Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik vergelijk de dagcijfers steeds met dezelfde dag vorige week, en het nam ook afgelopen dagen goed af hoor! Maar de relatieve daling neemt af.

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Jij kent wel veel mensen he... valt me iedere keer op dat je wel iemand kent

sprits, Suzy85, BliksemSter en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.910
    19.090
    113
    Vrouw
    En altijd van die pechvogels :roflmao:.

sprits, Suzy85, NiVa0230 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier hetzelfde, maar het is niet de eerste keer dat @Cin85 iets zegt dat ik niet herken...

Neuzeke, Suzy85, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    T zijn ook verhalen die ik ongeveer net zo serieus neem als Facebook berichten waar in elke zin wel 1 of meer woorden met hoofdletters worden geschreven. En er meer uitroeptekens in staan dan er überhaupt zinnen zijn.:roflmao:

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik had gisteren een heel stuk getypt....over hoe je mentaliteit is als je in de zorg werkt. Wij komen hier op het forum bijna allemaal overeen. We zijn het geen 100% met elkaar eens, maar we hebben het beste met patiënten en elkaar voor. Bij haar wijkt dat te ver af, zo staan wij er geen 1 van allen in. Ik had het maar WEER verwijderd omdat ik geen ruzie wil, maar ZUCHT.

Olympia, sprits, Luckyme96 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Klopt, ik woon in een groot dorp waar het ons kent ons is.
    Maar het kan best zijn dat je dit verhaal inderdaad al eerder hebt gelezen, ik heb het hier namelijk al eerder getypt. Alleen was hij toen opgepakt door de politie en zat hij daardoor vast. Nu is er uitspraak gedaan waardoor het een maand is geworden.

Maar wat wil je met deze uitspraak? Mij zwart maken ofzo?
    Je mag mij gerust een pb sturen, dan zal ik je de links van de locale nieuwsartikelen geven zodat je het zelf even kan nalezen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Hier is dv met kv gecombineerd, een andere locatie heeft alleen dv.
    Maar de telling waar ik het over had vond plaats nabij Rotterdam. Dat ziekenhuis ken ik verder niet.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Tot nu toe is op het kamp wonen en in zo'n app zitten genoeg.

Overigens las ik ook over een 18 jarig meisje dat vastzat, maar geen idee wat daarvan waar is.

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Cin85 Het is iets wat mij enorm opvalt. Dat jij altijd wel iemand kent in elke situatie.

HappyRabbits en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dus hij is voor de rechter geweest en veroordeeld. Nou, dan denk ik dus echt dat deze meneer wel meer op zn kerfstok heeft dan alleen dat vreedzaam demonstreren zoals je eerder aangaf. Wie is hier nou naïef?

Luckyme96, Syane, Trirani en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik niet het beste met mensen voor heb? Dan stel ik voor dat je even mijn geschiedenis leest, vraag mij niet hoe, maar het zal best mogelijk zijn.
    Dan kan je even lezen wat ik momenteel allemaal voor mijn kiezen krijg op het werk en hoe ik mij in allerlei bochten wring, om zelf in mijn vrije tijd, kinderen en hun ouders te helpen.
    Het feit dat ik het niet eens ben met de maatregelen (net als een hoop collega's), wil namelijk niet zeggen dat ik geen hart voor de zorg of mijn werk heb.
    Daarnaast had ik hier vorige week maandag al wat gedeeld over dat de scholen weer open zouden gaan (het zij met aangepaste maatregelen), dat was dan zeker ook verkeerde mentaliteit?

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Je opmerking kwam op mij wat negatief over. Wat overigens ook kan komen door de opmerkingen die daarop volgde.

Maar zoals ik al zei, ik ken inderdaad een hoop mensen van allerlei lagen in de maatschappij.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    De demonstratie is hier vreedzaam verlopen, zonder rellen of ongeregeldheden.
    Dat weet jij niet, wat logisch is, want deze demonstratie was niet nieuwswaardig, gelukkig maar.
    Maar dankzij de corona noodwet (of hoe dat ook heet) mag je mensen dus kennelijk ook preventief 30 dagen vastzetten. Hoe dit precies zit weet ik ook niet. En mijn inziens valt dit ook niet onder preventief, want die demonstratie is al geweest.

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Precies mijn punt. Er zal vast ook veel zijn wat jij niet weet over deze meneer. Tenzij je inzage hebt in zijn strafdossier, wat mij dan meteen zorgwekkender lijkt :rolleyes:.

Suzy85, Anan, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    Inderdaad, hier kun je bijna onbegrensd je mening online gooien wordt Facebook en CNN niet gecensureerd .

Syane vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Het ging mij erom dat jij niet weet dat de demonstratie vreedzaam was verlopen. Oftewel gewoon zoals het in mijn ogen hoort bij een demonstratie.

Dus dat heeft niets met het strafdossier te maken.

Maar prima dat jij denkt dat deze persoon heeft lopen rellen op een demonstratie waar geen rellen waren en daarom is opgepakt. (Tenminste ik het vermoeden dat je dit denkt, correct me if I'm wrong). Dat zou inderdaad logisch zijn en dan had hij van mij wel meer dan een maand mogen krijgen.

Maar zoals ik al eerder aangaf, is dit dus niet het geval. Ik vind het een hele enge ontwikkeling dat mensen vastgezet worden op basis van hun deelname in een WhatsApp groep.
    Als jij daar anders over denkt, prima. Dat mag en kan gelukkig ook nog gewoon.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Youtube en LinkedIn helaas al wel.

Maar gelukkig kan en mag je hier op het forum ook nog gewoon je mening geven.
    Daarbij hoeven we het echt niet altijd met elkaar eens te zijn, anders wordt het ook zo'n saaie boel.

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113

Maar ben jij wel eens in China geweest en contact met " gewone " Chinezen geweest.
    Ik wel , mijn broer heeft er jaren geweest en is zo blij dat hij terug in Nederland is en zijn kinderen hier naar school gaan.

Nederlands corona beleid met dat van China vergelijken is toch een beetje bizar.
    Daar moet je verplicht een app hebben en groen licht hebben anders kan je eigenlijk niet naar buiten bijv.

En met centsuren bedoel ik compleet blokken. Facebook en Whatsapp kun je daar gewoon niet gebruiken.

Syane vindt dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Nee ik ben nog nooit in China geweest, maar dit is een uitspraak. In plaats van China had er ook Korea kunnen staan.
    Het beleid in deze landen is namelijk erg streng, en in mijn ogen bizar. Voor mijn gevoel gaan we wel heel langzaam die kant op. Zo mag je 's avonds ook alleen nog maar de straat op als je groen licht hebt in vorm van een verklaring.

Ik kan mij voorstellen dat je broer blij is dat hij hier in Nederland weer een stuk meer vrijheden heeft. En ik hoop dat deze vrijheden ook mogen blijven.

Deel Deze Pagina