Het houd ook niet op het negatieve nieuws. Ik zeg eerst de mensen die het hoogste kans hebben in het ziekenhuis te komen
Dan toch even een positief berichtje tussendoor https://www.nu.nl/binnenland/6110579/rivm-meldt-4129-positieve-tests-minder-dan-gemiddeld-5137.html
Eens. Het wordt echt tijd voor een beetje rust in de ziekenhuizen. Pfff. Ben er zo zat van. Binnen blijven vind ik niet zo erg. Maar al die berichten over rellen en andere ellende maken me depri.
Gelukkig is Von der Leyen het er niet mee eens en heeft AstraZeneca gewezen op de afspraken en dat Europa een hoop geld heeft mee betaald aan hun ontwikkeling van het vaccin. Het laatste woord is er gelukkig nog niet over gezegd.
Aantal coronapatiënten in ziekenhuis neemt amper nog af De daling van het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis lijkt te stokken. Het aantal opgenomen patiënten neemt op weekbasis met nog maar 2,1 procent af ten opzichte van vorige week. Een week eerder daalde de bezetting op weekbasis met 7,4 procent. In de Nederlandse ziekenhuizen liggen momenteel 2.384 covid-patiënten, 37 meer dan op zondag. De ziekenhuisbezetting is op maandag vaak hoger dan in het weekend. Op de intensive care-afdelingen liggen nu 664 patiënten, 16 minder dan een dag eerder. De bezetting op de reguliere verpleegafdelingen liep op: met 53 naar 1.720. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). In het afgelopen etmaal zijn 193 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, 24 op de ic en 169 op de verpleegafdelingen. Gemiddeld zagen de ziekenhuizen de afgelopen week elke dag 34 nieuwe ic-patiënten en 209 nieuwe klinische patiënten met covid-19. Sinds zondagmiddag hebben 156 covid-patiënten het ziekenhuis verlaten.
Ik heb 2 familieleden die bij de politie werken. Zij hadden dit soort rellen al voorzien. Voor vanavond staat ook de marechaussee paraat hoorde ik. Dit zal nog wel dagen zo door gaan ben ik bang.. waar zal dit gaan eindigen?
wat een zooitje. Eerst dacht ik, ja dat kan, als je productie niet helemaal soepel loopt heb je een probleem. Maar dat astra zeneca geeft heel weinig opening van zaken. Zeggen dat ze leveringsproblemen hebben doordat 1 productie locatie minder levert. Maar ondertussen lees je dat ze het mogelijk hebben verkocht aan andere landen die meer hebben geboden dan de eu. Vieze spelletjes. Politiek en centen. De hoogste bieder eerst... https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5200902/coronavirus-covid-19-vaccinatie-pandemie-besmettingen-vaccin
O jeetje... Ben je niet doodsbang dat er iets met ze gebeurd? Risico op letsel is nu natuurlijk wel hoog..
Voor de geïnteresseerden naar het Lansingerland onderzoek - voorlopige uitslagen en lering: https://rtvlansingerland.nl/2021/01/25/welke-lering-kunnen-we-trekken-uit-de-voorlopige-uitslagen-van-het-grootschalig-testen/?fbclid=IwAR3-9dJBvqhWKvJzdu8WJ4sQsl_RMIIU_A-Q2-upxk057HnSn9xVhfs-dbE
Jawel.. maar ze zijn natuurlijk ook getraind. Eentje heeft ook ME trainingen gehad. Gelukkig werken ze beide niet in Eindhoven/Tilburg eo. Maar toch, het is zeker spannend.
Hier is voor vanavond ook weer vanalles voorspeld. Iedereen moet ik zwarte kleding komen, niet filmen, stenen en wapens meenemen want er gaan doden vallen werd gezegd (werd via facebook verspreid). Dit gaat over Venlo...
Nou ja, weet je wat er nu gaat gebeuren..? O kijk hoe het daar eraan toe ging, kijken of het bij ons nog erger kan.... Ze naaien elkaar nu allemaal op.. Ik denk dat het voor de politie een ‘leuke’ uitdaging is. Leuke, tsja wat voor benaming kan ik eraan geven..? Niet dat ze dit willen voordat ik weer aangevallen word maar dit is iets anders dan een standaard dag. je wilt toch alles zo goed mogelijk laten voorlopen in hoeverre dat kan. Achteraf kunnen ze hier weer anders op anticiperen mocht zoiets nog eens voorvallen.. niet dat dat nodig zou moeten zijn maar blijkbaar wel Als ik politieagente zou zijn zou ik ene kant bang zijn of ik er wel levend uit kom en de andere kant vol adrenaline zitten en ‘kom we gaan ervoor’ gevoel hebben. We gaan dit doen met ons team. Maargoed denk dat iedereen het weer verkeerd opvat dan hoe ik het bedoel
Ze worden natuurlijk wel goed getraind voor dit soort situaties. Gelukkig zijn de bevoegdheden uitgebreid waardoor.ze veel meer in de voorbereiding cq controlesfeer kunnen doen. Ik snap wat je bedoeld met je laatste stukje. Het politiewerk, en zeker de ME en helemaal zeker de nog andere speciale eenheden, daar moet je uit een bepaald hout voor gesneden zijn. Je moet er iets ‘leuk’ aan vinden. Maar dat is natuurlijk eigenlijk in elk vak zo. Een accountant moet administratie en cijfertjes leuk vinden, een arts operaties, een een brandweerman het doven van vuur en zo voorts. (Erg marginale invulling, ik weet het, maar even om het punt duidelijk te maken). Dus ja, ik snap je wel. Ook bij agenten zal nu een soort adrenalinerush zijn, zodat ze vol alert zijn en er samen voor gaan. En gelukkig maar want anders konden ze dat werk niet doen.
Nou, als ik die politie soms op die filmpjes voorbij zie komen... Veel lijken wel stoere brede kerels, maar soms lijkt het echt alsof er een jong meisje tussen staat met haar wapenstok en schild. Dan denk ik echt jeetje, arm kind. Straks ben je net een jaar politieagent, een broekie, moet je hier tussen staan en zo'n idiote meute tegenhouden
Onderschat dat niet. Je mag echt niet bij de ME zonder fatsoenlijke training. Postuur zegt niks over leeftijd en lang niet altijd wat over kracht. Ik ken een aantal vrouwelijke agenten die er in ME-pak uitzien als klein en fijn poppetje maar die ‘beter’ zijn dan sommige mannelijke collega’s. Ook in het normale werk trouwens vaak zo.