amp/ Denk eerlijk gezegd niet ze die vaccinatiegraad gaan halen tenzij ze het gaan verplichten. 95% van de bevolking moet dan gevaccineerd gaan worden. 7 op de 10 mensen.
Ik vind dit een vreemd artikel, waarin 2 verschillende dingen gezegd worden. En jij zegt ook twee verschillende dingen, 95% is immers 9,5 op 10, niet 7 op 10. Pas in de laatste alinea lees ik wat ik zelf ook altijd gehoord heb, namelijk dat de benodigde vaccinatiegraad afhangt van de effectiviteit van je vaccin. Een vaccin met een effectiviteit van 90%, want daarbij je je 'maar' een vaccinatiegraad van 70% nodig om de crisis te stoppen en de maatregelen los te laten. Natuurlijk zijn er nog andere factoren die meespelen, zo valt te hopen dat de vaccins goed werken bij risicogroepen, dan is de vaccinatiegraad bij jongeren al minder belangrijk, aangezien zij zelf niet zo ziek worden. Als blijkt dat oudere mensen minder goed beschermd zijn door een vaccin, dan is het juist erg belangrijk dat het deel van de bevolking waarbij het vaccin wel goed werkt een hoge vaccinatiegraad heeft, zodat zij een soort 'buffer' zijn.
Wat je wilt. Volgens mij weet je zelf dat NOS het heeft gecommuniceerd. Het verbod zelf zal vanuit de regering komen (want het is nog niet officieel) die luistert naar de samenleving. En natuurlijk zegt de regering dat het voor een jaar is. Als je het wilt geloven dan geloof je het toch.
Blijft toch 2 verschillende dingen? Ofwel zeg je 90% (= 9 op de 10 mensen) ofwel zeg je 70% (= 7 op de 10 mensen).