Begrijpend lezen. 28 op de 100.000 mensen gaan naar de huisarts. Daarvan worden bij 16 mensen een test afgenomen. Dat is dus 16 per 100.000 mensen. Daarvan wordt bij 6 testen iets gevonden. Dat is dus 6 per 100.000. Maar als je de hele tijd per 100.000 in die tekst erbij moet gaan zetten gast die tekst niet heel leesbaar worden. Ja ik snap dat de capaciteit beperkt is. Maar jij begint echt heel ongeloofwaardig over te komen met je verhalen. En ik ben er echt wel van overtuigd dat je, wanneer je met griep bij je huisarts komt, gewoon de zorg krijgt die nodig is. Behalve bij jouw huisarts natuurlijk. Die schrijft gewoon covid bij elke snotneus
Klopt, het is soms erg lastig om die info te vinden. Heb de update op de site van nrw net gelezen, en lees niets specifieks over grensverkeer.
Hier geven ze aan dat je eerst op corona getest moet worden. Is deze negatief mag je komen voor verder onderzoek. En dan heb ik het over overlappende klachten. Want zonder mogelijke corona klachten Ben je gewoon welkom.
Klopt. Maar na een negatieve test en met griepachtige klachten kom je dus bij de huisarts terecht. En alles wat daarna gebeurt is gewoon regulier. Daar ging dat stukje tekst over dus. En het is dus niet zo dat alle griep maar gewoon wordt afgedaan als covid of helemaal niet wordt gezien. Zoals @Cin85 ons wil laten geloven.
Hier willen ze met mogelijk corona ook liever eerst een test, ténzij het noodzakelijk is dat iemand toch die dag nog gezien wordt - daar houden ze tijd voor vrij iedere dag, dan kun via de achteringang direct de spreekkamer in en draagt de huisarts beschermende kleding. Of ze komt op huisbezoek en draagt dan ook beschermende kleding. Onze huisarts blijft communiceren vooral wel te bellen als er iets is als je dat bv een jaar geleden ook gedaan zou hebben. Ze merken echt dat mensen minder bellen, terwijl dat niet nodig is - de reguliere consulten kunnen veel al gewoon door gaan, ook op de praktijk zelf. Hier en daar consult per telefoon of bv een foto per mail van huiduitslag ofzo. Als iemand wel op een test kan wachten, en negatief test, krijgen ze hier ook het advies om de huisarts te bellen als de klachten daarom vragen - dus bv fikse hoest, benauwdheid. Het is zeker niet zo dat de huisarts niemand meer ziet met ‘corona-klachten’ zonder corona. En eerder dit jaar was het juist een groot probleem dat ze bij ouderen bv vrijwel zeker wisten dat die corona hadden (want in hetzelfde gebouw bv wel iemand die positief had getest), maar die doodsoorzaak mochten ze pertinent niet opgeven zonder test - dus huisartsen hier maakten zich zorgen om onder-rapportage van het aantal overledenen door covid-19. Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat het elders juist omgekeerd ging; snotneus? hop, overleden aan de gevolgen van covid-19!
Dit is gewoon reinste onzin, of de gang van zaken bij die meldingswaarde huisarts waar jij blijkbaar werkte. De rest van het land kampte met niet kunnen registreren van hun patiënten op verdachte doodsoorzaak als deze corona was omdat ze dit enkel en alleen deden met een positieve test EN een directe doodsoorzaak die daaraan gerelateerd was. Gewoon conform landelijke richtlijnen en instructies bij overlijdingsformulieren. Huisartsen hebben massaal hierover geklaagd. Het is enkel mogelijk om 'vermoedelijk corona' op te nemen in de benoeming van achterliggende doodsoorzaken. Deze cijfers worden door cbs in een aparte sublijst opgenomen, en tellen niet mee met rivm cijfers (ook mede de reden dat rivm lagere aantallen geeft dan cbs). Maar jullie hebben blijkbaar mensen met hartstilstanden of hersenbloedingen wel officieel geregisteerd als overleden aan directe doodsoorzaak corona. Tuurlijk...
Ik vat de tekst toch echt anders op. Daarnaast heb ik toch meerdere keren benoemd dat dit speelde voordat de test straten er waren! Ook heb ik nergens gezegd dat mensen met griep geen zorg van de huisarts zouden krijgen?! Wel dat ze indien mogelijk eerst getest moeten worden voordat ze langskomen. Geen idee hoe je hierbij komt, maar ik vind het jammer dat je mij hier zomaar van beschuldigd en dus ongeloofwaardig noemt. Zoals je namelijk kunt lezen bevestigen meerdere leden dit, daarnaast is er zelfs een link gedeeld van het verhaal van de meldknop wat ik vertelde en zijn er 2 leden die precies weten over welke episode ik het heb. Dus ik vraag me af waarom je überhaupt al zou denken dat ik maar wat lul, en of je dan tevens ook hebt bedacht hoe ik aan deze, toch wel zeer specifieke informatie kom? En waarom ik dit zou vertellen terwijl je kan lezen dat ik het er zelf ook niet mee eens was en hierover woorden op mijn werk heb gehad? Daarnaast gaf ik aan dat ik in de tussentijd van baan veranderd ben, misschien dat je nu zelf kan bedenken waarom?
Ik heb hier inderdaad melding van gemaakt, maar daar werd niets mee gedaan. Mij is verteld dat dit overal zo ging, en ik ben dus blij te horen dat dit dus niet het geval is. Ik vond de hele gang van zaken zachtjes gezegd nogal apart namelijk.
Sorry maar ik herken dit dus ook helemaal niet en ook niet bij de collega 's. Iemand die overlijdt aan pak hem beet acuut hartfalen die geef je toch niet als doodsoorzaak Corona? Ik weet niet bij wat voor huisarts je hebt gewerkt maar die heeft zijn papiertje zeker gekregen bij de Jumbo zegels
Mijn idee, maar dan had iemand daarvoor een keer gebeld met een benauwd gevoel en druk op de borstkas, dan werd dit dus onder corona geschaard. Terwijl iedereen die ook maar een beetje medisch onderlegd is weet dat deze klachten ook bij een infarct passen. Dus je begrijpt dat ik daar aardig wat stampij heb gemaakt.
Dat bedoelde ik ook, dat echt nog naar anderen mensen gekeken word. En het niet zo is dat iedereen een stempel corona krijg. Er word zeker ook nog op anderen dingen dan corona getest. hier werd iedereen begin van het jaar overigs ook nog gezien. Onze huisarts werkte met strenge maatregels gewoon door.
RIVM meldt groter aantal nieuwe positieve tests (11.141) vanwege correctie: 'Piek is in zicht' https://www.nu.nl/coronavirus/6087290/rivm-meldt-groter-aantal-nieuwe-positieve-tests-11141-vanwege-correctie-piek-is-in-zicht.html (via @NUnl)
Ja dit was gewoon in Nederland. Heb in het verleden wel in meerdere landen in Europa gewerkt, maar nooit op medisch gebied. Maar ik hoop dat ze daar alsnog een keer door een officiële instantie terecht gewezen worden en ik ben blij dat ik daar weg ben. Het was prachtig werk hoor, maar ik hou ook van eerlijkheid en dat kende ze daar niet echt. En ik heb er een hekel aan als patiënten daar uiteindelijk, of het nou direct of indirect is, de dupe van zijn. Wachttijden van 3 weken waren ook regel ipv uitzondering bijvoorbeeld.
Ik hoop maar dat dit zo door blijft gaan en dat er volgende week geen stijgingen komen, heb geen zin in een lockdown.
Maar volgens mij is jouw ervaring dan niet echt representatief om hiermee te stellen dat patiënten die alleen maar verdacht werden van Covid, daadwerkelijk als Covid-patiënten geregistreerd werden bij het RIVM. Toch? Of zie ik dit verkeerd?
De 'knop in Medicom' die ze benoemt is helemaal geen "registratie van bevestigde positieve patiënten bij rivm". Dat staat los van elkaar, is hier boven duidelijk uitgelegd met een link naar de toelichting over de informatieverzameling bij huisartsen en doel van de onderzoeken.
Ik word er inmiddels wel kriegelig van dat die cijfers iedere dag niet kloppen. Op deze manier heb je er ook niet heel veel aan. Ik hou mijn hart eerlijk gezegd een beetje vast. Hier is al het handbal bij de 14+ meiden stilgelegd voor de komende twee weken. Zoveel besmettingen binnen het team. Ik denk dat straks alle sport voor 13 jaar en ouder stil wordt gelegd. Ik hoop dat de kleintjes kunnen blijven sporten.
https://www.internetbode.nl/regio/bergen-op-zoom/325086/ingrijpende-maatregel-bravis-plant-hele-maand-november-geen-pla