Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Tsja ben benieuwd wanneer die ‘complotdenkers’ toch eens niet uitgelachen worden. Tot nu toe ben ik nog steeds blij dat ik altijd beide kanten heb gevolgd. Dus de brave volgzame burger en degene die hun kritische blik volgden. Met dit soort uitspraken en artikelen van die engerd ga ik toch echt anders denken.
    De zogenaamde wilde verhalen over er zit meer achter Corona en Corona wordt gebruikt om andere dingen er door heen te drukken worden toch steeds echter.

SAARC, sannever, Roosje35 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dat is toch ook niet begonnen met het opjagen opsluiten en vermoorden van mensen?

Dat is ook beginnen met een politiek spel, brainwashen en macht vergaren?
    Dat wil niet zeggen dat we nu een vergelijkbare situatie gaan krijgen maar er wordt wel meer en meer controle op de mens uitgevoerd. Verplichtingen en verbieden, mensen worden nu ook opgesloten en in bepaalde situaties gedwongen. Ziek gemaakt en uit elkaar gehaald. Allemaal door een vleermuis?

ja de situatie in de zorg is nijpend en er zijn te veel mensen ziek of erger overlijden.
    Waarom wordt deze situatie gebruikt om grip te krijgen op bepaalde situaties?

SAARC, Whysteria, sannever en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.747
    113
    Sorry.. Maar na de eerste alinea ben ik gestopt verder te lezen. 'Krankzinnig: ‘genderneutraal’ Ierland vaccineert nu ook jongens tegen baarmoederhalskanker':rolleyes:

Elsss, Zara75 en bosi333 vinden dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm, ja... als dat het niveau is haak ik ook af. Zo'n site heeft zich dus totaal niet verdiept in het feit dat baarmoederhalskanker vaak door een virus wordt veroorzaakt dat ook door jongens wordt veroorzaakt. Dat heeft niks met genderneutraal te maken. Maar wel met verantwoordelijkheid nemen en toekomstige partner(s) beschermen.
    Onze zoons krijgen dat vaccin later ook.

Als dit bericht over een covid-paspoort met verplichte test op een serieuse nieuwssite wordt bevestigd, praat ik erover mee. Tot die tijd verwijs ik het naar het land der "iets met klokken en klepels".

YaelStone, bosi333, columbella en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Ik heb even op een betrouwbare site gezocht, namelijk die van de overheid zelf. Hier hun plan mbt COVID:
    https://assets.gov.ie/87128/0d3f8c17-2c95-40c3-9311-e3fbb2c0fae5.pdf

Eunmask is een website vol paranoïde en haatdragende info blog, geen nieuwswebsite. Even bladeren door andere artikelen bewijst dit voldoende.

Ik neem niet alles klakkeloos aan wat er gezegd wordt en heb echt wel mijn vraagtekens hier en daar. Maar bovenstaand “artikel” slaat echt alles....

Wondertje2020, Mar76 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.747
    113
    Daarnaast veroorzaakt HPV ook oa penis- en anuskanker. Jongens worden door de vaccinatie ook extra beschermd hier tegen.

tupp, Wondertje2020, Mar76 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.775
    113
    zuid-holland zuid
    Maar zo gek is het toch niet dat je de crisis nu gebruikt om de veranderingen die je al zolang wilt op de agenda te krijgen?
    Bij mijn werkgever werd voorheen thuiswerken amper toegestaan.... nu zitten we allemaal al maanden thuis en het werk blijkt ook gewoon gedaan te worden. Dus dit is het moment voor de OR om nog eens dat thuiswerkbeleid aan de kaak te stellen. Prima! Je hebt nu nieuwe argumenten om je punt erdoor te krijgen.

In de regering werkt dat in het groot net zo met bijvoorbeeld het vuurwerkverbod.
    Een politieke partij probeert altijd zijn eigen agenda erdoor te krijgen, dat is de functie van de politieke partij... gelukkig hebben we nog een hele eerste en tweede kamer die er ook wat van mogen vinden. De coronawet is ook uiteindelijk behoorlijk uitgekleed en afgezwakt.

Wellesnietes, cosdy, tupp en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad... zo ook iets als continue rooster... Voor mensen er ervaring mee hebben/hadden, vinden velen het verschrikkelijk! (ojee, dit is nieuw, dit is eng!) Noodgedwongen door corona denk ik dat veel scholen (en met name ouders) ontdekt hebben, dat het eigenlijk best wel prettig is. Ik geef ze dus ook groot gelijk met die vuurwerk wet ;) . Wil niet zeggen dat ik er helemaal achter sta etc. Maar natuurlijk; dit is het moment om in elk geval eens uit te proberen hoe het gaat. Hoe erg is het? Kan er een andere traditie ontstaan?

9. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

1. Je haalt bewust een essentieel stuk van mijn tekst weg! Nee dat vind ik niet. Voor mij is dat net de les die we met z'n allen moeten onthouden uit de Wereldoorlogen. Religie op zich is GEEN basis om mensen te verplichten of te verbieden!
    2. Je wordt als Jood geboren. Het is zeer moeilijk om Jood te worden. En het is onmogelijk om niet-Jood te worden. Dus nee, het is geen keuze!

Mar76, Syane, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    Dan zou ik zeggen, bel even naar een (Nederlandse) vliegtuig maatschappij? Die zijn hier namelijk ook mee bezig, in de toekomst mag je alleen reizen als je je gezondheidspaspoort bij je hebt, en inderdaad, daarin moet staan dat je gevaccineerd bent tegen Covid-19.
    Dit is trouwens bij alle luchtvaartmaatschappijen het geval.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    Gisteren overleg gehad op werk, in plaats van 3, worden het toch 2 vaccinaties.
    Dit wordt waarschijnlijk geregeld via ghor. Zullen massavaccinatie dagen worden in hallen zoals bijvoorbeeld Ahoy. Men was eerst van plan om via een nieuwe methode te vaccineren (via een pleister), maar gezien de huidige weerstand tegen het vaccin wordt toch voor de bekende prik gekozen.
    Daarnaast is men bezig hoe dit vorm te geven in vaccinaties paspoorten. Je krijgt straks dus echt een bewijs dat je gevaccineerd bent, zodat je bijvoorbeeld wel gewoon mag vliegen, zwemmen of naar het voetbalstadion mag. Momenteel bestaan er al gele vaccinatie boekjes voor op reis, waar bijvoorbeeld het bewijs van de gele koorts vaccinatie in wordt gezet, maar deze zijn te fraude gevoelig.
    Daarnaast wil men het liefst een internationaal paspoort, daar dringen de luchtvaartmaatschappijen op aan. Dus dat heeft nog wat voeten in de aarde.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb nog niet alles gelezen, dus ik weet niet of hier al op gereageerd is, maar hier zit je fundamenteel fout. Het is immers niet het joodse geloof dat vervolgd werd, maar het Joodse volk. Ook niet-religieuze joden werden vervolgd, het is niet zo dat je als Jood je religie kon afzweren en dat je daarmee gered werd oid.

Daarnaast werden ook homoseksuelen, gehandicapten,... vervolgd, ook zaken waar je weinig aan kan veranderen.

Ik vind de vergelijking met nazisme dus ook te ver gaan. Ik vind het ethisch moeilijk om verregaande gevolgen vast te hangen aan het niet vaccineren, maar anderzijds ben ik bvb wel voorstander van het weigeren van niet gevaccineerde kinderen in een crèche. Ik vind het immers absurd dat mijn baby het risico moet lopen om de mazelen te krijgen, omdat daar een aantal niet gevaccineerde peuters rondlopen, terwijl de mogelijkheid er prima is om dit te voorkomen.

Ik vind persoonlijk ook dat die weerstand tegen dat vaccin grotendeels een angstreactie is waarin mensen elkaar versterken, alsof je dom en niet kritisch bent als je je 'laat inspuiten' met iets dat niet afdoende getest is.
    Ten eerste is 'niet afdoende getest' relatief, er zijn proeven gebeurd op duizenden mensen, grote bijwerkingen komen dan echt wel naar boven. Bovendien zijn heel veel van de vaccins die nu ontwikkeld worden variaties op vaccins waar men al langer mee aan het werken was.

Ten tweede, ik hoor niemand zo miepen als het gaat over nieuwe medicatie die op de markt komt, denken jullie dat alle nieuwe medicatie al tientallen jaren getest is om de langetermijneffecten na te gaan? Zelfs de meest standaard medicatie bestaat pas een dikke 100 jaar he. Meer dan de helft van je medicijnkabinet is waarschijnlijk nog geen 50 jaar op de markt, elk jaar nog worden er bijwerkingen ontdekt van bepaalde soorten medicatie. Zo is motilium onlangs nog maar op voorschrift geworden, omdat het serieuze hartklachten kan veroorzaken, en toch zijn er nog steeds tonnen vrouwen die hiervoor een voorschrift vragen aan hun dokter voor een betere melkproductie.

Dus bestaat er een kans dat er later nog wat dingetjes naar boven komen over zo'n vaccin? Natuurlijk, net zoals bij elk soort medicatie. Maar de kans dat jij persoonlijk ernstig geraakt wordt door een bijwerking die alomtegenwoordig is, is door de veiligheidsnormen erg klein. Ik ben persoonlijk bereid om dat risico te nemen als het ervoor kan zorgen dat onze maatschappij terug normaler wordt, onze zorg terug gewoon kan draaien en onze economie terug gezond kan worden.
    Iedereen heeft hier altijd zijn mond vol.over de gewone zorg die moet kunnen doorgaan en de economie die moet kunnen draaien, jullie zijn wel bereid om daarvoor duizenden dodelijke slachtoffers te laten vallen, maar niet om een klein risico te nemen met een vaccin dat misschien je haar een beetje doet uitvallen?

Er is gewoon geen ideale uitkomst, laat.ons dat eerst maar eens voor ogen houden.

Wellesnietes, Mar76, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nog een vraag trouwens aan alle mensen hier die zo wantrouwig staan tov (quasi) verplichte vaccinaties: jullie gaan dan ook allemaal niet op vakantie naar landen die vragen om bepaalde vaccinaties bij binnenkomst? Jullie nemen ook geen malariatabletten (want trouwens, als iets qua medicatie vieze bijwerkingen heeft, dan is het wel malaria medicatie)?

Mijn man is militair, en moet om op missie te gaan verplicht in orde zijn met zijn vaccinaties, is dit dan ook een inperking van zijn grondrechten? Of gewoon gezond verstand?

Want al die vaccins, die zijn ook geen honderden jaren getest he... De eerste generatie mensen die uitgebreid gevaccineerd zijn, die leven gewoon nog he.

Ik kan die redenering dus echt gewoon niet volgen qua afweging van risico's. Ik werk op school met een Somalisch meisje die polyomelitis gehad heeft, en gelukkig overleefd heeft. Zij is bij de gelukkigen, maar ze is wel voor de rest van haar leven verminkt, ze mankt zodanig dat haar droomjob (in de zorg) onmogelijk is voor haar, samen met nog veel andere jobs. Dit is een ziekte die we zouden kunnen uitroeien (want ze komt enkel voor bij de mens, zoals pokken), maar omdat een klein deel van de mensheid zo gesteld is op z'n eigen individuele vrijheid, gebaseerd op een risicoanalyse die nergens op slaat, gebeurt dit niet en vallen er nog steeds elke dag slachtoffers. Maar daar hebben wij in het rijke Westen natuurlijk geen last van? Als wij onze persoonlijke vrijheid maar hebben he.

Snoopy1979, Mar76, Luckyme96 en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.747
    113
    Maar waarom is het zo'n slecht idee dat je alleen mag vliegen als je gezond bent (voor zover bekend). Een zwangere vrouw moet ook een gezondheidsverklaring hebben. En vliegen is meestal niet iets noodzakelijks.
    Maar goed, ik vlieg nooit en dat zit ook niet in de planning om te gaan doen:)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    je begrijpt toch wel dat dit totaal geen vergelijking is hè?
    Het is een keuze wanneer je op vakantie naar deze landen gaat. Je weet dan van te voren dat hier verplichtingen bij komen qua inentingen en malariapillen. En daarbij, deze vaccinaties en pillen zijn al VEEL langer op de markt dan deze nieuwe corona vaccinatie. Er is veel meer bekend qua testen en bijwerkingen.

Hetzelfde voor je man. Je weet als je dit beroep gaat doen, dit erbij hoort. Wil je dit niet? Dan zoek je ander werk.

Niet meteen zo negatief doen. Ik denk dat de meeste niet om die vaccinatie staan te springen omdat er gewoon heel erg kort getest is en er weinig over de lange termijn gevolgen bekend is. Dus je vergelijking over malariapillen met vieze bijwerkingen enz slaat nergens op. Die bijwerkingen zijn al jaren bekend en je weet wat je evt te wachten staat. Je hebt een keuze om deze niet in te nemen. Niet op vakantie gaan. Of risico nemen en ze gewoon niet nemen.

Met een verplichte vaccinatie heb je dit niet. Eerlijk? Ik wil die vaccinatie ook niet. Ik laat me niks inspuiten wat zo kort getest is en waar zo weinig over bekend is. En zo ken ik er heel veel die er zo over denken. En heeft niks te maken met complotgekkies of wat dan ook. Ik hou me aan de regels maar ben wel kritisch. En ik vind ook dat dat moet kunnen. Ik vertrouw dat vaccin nog niet dus dat steken ze hem maar in zichzelf. En dan gaan van mogelijk verplichten helemaal m'n nekharen omhooggevallen staan.

tuc, Kinderwens87 en nelta vinden dit leuk.
  16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    #1116 Pinkie88, 11 nov 2020
    Laatst bewerkt: 11 nov 2020
    Als je mijn eerste post goed leest, dan lees je ook dat ik ethisch ook geen voorstander ben van verplicht vaccineren, en dit ook niet verdedig, maar ik snap totaal de absurde paniek rond het vaccin niet (voor de redenering hierrond verwijs ik je door naar mijn eerste post).

De kosten baten analyse hiervan is absurd , als niemand zich laat vaccineren, dan blijven we mogelijk nog jaren in het en situatie met strenge maatregelen, met momenten beperkte reguliere zorg en gebrek aan economische groei. De gevolgen en risico's hiervan zijn vele malen groter dan van een overigens wel getest en veilig bevonden vaccin (nee, er zijn geen langetermijn effecten bekend, maar voor de mazelen wordt bvb ook pas sinds de jaren 70 ingeënt, wie weet welke effecten dit vaccinnog kan boventoveren?).
    De enige reden waarom mensen zich hier veilig wanen om te zeggen 'oh maar IK laat me niet vaccineren hoor', is omdat je erop rekent dat er wel een andere oplossing komt voor bovengenoemde problemen, en die oplossing,.voor zover ik het kan zien, is ofwel rekenen op andere mensen om zich dan maar te laten vaccineren zodat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, ofwel duizenden slachtoffers te laten vallen vooraleer het virus 'natuurlijk' uitgeraasd is.

Oh, als je bepaalde dingen(zoals naar festivals gaan oid) niet mag als je niet gevaccineerd bent, dan is dat ook gewoon een 'keuze' he, zoals op reis gaan en een job.
    Een beetje ingrijpender en vervelender misschien, maar nog steeds een keuze.
    Vaccinatie paspoorten zijn niet nieuw, je hebt ze nu al.gewoon nodig om bepaalde dingen (zoals.op reis gaan naar bepaalde gebieden, onbepaalde jobs uitvoeren) nodig.

Snoopy1979, Mar76, Luckyme96 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    Iedereen weet dat er met de huidige vaccinatie paspoorten heel makkelijk te frauderen valt. Daarnaast is er behalve voor gele koorts en een polio vaccinatie bij sommige landen, nergens een verplichting.
    Oh en als je er verstand van hebt, dan weet je ook dat je in die landen vaker niet dan wel gecontroleerd wordt, en als je gecontroleerd wordt, dat je voor €50 alsnog het land inkomt zonder vaccinatie.
    En als je er dan toch verstand van hebt, dan weet je ook dat tegenwoordig eigenlijk altijd voor malarone wordt gekozen ipv lariam. Malarone heeft namelijk geen bijwerkingen als je deze op de juist manier gebruikt.

Mensen die in de medische wereld zitten weten echt wel hoe vaccinaties ontwikkeld worden. Deze mensen zijn vaak ook juist absolute voorstander van vaccinaties. Maar zoals @Damay77 al zegt, je moet wel kritisch blijven. Een lange termijn effect kan niet binnen een jaar onderzocht worden, daarom heet het namelijk een lange termijn effect...
    Je zou misschien eens kunnen Googlen op des-moeders, lange termijn effect van het Mexicaanse griep vaccin, of recenter nog het vaccin voor dengue in de fillipijnen. Dan begrijp je waarschijnlijk een stuk beter waarom men kritisch is.

SAARC en tuc vinden dit leuk.
  18. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.109
    1.105
    113
    In Duitsland is dat wel zo. Als je niet ingeënt bent tegen mazelen, mag je niet naar school. Maar thuisonderwijs is ook verboden...

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als men straks mensen die gevaccineerd zijn minder regels willen opleggen, dan zou je dat nu ook moet doen voor de mensen die (recent) covid hebben gehad. Misschien niet 100 procent waterdicht, maar dat is het vaccin straks ook niet.

Daarnaast is dat toch niet te handhaven. Een agent op straat mag niet naar jouw medische status vragen ikv de AVG. Dus of je gevaccineerd bent of dat je recent covid hebt gehad. De regels zijn nu al vaak niet te doorgronden en te handhaven, laat staan als je er twee groepen van gaat maken, die je ook nog niet goed uit elkaar kunt houden.

En wat ga je doen met de mensen die zich om medische redenen niet mogen laten enten (bijvoorbeeld vanwege een allergie voor een van de hulpstoffen) of mensen die zich om religieuze redenen niet laten enten?

2littlemonkeys en tuc vinden dit leuk.
  20. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.747
    113
    Ik volg je hoor, ondanks dat ik geen problemen heb met vaccinaties, ook niet met die tegen corona.
    Maar.. wat willen we dan met zn allen. We willen niet op deze manier doorgaan met alle maatregelen en adviezen die er nu zijn, we willen gewoon geholpen kunnen worden in het ziekenhuis wanneer nodig, maar we willen ook geen vaccinatie..
    Ik weet de oplossing ook niet hoor...

Anouk2005, bosi333 en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina