Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ze willen (in mijn ogen) hun fout beleid rechtvaardigen en doorzetten. En waarom scholen hier in december dicht gingen is toch lang en breed bekend, om ouders thuis te laten werken. Toen daar enorm veel kritiek over kwam, was het opeens brits variant dat heel handig gebruikt werdt om dit te rechtvaardigen. En kijk eens naar Lubach, daar wordt fijn uitgelegd hoe de heer Rutte te werk gaat om zijn verkiezingszege veilig te stellen. Dat iemand het psychisch zwaar heeft interesseert hem geen moer.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.854
    113
    Vrouw
    Inzien dat veel dingen op afstand kunnen en inzien waar het verbeterd kan worden.... minder verkeer, minder uitstoot, beter voor het milieu. Iets met klimaatdoelen. We gaan echt niet meer helemaal terug naar hoe het was. Dingen als thuis werken of thuis onderwijs zal steeds verder ontwikkeld gaan worden.
    En het is ook zeker niet verkeerd dat er iets verandert voor het milieu, maar de manier waarop het gedaan wordt, vind ik niet oké.

Maar geen zin in een eindeloze discussie hierover trouwens. Laat iedereen geloven wat hij of zij wil, maar ga ook niet het ene als compleet juist en het andere als compleet onjuist zien.

zonnetje2015 en Amarens vinden dit leuk.
  3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zoals de politici inmiddels in verschillende landen uit volle borst exclameren: 'build back better'.

Er is al meerdere malen aangehaald hier, door meerdere mensen, waar die slogan vandaan komt (WEF /Klaus Schwab en zijn fourth industrial revolution waanideëen gevolgd door zijn wereldwijde politieke fanclub). Maar dan argumenteert men dat dat louter te maken heeft met het milieu enzo, en word je weer verbannen naar het wappiehoekje.
    Maar wanneer je er vanuit gaat dat het politieke doel is binnen zeer korte tijd carbonneutraal te worden dan moet je je af gaan vragen hoe ze dat denken te gaan bereiken.
    Het feit dat iedereen al bijna een jaar thuis zit en meer en meer vervreemdt van de medemens (inclusief directe familie) helpt in elk geval wel mee bij het bereiken van dat ideaal. 'Het nieuwe normaal', 'social distancing', zelfs na de vaccinatie mogen we nu ineens niet terug meer terug naar het oude normaal (behalve als we misschien ooit een vaccinatiepaspoort krijgen, je zou bijna hópen dat ze eens opschieten met dat ding)
    Failliete en depressieve mensen zijn trouwens heel goed te manipuleren.

Maar goed, dit is natuurlijk weer het zoveelste loze balonnetje. Houd vooral hoop dat het na de zomer weer terug gaat naar normaal. Dat zou wel zo leuk zijn voor onze kinderen...

sannever en Duma vinden dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Die had ik nog niet gehoord :p nobel doel voor een complot dan denk ik :roflmao:

@Amarens ok, ik kan nog volgen dat je zegt dat er nu wat omheen gepraat wordt om een 'foute' beslissing te vergoeilijken. Zoals ik zei, ik snap prima dat er gediscussieerd kan worden over het beleid en beslissingen daar in.
    Maar ik denk echt wel dat je ervan uit moet gaan dat het uiteindelijke doel van elke regering is om het land draaiende te houden, en dat doe je niet door moedwillig miljoenen uit te geven aan steunmaatregelen, bedrijven failliet te laten gaan etc..

Neuzeke en Mamafiets vinden dit leuk.
  5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Blij dat ik hier eindelijk eens een antwoord krijg!

Ik geloof er niet in, maar ik heb liever dat duidelijk op tafel ligt waar het over gaat.

Maar vind je het dan niet ongeloofwaardig dat honderden regeringsleiders samen even die beslissing genomen hebben en er plots in slagen om zo'n gecompliceerd plan effectief uit te voeren, los van politieke verschillen? Men slaagt er niet eens in om binnen Europa een gecoördineerd corona-beleid te voeren.

We spreken elkaar weer na de zomer ;)

Aszz, Suzy85, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.854
    113
    Vrouw
    Maar daarom is het toch niet verkeerd om wantrouwend te zijn? Het is geen geheim wat hun agenda punten zijn.
    Leden van het WEF hebben een jaarlijkse meeting in Davos waarin de agenda punten besproken worden etc.
    En ik zal echt niet zeggen dat ze een 'duivels' plan hebben om kwaad te doen. Maar ik heb wel zo mijn bedenkingen dat de corona crisis inmiddels uitgemolken wordt voor politieke doeleinden.
    En dan is het ook wel handig om de menigte te overtuigen van bepaalde dingen. Ik ga er in ieder geval niet in mee. Vind het alleen jammer dat je gelijk als wappie weg wordt gezet als je zulke dingen benoemt.

Whysteria vindt dit leuk.
  7. Whysteria

Dit is niet in één jaar op tafel gegooid hè? Het WEF bestaat al sinds 1971.
    Er is niets om al dan niet in te geloven.
    Lees gewoon zelf eens op het forum www.weforum.org

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Goh, wantrouwend zijn vind ik sowieso geen goede houding, met wantrouwen naar iets kijken is al per definitie vooringenomen.

Er is niets mis met kritisch staan tegenover zaken, maar kritisch hoeft niet gelijk te staan aan afwijzend staan tegenover alles. Dat is wat me hier vaak stoort, als je niet meegaat in alle kritiek, dan ben je niet kritisch.

En dat hele 'je mag hier niets zeggen of je wordt afgeschilderd als een wappie' wordt ook een beetje oud... Ik heb hier nog nooit iemand weten afgeschilderd worden als 'wappie' zonder verder de discussie of het gesprek aan te gaan.

Aszz, 2littlemonkeys, Athina en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik het ongeloofwaardig vind dat honderden regeringsleiders plots zouden kunnen samenwerken over alle verschillen heen voor één of ander gemeenschappelijk doel.

Maar goed, dat ik er niet in geloof wil niet zeggen dat andere mensen dat niet mogen hé :)

Aszz, Suzy85, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Whysteria

Het hangt er natuurlijk maar net vanaf welk voordeel er te halen is voor die politici ;).

Maar goed, wij gaan elkaar denk ik nog steeds niet vinden in onze geloofsovertuigingen, dus ik laat het hierbij. Maar het was wel best een leuk gesprek vanavond :).

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.854
    113
    Vrouw
    Wantrouwend, kritisch, met bedenkingen..whatever.. Noem het hoe je het wil noemen.
    Maar over dat 'wappie' gesproken, gaat dan niet om jou persoonlijk hoor, maar vaak als je zulke dingen hier benoemt krijg je een lading kritiek over je heen :)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Mee eens.

Als je een goede opleiding hebt gehad moet je hier toch wel bekend mee zijn.

Waar is een media eigenlijk voor? Waarom doet een overheid iets. ( meestal algemeen belang...en dat is gewoon bijna nooit een individueel belang)

Heeft niks met complot te maken maar gewoon met besturen van een land. Dat is altijd algemeen belang.

Beleid wordt zo opgebouwd:

Probleem: je einddoel is het probleem oplossen.
    Einddoel: te behalen door verschillende tussendoelen en hoofddoel
    Doelen bereiken: middelen toepassen.

Middelen kunnen dus vanalles zijn om het einddoel te breiken. Bij grote problemen kun je nu eenmaal niet met alles en iedereen rekening houden.

Zuul en Pinkie88 vinden dit leuk.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb me verdiept in het WEF en ansich vind ik de punten met betrekking tot klimaat niet slecht. Want laten we wel wezen: als we echt als “soort” willen voortbestaan zullen we met zijn allen samen hier iets aan moeten doen. En snel ook. Anders maakt die hele Corona crisis ook niets meer uit want we vernietigen onszelf toch.

Maar inderdaad de manier hoe dat nu op sommige punten wordt verbonden of doorgezet in combinatie met Corona; dat is inderdaad niet ok. Al denk ik dus niet dat het zo georganiseerd is verder wat erachter zit maar ik geloof wel dat er nu regelmatig vreemde en foute keuzes worden gemaakt.

Maar ja verder: media wordt al jaren ingezet of gebruikt voor beeldvorming daar is niets vreemds aan. Enige is dat het tegenwoordig door alle kanalen zoveel en constant gebeurd. En politiek blijft ook al jaren politiek. Daar is ook de helft het mee eens en de helft niet. Om een doel te bereiken zullen er altijd mensen zijn die het er mee eens zijn en mensen die het er niet mee eens zijn.

Pinkie88, Mamafiets, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.854
    113
    Vrouw
    @Mapje eens! Heb vooral mijn bedenkingen met de keuzes die gemaakt worden.. het klopt niet naar mijn idee.
    Maar goed, verder probeer ik mij er niet te veel in te laten zinken want heb gemerkt dat ik dan echt in een negatieve spiraal terecht kom. Kan ook niet in de toekomst kijken, maar mag hopen dat na de zomer de ellende voorbij is.. al vrees is ervoor.

Mapje vindt dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.512
    113
    De testresultaten zijn op het moment niet veelzeggend doordat er minder getest wordt i.v.m. de weersomstandigheden, maar de bezetting in de ziekenhuizen wel.
    Fijn dat dat nu onder de 2.000 ligt :thumup:

Ik hoop voor een ieder dat die daling door blijft zetten!
    Screenshot_20210210-154939_NOS.jpg

Liekje81, Mapje, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.209
    12.222
    113

Is het percentage positieve testen tov totaal aantal testen bekend? Dat zegt wel iets, toch?

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.512
    113
    Klopt, het percentage zegt natuurlijk wel wat, daar heb je gelijk in!
    Maar ik kwam het zo 123 niet tegen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.209
    12.222
    113
    In het dashboard is dit opgenomen:
    10,7%
    0,2 minderdan de vorige waarde

Percentage positieve testen in de GGD-teststraten, waarvan de uitslag bekend is. Dit is het gemiddelde over zeven dagen. Voor het berekenen van het percentage worden alleen tests meegeteld waarvan de testuitslag bekend is.

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    De teststraten zijn volgens mij gewoon open? Het was gister en vandaag niet bijzonder glad of iets

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    De gemelde uitslagen van vandaag kunnen nog testen zijn van maandag - toen waren er wel verschillende teststraten gesloten. Plus met gladheid en sneeuw zijn mensen mogelijk geneigd minder snel naar een teststraat toe te rijden. Zeker met bv code oranje zoals maandag.

Felice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina