Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Kinderwens87, SAARC en tuc vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Daarom, alhoewel de gele koorts vroeger 10 jaar bescherming gaf en tegenwoordig levenslang tenzij er een gele koorts uitbraak is, dan wordt wel na 10 jaar een nieuwe vaccinatie geadviseerd. Hep A begon ooit met 15 jaar, nu al 30 jaar, 40 jaar onofficieel.
    Dus zelfs bij vaccinaties die al veel langer bestaan worden regelmatig dingen bijgesteld.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Volgens mij werd toen meteen de vergelijking met gele sterren op kleding gemaakt...

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Misschien krijgen niet gevaccineerde in de toekomst wel het covid symbool opgespeld? Ik hoop het uiteraard niet!

Maar dit is wel het begin van uitsluiten van een bepaalde groep mensen, en verdeeldheid zaaien onder de bevolking.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onvolledige kop; het gaat om mensen die gevaccineerd zijn OF negatief getest. Prima toch? Lijkt me een prima manier om allerlei evenementen weer door te laten gaan. Geen dwang om te laten vaccineren. Een (snel)test volstaat ook. Er blijft een keuze.

De boel oneindig op slot laten terwijl er een vaccin is, is ook geen optie. En niet inenten, maar wel weer grote groepen bij elkaar ook niet.
    Dan maar een jaar of 5-10 zo door om te kijken of het vanzelf verdwijnt? Nee bedankt! Ik sta niet vooraan in de rij voor dat vaccin. De consequentie voor mij is dat ik me dan zal moeten laten testen als ik naar een concert zou willen. Geen moeite mee.

Mar76, Beausecret, Bellybell en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Doe niet zo ouderwets joh. Daar hebben ze van die handige chips voor tegenwoordig :roflmao:

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Maar dit is ticketmaster... een commercieel bedrijf... het maakt nogal uit of een overheid mensen hun vrijheid hiermee gaat inperken of een bedrijf dit wil om geld te kunnen verdienen. Dan wil ik ook echt van niemand horen dat het “ Allemaal de schuld is van Rutte”

Overigens zul je zien dat er talloze mensen probleemloos hun medische gegevens met Ticketmaster en KLM en whatever gaan delen, zo’n ruggegraat hebben we dan weer wel.

Luckyme96, bosi333, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja precies :roflmao: Eerst heel hard roepen over privacy en vrije keuze. Maar als ze ontdekken dat ze zonder prik niet naar Marco Borsato kunnen, staan ze in de rij voor een prik, app, chip of wat nog meer nodig zou kunnen zijn...

cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik snap de sceptische houding t.o.v. de vaccins. Maar wat moet de overheid dan?
    Naast extra inzetten op de verantwoordelijkheid van de burgers zelf om aan hun gezondheid te werken..

Alles op zijn beloop laten.. de kwetsbaren laten sterven want de gezondheidszorg is niet ingericht op zoveel (IC) opnames. Daarbij een hoog percentage ouderen (en dus hoogstwaarschijnlijk kwetsbaar) dus in die groep veel sterfte.
    En hoe ga je dit uitleggen aan de bevolking?
    En we zijn een dichtbevolkt land.. mensen vergeten dit soms.
    Over 2 jaar lezen we dit terug en weten we de antwoorden.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja de hepatitis A zeg ik ook tegen patienten dat die levenslang is ;)

Cin85 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Haha een button met het Corona symbool

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hoe individualistisch is onze maatschappij eigenlijk geworden?

In plaats van in te gaan op allerlei details, zou ik nu echt graag een keer het antwoord willen weten van alle mensen die het vaccin absoluut niet willen: wat zien jullie dan wel als oplossing?

Ik verdedig hier geen verplichte vaccinatie, of het uitsluiten van niet gevaccineerde mensen ofzo, maar ik snap niet hoe zoveel mensen het niet kunnen zien als hun plicht jegens onze maatschappij om alles te doen wat ze kunnen om dit virus onder controle te krijgen.

Ik zeg niet dat een vaccin compleet risicoloos is, maar het is wel in zoverre getest dat er geen verstrekkende onmiddellijke gevolgen zijn.
    En we nemen elke dag risico's, grote risico's, als daar maar voldoende persoonlijke voordelen tegenover staan.
    We nemen de auto, ook al is het risico om te overlijden in een auto ongeval in feite torenhoog.
    We lopen onbeschermd in de zon, met het risico op huidkanker (of we smeren potentieel kankerverwekkende zonnecrème).
    We eten dingen waarvan al honderden keren wetenschappelijk is aangetoond dat ze slecht zijn voor ons lichaam.
    We nemen paracetamol bij hoofdpijn, ook al weten we ondertussen dat dat toch niet zo onschuldig is als steeds gedacht.
    We slapen te weinig en bezorgen onszelf te veel stress.

Kortom, we nemen elke dag (berekende) risico's, omdat er een bepaald individueel voordeel tov staat dat we als groter ervaren dan het risico.

Maar als het voordeel collectief is, voor onze maatschappij, dan plots is elk risico er één te veel? Dan moeten andere mensen dat risico maar nemen?

We maken onze wereld kapot met dat hyperindvidualisch denken. Het voortbestaan van een individu hangt in de eerste plaats af van het collectief.

Zara75, Ligero, Mar76 en 13 anderen vinden dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit vraag ik me dus ook steeds vaker af.
    Veel mensen denken volgens mij heel veel verstand te hebben van vaccins ;)
    Bang voor de effecten?
    De kans dat je doodziek wordt van Corona is toch echt velen malen groter als dat je iets krijgt van een vaccin.
    Voor mijn kinderen heb ik wel mijn twijfels maar ik heb er voor mezelf echt geen probleem mee om hem te laten zetten.
    We willen wel terug naar het normaal maar we willen pertinent geen vaccinatie??
    Ik kan het ook niet meer volgen.

Elsss, Zara75, Wellesnietes en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Zo bedoelde ik hem ook dus.

Mamafiets vindt dit leuk.
  15. Whysteria

Een vaccin gebaseerd op nieuwe technieken, welke tot nog toe nog niet voor andere vaccins zijn goedgekeurd, en binnen een fractie van de gangbare tijd uit de grond is gestampt en op de markt zal worden gebracht, zodat er dus totaal geen idee is wat de lange termijn effecten zullen zijn. Ik wil niet beweren dat ik verstand heb van vaccins, maar een vaccin gebaseerd op genetische modificatie boezemt bij mij geen blind vertrouwen in.

Om heel eerlijk te zijn neem ik liever het risico om Corona te krijgen, en met mij vele anderen (de kans dat die mild verloopt is overigens veel groter dan de kans dat je er doodziek van wordt).
    Degenen die dat risico niet willen lopen kunnen zich laten vaccineren. Iedereen blij.

SAARC, Wellesnietes, Duma en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Ik mag toch wel zeggen dat ik veel meer verstand heb van vaccins dan de gemiddelde Nederlander.

Het feit dat je twijfelt voor je kinderen zegt toch genoeg?!

Anouk2005, Nellie4 en Whysteria vinden dit leuk.
  17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat is dus wat ik bedoel met hyperindividualisme, voor jezelf is dit inderdaad de meest logische beslissing, maar voor de maatschappij?

En dus mij vraag aan mensen die deze redenering volgen: hoe stel je dan voor dat we als maatschappij uit deze crisis raken?

Als iedereen denkt zoals jij, dan blijven we mogelijk nog jaren in een situatie met elkaar steeds opvolgende lockdowns, het uitstellen van reguliere zorg en het uitputten van ons zorgpersoneel, met all gevolgen van dien voor de economische en fysieke gezondheid van onze maatschappij en onze medemens.

Dus wat is het alternatief voor een vaccin?

18. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Zooo mee eens! Vooral de vraag; wat dan? En nee niet weer beginnen over wat ‘had gemoeten’ en wat er allemaal mis is gegaan. Hoe NU hier het beste en snelste uit zien te komen

19. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw

Als vaccineren niet verplicht wordt ( wat ik ook echt niet geloof dat dot gaat gebeuren) dan krijg jij toch precies ‘je zin’;) maw dan is dat toch wat er gebeurd?

20. Whysteria

Ik woon niet in Nederland, en het zou me absoluut niet verbazen als er hier wél een verplichting komt), maar áls ik in Nederland zou wonen: het is wel leuk om te stellen dat je iets niet verplicht, maar wanneer je bepaalde voorrechten gaat geven aan mensen die zich wél laten vaccineren, dan is dat feitelijk natuurlijk niets anders dan een verkapte verplichting. En zeg niet dat het zover niet gaat komen: het is nu zelfs al uitgesproken door jullie minister van volksgezondheid...

SAARC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina