Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Volgens mij is die 1 persoon bezoek regeling voor alleenstaande ouderen dat ze toch nog een mantelzorger of familie lid op bezoek mogen hebben om te voorkomen dat ze vereenzamen.

Mamafiets, Felice, RoAn1981 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Met ingewikkeld bedoel ik dat dit een lastige regel is om te volgen, zeker als je familie 120 km verderop woont zoals die van ons. Ik heb zelf geen rijbewijs en met de trein ga ik nu niet dus als ik langs mijn moeder of vader wil, dan moet manlief rijden. En daar dan dus in de auto blijven wachten. Nee, geen onoverkomelijk groot probleem maar wel lastig. Dat bedoel ik met ingewikkeld.

Mapje vindt dit leuk.
  3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Precies dit, elk advies hebben wij hier tot nu toe nog gehanteerd als regel. We willen toch van deze ellende af?

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Aan de ene kant zeg ik ja, want dat verminderd zeker de contacten. Maar ik vind daar ook een hele grote naar aan zitten.
    Stel dat we maar met 1 huishouden meer zouden mogen afspreken? Ik kom uit een gezin van 5, mijn man uit een gezin van 8. Mijn moeder en mijn schoonouders mogen naar met 1 huishouden meer afspreken. Dan moeten ze gaan kiezen uit hun kinderen wel gezin ze willen blijven zien. Dat vind ik nogal wat.
    Nu kunnen ze toch iedereen zien, om de beurt.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Mijn jongste is binnenkort jarig. We laten mijn moeder op 1 dag komen en mijn sm zou de andere dag kunnen komen. Alleen zij heeft geen rijbewijs en mijn man zou haar dan kunnen halen. Alleen het lijkt ons veel beter dan wij dan naar haar gaan. Dezelfde samenstelling én niet 2 volwassenen in een auto. Lijkt me een betere oplossing.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Dat klopt idd wat jij zegt.
    Dan zit je met het kiezen.

Eigenlijk zijn zo maatregelen er gewoon om bezoek te ontmoedigen.
    Is dat handig voor een verjaardag en grootouders uitnodigen? Nee maar laat dat nu net de bedoeling zijn natuurlijk :D

Bij ons tellen kinderen ook mee in het knuffelcontact systeem en moet uw knuffelcontact eigenlijk 6 weken dezelfde zijn.
    Dus wij gaan naar de grootouders of de 1ne dag gaat de 1ne eens langs bij de ouders en de andere dag de andere is ook niet de bedoeling.

Felice en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier wordt inderdaad gekozen trouwens, mijn moeder en stiefvader hebben samen 6 kinderen, 1 zoon woont nog thuis. Ik ben het knuffelcontact, dus ik ben de enige die ze 'binnen' zien (vanwege mijn zwangerschap). Met de rest wordt al sinds november enkel buiten afgesproken.

Mijn vader en stiefmoeder hebben 4 kinderen, 2 nog thuiswonend, daar is mijn broer het knuffelcontact omdat zij 2 dagen per week op hun zoontje letten. Ik zie m'n vader dus enkel op afstand.

En dan gaan wij nog 'los' met de regels om in die zin dat ik wel al met de kinderen gaan logeren ben bij m'n moeder (wat officieel niet mag want kinderen tellen ook mee) en dan ook niet de hele tijd afstand hou van m'n stiefvader (we kussen of knuffelen niet, maar de hele tijd anderhalve meter als je samen tijd in een huis doorbrengt is lastig).

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Het moet ook allemaal wel menselijk blijven he? Hoe langer dit duurt, hoe minder proportioneel de maatregelen zijn.

Spectre, RoAn1981 en Mapje vinden dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nu persconferentie onderzoek covid Wuhan

10. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Link?

bosi333 vindt dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja krijg de link nergens. Alleen op facebook via nu.nl

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Hadden wij onlangs ook, man is met de jarige naar opa en oma geweest en ik ben thuis gebleven. Dan is het toch ook opgelost? Ik klets later wel weer bij, het ging om de jarige en niet om mij.

Denk dat de 1 persoonsregel is om bezoek te ontmoedigen maar het voor alleenstaanden nog wel mogelijk te maken om ergens op bezoek te gaan en voor ouderen om toch nog iemand op bezoek te kunnen ontvangen.

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Goh weet je, ik vind het ook best wel meevallen hoor... Mensen verhuizen wel naar een ander land of gaan op wereldreis en zien dan ook hun familie lange tijd niet, maar dat is dan wel allemaal ok omdat het omwille van een leuke reden is.

Het is natuurlijk kut, en ik snap ook dat er in sommige gevallen wat losser met de regels wordt omgegaan omwille van praktische noodzaak (zoals mijn moeder ook gewoon komt oppassen als ik straks ga bevallen) of eenzaamheid in het geval van alleenstaanden.

Maar verder is het uiteindelijk maar een jaar minder contact met een pauze tijdens de zomer, daarna weten we ook dat alles weer goed komt.

Ik snap dat de stap.voor ons minder groot was omdat wij sowieso al best ver van onze naaste familie wonen, maar ik ben gewoon al blij dat er gewoon wel nog mogelijkheden zijn om iedereen te zien. Die familiefeesten en gezellige etentjes, dat komt wel weer.

Suzy85 en Trirani vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad! Voor mezelf maakt het me werkelijk niks uit dat ik m'n verjaardag niet kan vieren, maar m'n zoontje z'n verjaardag laat ik niet stilletjes voorbij gaan... opa's en oma's komen gewoon, verdeeld over 2 dagen. Zijn ook de enige personen waar wij nog komen dus zie daar het probleem ook niet van in.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Mijn sm is alleen, en erg eenzaam. Als mijn man gaat, dan is mijn aanwezigheid geen extra risico, omdat we immers een gezin vormen. Ze zou volgens de regels wel naar ons mogen, maar nu kiezen we dus voor een oplossing die minder risico geeft (want sm hoeft niet met mijn man in de auto)

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Psychologisch werkt het helaas niet zo bij velen. Omdat er geen concrete einddatum is (wat bij een wereldreis bijv wel is), weet je ook niet waar je aan toe bent. Dat maakt het voor velen erg lastig.

Het gaat ook niet alleen om familie niet zien (want ik ben nog eens niet zo'n heel groot familiemens), maar wel om je leven anders inrichten zonder dat je weet hoe lang het nog allemaal moet.

RoAn1981 vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.646
    113
    Vrouw
    Idd
    Mijn moeder is ook alleen en woont ver weg. Ze kan nog met haar autootje bij ons komen (als er geen sneeuw ligt). Maar het is echt veiliger voor iedereen op de weg als wij bij haar komen.

Bedankt dames. Jullie hebben mij wel overtuigd dat we schoonouders kunnen uitnodigen.

Mijn moeder zien we een week eerder. We hebben een vakantiehuisje dichtbij in haar buurt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik snap ook echt wel dat het lastig is voor veel mensen, dat is het met momenten hier ook en dan mogen wij op veel vlakken echt niet klagen.

Maar ik had het nu specifiek over die regels wat betreft bezoek, en dat je moet gaan 'kiezen'. Dat klinkt allemaal heel erg naar en onmenselijk, maar als puntje bij paaltje komt valt het uiteindelijk echt wel mee. Als je daarmee de zorg wat kan ontlasten en scholen kan openhouden, so be it.

19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Een aantal dagen geleden kwam hier de vraag waarom er zo'n groot verschil is tussen Nederland en België qua cijfers en nu al versoepelingen...

Ik denk dat je het antwoord vindt op de voorgaande pagina's. In België is elke dag een ander contact niet toegestaan, daar mag je eigenlijk maar met 1 persoon afspreken en dan nog moet bijvoorbeeld mijn man en kinderen afstand houden.

(Oh ik volg het ook niet 100% strikt omdat het niet mogelijk is, zowel schoonmoeder als eigen moeder letten nog een dag in de week op jongste dochter dus jongste dochter heeft 2 knuffelcontacten + onthaalmoeder, wat dus niet mag...)

Maar ik geef maar aan dat het hier toch wel strenger is op sociaal vlak of vlak van mensen mogen zien...

Ik ben al maanden niet meer binnen geweest bij mijn schoonouders, wel gaan we bijna elke week samen wandelen.

Keerzijde hiervan is dat de scholen gelukkig wel open mogen zijn! Dus wij houden een kinderfeestje binnenkort buiten... Nodigen mijn ouders op een bepaald uur uit, mijn schoonouders en dan de meter van mijn dochter... Allemaal buiten. Zo deden we het ook in december bij andere dochter.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Niet voor iedereen. Mijn sm gaat er echt helemaal onderdoor en er zijn zeer veel signalen dat het niet goed gaat met de psychische gesteldheid van allerlei groepen.

Het is allemaal zo zwart wit op dit moment: of niets mogelijk of alles weer mogelijk. Vaker zwart dan wit op dit moment. Laatst riep Rutte dat hij ook wil kijken naar verschillende tinten grijs. Dat zou m.i. een geweldige oplossing zijn. Beetje teugels vieren, er extra goed op zitten (bijv door extra testen) en verder goed monitoren.

juf1987 en RoAn1981 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina