Ik vraag me ook oprecht af hoelang we met al deze maatregelen doorgaan.... Het middel lijkt ondertussen veel erger dan de kwaal. Binnen sociaal werk worden we in ieder geval overspoeld met werk! Ik zie ook dat kleine hulpvragen zich ontwikkelen naar complexe hulpvragen, omdat er door corona simpelweg nu geen ondersteuning/oplossing mogelijk is. Wachttijden lopen op bij GGZ, Veilig Thuis, Daklozen opvang enz. En dan is het geld bij gemeenten ook nog eens op. De hulpvragen die er nu zijn, zijn nog een een kleine topje van de ijsberg. Er komt nog heel veel ellende aan van jong tot oud!
Ik trek het allemaal wel geniet nog van de dagen etc, Maar in mijn werk en persoonlijke omgeving zie ik dat mensen verder wegzakken. Maar ik zie ook veel verdriet omdat sommige mensen in hun familie gelijk alle 80 plussers kwijt zijn. Dus er is gewoon geen goed of fout de maatregelen moeten er zijn en het is voor niemand leuk.
Hier in België plots een forse daling van het aantal doden (daling van gemiddeld bijna een kwart in vergelijking met vorige week) en ook een gestage daling van 10% van de ziekenhuisopnames die toch al een week aanhoudt. Dit terwijl de besmettingen la maanden min of meer stabiel blijven. Ik vraag me af of dit dan toch een eerste signaal is dat de vaccinatiecampagne in de woonzorgcentra een effect heeft?
Zou kunnen, of het virus wordt milder, of veel mensen zijn op natuurlijke wijze immuun geraakt, of een combinatie ervan. Ik hoorde het ook zojuist op het nieuws en het is in elk geval goed nieuws.
Het probleem is denk ik, dat die 'enkeling' denkt dat hij of zij de enige is die dat doet. Tel al die 'enkelingen' maar eens op, dat zijn er dan best veel, dan dat kan wel degelijk verschil maken. En als ik de berichten hier ook lees van mensen die in het ziekenhuis werken denk ik dat het aantal ernstig zieke mensen in de ziekenhuis niet meevalt.
https://www.1limburg.nl/venlonaar-ontwikkelt-nieuw-mondmasker?context=latestarticles&fbclid=IwAR2ClrBstsSxLz3XL9H4wtbJ9JwWDSyn_d_-bfZ6Y6b3zcq_HN_m_6b7gT0 Dit zou zo fijn zijn voor mensen die bv liplezen en voor in winkels etc. Hoop dat dit wat wordt, ziet er een stuk vriendelijker uit dan. Weet de mimiek van het gezicht wat terug en een glimlach die overeenkomt.
https://www.nu.nl/economie/6114300/bedrijven-horeca-en-scholen-mogen-mensen-zonder-vaccinatie-weigeren.html#coral_talk_wrapper Wtf..
Dit zouden we niet doen toch. En dat zegt meneer H de Jonge zelf ook. Dus laten ze nu ook maar gauw met een wet komen die dit verbiedt. Maar ja... 't Is wel Hugo hè Dus dat duurt vast nog een jaartje of wat.
Las het ook ja. Ik ben niet tegen een vaccinatie, maar ze adviseren het niet bij zwangerschap en borstvoeding toch? Betekent dit dan dat ik nergens meer naar toe mag? Want ik hoop toch zeker een jaar borstvoeding te geven en ik ben pas eind juni uitgerekend. Maar misschien zijn er dan al andere inzichten en dat een vaccin icm met borstvoeding wel gewoon kan.
Staat trouwens dat ze erom mogen vragen, dus betekent niet dat ze dat ook daadwerkelijk zullen doen. Maar dat het mag vind ik erg genoeg. Woonzorg centra met kwetsbare groepen oké, maar in horeca gelegenheden, echt absurd
Ja was ik al bang voor. Dit is nu het nieuwe normaal. Wij laten ons allebei vaccineren maar ik vind dit echt heel erg ver gaan.
Het begint hier steeds meer op China te lijken. Het zou mij ook niets verbazen als er al mensen dusdanig geïndoctrineerd zijn, dat ze dit ook een goed idee vinden.
Zeker wtf. Wat erg als dit er ook nog bij komt. In wat voor wereld leven we dan? Wat is dit voor waanzin. Nog meer druk om toch die vaccinatie te nemen.
Ohh geloof mij maar dat de meerderheid het wel prima vindt, ik kijk nergens meer van op Mag hopen dat dan de meerderheid van de ondernemers en bedrijven hier niet in mee gaan...
Nou ik sta meestal aardig achter veel maatregelen maar deze vind ik echt bizar en ben ik het dus niet mee eens.
En al die ‘wappies’ krijgen steeds meer gelijk. Als ik dit lees gaan mijn nekharen ook overeind staan. Helaas is het betreffende stuk alweer weggehaald in het artikel van nu.nl Er staat dus dat een vaccinatieplicht geen dwang is maar drang. In mijn ogen is een plicht met het gevolg boetes en gevangenisstraffen geen ‘drang’ maar ‘dwang’. Waar gaat het heen met dit land.
“De Gezondheidsraad is een onafhankelijke wetenschappelijke adviesraad met als wettelijke taak regering en parlement te adviseren op het brede terrein van de volksgezondheid en gezondheidszorg.” Een overheidsinstelling dus. Zij adviseren bijvoorbeeld ook na het EMA wie welke vaccins moet krijgen en met welke tussenperiode. Dat adviseren is alleen vaak wel een soort ‘opleggen’ net als bij het OMT. Wat zij zeggen dat gebeurt 9 van de 10 keer ook. Ik mag alleen hopen dat het in dit geval om de 10e keer gaat.