Dan blijven we te maken hebben met de maatregelen die nu gelden. Altijd een mondkapje en altijd 1,5 meter want ik denk niet dat Corona uit zichzelf zal opstappen.
Maar wanneer het merendeel van de risicogroepen ervoor kiest zich te laten vaccineren dan zal de druk op de zorg ook afnemen. De maatregelen gingen toch over de druk op de zorg, en niet het bestaan van het virus an sich?
Waarom mag een 80 jarige er niet zelf voor kiezen om het risico te lopen om ziek te worden? Het grootste gedeelte van de 80 jarigen wordt niet doodziek van corona, dat is maar een klein gedeelte. Net zoals er genoeg 80 jarigen zijn die bijna fluitend door influenza heen gaan. Over het weigeren van de griepprik heeft nog nooit iemand moeilijk gedaan, waarom nu wel? En als je bang bent om corona te krijgen en bang bent voor de vaccinatie, dan kan je er altijd nog voor kiezen om pbm aan te schaffen en er als een marsmannetje bij te lopen. Daar hoeft de rest van Nederland toch niet voor te bloeden? Die kunnen dan gewoon weer terug naar normaal.
Ik snap het niet zo: waarom zouden we dan nog moeten houden aan de maatregelen? Ieder zijn keuze toch: ofwel laat je je vaccineren en 'loop je geen risico meer' behalve eventuele bijwerkingen op lange termijn, OFWEL neem je zelf de keuze van mogelijks ziek te kunnen worden met alle gevolgen van dien... Ik zou denk ik vrijwillig nog wel afstand houden en mondkapje dragen, maar ik zou het prima vinden als het niet meer moet... Ik vind ook dat het prima is als bv. reizen alleen kan als je gevaccineerd bent, of naar een concert alleen als je gevaccineert bent of negatief getest... Dan heb je namelijk EEN KEUZE. Elke keuze heeft zo zijn consequenties... Ik ben ook pro creches die alleen gevaccineerde kinderen toelaten... Oh en neen ik zou geen vaccin laten zetten het eerste moment, ik zou ook nog graag de kat uit de boom kijken, dan maar voorlopig niet op vakantie... maar dat is dan MIJN keuze en daar moet ik dan ook niets van vinden... Dus ik vind het verbazingwekkend dat mensen het hier schandalig vinden dat er eventueel voordelen zouden zijn voor diegene die gevaccineerd worden. Ik vind dat wel terecht... Iedereen heeft dan toch een keuze...
Hier 1 client die vond dat ik de griepprik moest nemen om haar te beschermen. Zelf nam ze hem niet want :" ze liet geen rotzooi in haar lichaam spuiten ".... Eeeuh..... dus ik mag dat wel in laten spuiten zodat jij beschermd bent?
Over hyper individualisme gesproken Wat mij betreft. Ik zou hem wel nemen, maar ga ergens achteraan in de rij staan. Waarom? 1 ik heb het al gehad en ben dus (misschien) al deels immuun 2 ik ga toch nergens heen, werk thuis en afstand houden is voor mij geen probleem 3 mijn moeder staat vooraan in de rij, dus die kan ik dan wel weer veilig knuffelen 4 ik ben geen risicogroep. Waarom dan toch in de rij? Als het kan helpen de groepsimmuniteit op te bouwen, en zo mijn medemens beschermen, dan werk ik daar graag aan mee. Is het veilig? Ik denk veilig genoeg. Anders werd het überhaupt niet op de markt gebracht.
Yup. Tijdens m'n werk veel 80 jarigen en een deel wil zich niet laten vaccineren/geen bezoek wegsturen/zich isoleren. Die vonden het zelfs niet nodig dat we mondkapjes in hun bijzijn droegen. Ze gaven allemaal aan dat ze het gevoel hadden dat ze er niks over te zeggen hadden. Dat alles voor hun beslist werd. " Worden we ziek dan is dat maar zo". " mooi leven gehad, als het klaar is is het klaar". (En nee, geen belasting voor IC. allemaal mensen die sowieso niet gereanimeerd willen worden of niet naar het ziekenhuis zouden willen). Ze nemen liever een risico door familie enz nog kunnen zien en naar de winkel te gaan en daardoor corona op te lopen dan ongelukkig/eenzaam in isolatie.
Ik kan me dat ergens ook wel voorstellen. Als je 80 bent, je leven geleegd hebt, en elke dag eigenlijk gewoon als bonus ziet. Wat dan precies het bezwaar tegen een prik is weet ik niet. Maar dat je het vanaf een bepaald moment ook wel ok vind om te gaan. En liever nog even je kleinkinderen knuffelt voor je gaat. Ja dat snap ik dan weer wel.
Maar de ziekenhuizen liggen echt niet zo vol met vooral mensen uit een risicogroep. Dat is de pest met dat stomme virus. Er liggen er nu 2201 in het zh, incl op de ic. Hoeveel daarvan zouden in een risicogroep vallen? Op zich gaat er erg veel geld naar de zirg. Ik ben van mening dat beter nagedacht moet worden waaraan ze het precies uitgeven. Meer handen aan het bed, maar dat is niet in een paar maanden geregeld helaas.
Voor tweede dag op rij weer meer besmettingen helaas. Hoe kan dat nou? Meer besmettingen en meer doden gemeld bij RIVM - https://nos.nl/l/2356258#UPDATE-container-48962945
Ik was al verbaasd dat de besmettingen zo snel daalden .. zijn er niet weer gewoon meer mensen getest en daarom ook meer positief getest? Ik kan die cijfers van het totaal aantal testen per dag nooit ergens vinden..
Dacht dat ik dat al een beetje gezegd had. Risicogroepen (en ieder ander die dat graag wil) kunnen een vaccin nemen net zoals nu de griepprik. En ja, dan gaat het virus rondwaren en zullen er vast nog wel wat slachtoffers vallen. Maar (hoewel echt verschrikkelijk he, begrijp me niet verkeerd) uiteindelijk zijn de huidige maatregelen er niet hoofdzakelijk om het aantal slachtoffers. Het draait om wat de zorg aan kan. En als je dan de zorg hebt ontlast en ook een flink aantal potientiele slachtoffers hebt beschermd kan alles weer open. Maar ik geloof dan ook niet dat covid ooit weg zal gaan. Ik denk dat het net als de griep onderdeel gaat maken van de ziektes die er heersen. En als we covid op het niveau krijgen van een griep qua slachtoffers dan is het geen probleem meer. Dat is iets wat we immers altijd al hebben geaccepteerd met z'n allen.
Óf er zijn een paar commerciëlen die de resultaten nu wel doorgeven. Dat is het irritante aan de cijfers momenteel. Je weet niet precies wat ze zeggen.
Je moet echt Kuipers even luisteren. Hij is nu weer live. Hij is nog steeds niet heel positief. We zitten nog altjd 5 keer zo hoog als dat het zou moeten zijn. En met de stijging weer van de besmettingen vond hij het niet positief. Wel stabiel maar nog niet genoeg.
Het risico wordt niet nul na een vaccin, de dekkingsgraad bepaalt voor een groot deel hoe effectief het vaccin is. Het ligt er dus ook aan hoe groot dat merendeel is.
zojuist op de radio werd idd verteld dat er afgelopen weekend minder mensen werden getest en daardoor ook minder positieve uitslagen waren. Nu stijgt het totale aantal mensen wat zich laat testen weer en daarmee ook de hoeveelheid positieve testen. aan de ene kant dus goed nieuws dat het in verhouding misschien niet echt stijgt, ten opzichte van de vorige dagen. Maar er gaan wel meer mensen weer testen, dus hebben er misschien ook meer mensen klachten?!