Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Jawel, maar kwam niks uit. En was ook niet raar want tegen die tijd was het al 9 maanden later..

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Mapje

Mapje Niet meer actief

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    Bij mij zat er 4 maand tussen en dat was volgens de dokters al niet raar meer.

Mapje vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao: oh wat erg plasseks moet dus plussers zijn!!! :oops::o:

joepy, Cindy1977, Bellybell en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Mee eens dat in een land als Nederland het als onderwijs gezien moet worden. En qua oneerlijk, elk kind dat het wel krijgt is er al mooi 1 meegenomen.

6. GossipGirlxoxo

Echt heel heftig om te lezen maar ik vind het echt bizar vroeg om binnen 1 jaar al afstand te doen van je oude leven, of afscheid te nemen van wie je was. Dat iemand voor nu niet is wie hij was ja dat is zwaar kl.te. Maar afscheid nemen klinkt voor mij te definitief en voelt als opgeven. Ik vind dat je dat pas mag doen als je elke vorm van therapie en revalidatie geprobeert hebt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

highenergy, Nellie4, 2littlemonkeys en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Niet dat ik wil zeggen dat het niet aan corona gerelateerd is. Maar is bij jullie wel elke andere mogelijke oorzaak van de klachten onderzocht? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat door de druk op de zorg er minder onderzoeken plaatsvinden en sneller klachten als pre corona worden toegewezen ipv dat er een andere onderliggende oorzaak word gezocht, gevonden en eventueel behandeld.

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Mapje vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    Ik volg dit volledig.
    Corona komt natuurlijk enorm in beeld nu maar er zijn een massa aan mensen die door andere zaken in zo omstandigheden zitten en mss echt afscheid moeten nemen.

Mapje, NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.209
    12.222
    113
    #2770 Dubbelgeluk, 11 feb 2021
    Laatst bewerkt: 11 feb 2021
    Ik begrijp de keuze ook tov 85+, maar dat laatste is wel iets waar ik moeite mee heb. Moeten mijn ouders die sportief zijn, gezond leven maar onderliggende erfelijke ziektes hebben nu langer wachten... en obesitas is ook een ziekte... anyway ik weet het, het is ook nooit goed, maar wel iets waar ik aan moest denken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Huisarts is begonnen met uitgebreid bloedonderzoek. Daarmee waren een flink aantal mogelijk oorzaken voor vermoeidheid uitgesloten.
    Daarna is er een uitgebreid longonderzoek gedaan inclusief foto's en scan (naar aanleiding van resultaten bloedonderzoek en klachten bij ademhaling)

Daar kwam allemaal niks uit. Behalve dus positief op covid antistoffen en verhoogde D-dimeren.

Dus tja.... je weet het nooit 100%zeker wat dan de oorzaak is geweest natuurlijk. Maar gezien ik niet de enige ben, en er niks anders gevonden is gaan we er van uit dat het covid was.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Ik ga er vooralsnog echt wel van uit dat ik volledig ga herstellen hoor!
    Mijn doel is in elk geval om dit jaar nog 5 km aan een stuk te joggen.

Volgens mijn fysio is dat heel haalbaar omdat ik niet heb gezegd in welke tijd ik dit wil halen :D
    Maar heb nog een lange weg te gaan o_O

Edit. En daarbij. Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Dus afscheid nemen van wie ik was hoeft niet.
    Ik heb alleen heel veel minder energie. En dat is poep.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ik weet niet welke groep nu moet wachten. Ik dacht ook gelijk aan mijn vader die niet in de obesitas groep valt maar wel zeer vatbaar is door onderliggende klachten. Maar wie weet gaat de obesitas groep niet hierop voor maar alleen op de gezonde mensen tussen 18 en 60 jaar ofzo? Ik weet het namelijk niet. Maar ik vind het in ieder geval logisch dat ze starten met groepen die de hoogste druk op de ic leggen. Want dat is wat er opgelost moet worden om de maatregelen te kunnen terugdraaien. De druk moet van de IC en zorg ketel af. En als dat betekend dat in mijn voorbeeld, mijn vader een maand langer moet wachten maar de horeca en zoveel andere ondernemers een maand eerder open kunnen. Ja dan snap ik die overweging wel heel goed.

Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Echt heftig en gelukkig dat er andere dingen zijn uitgesloten. Maar ik hoop toch dat jij nog niet in de groep valt die binnen 1 jaar als afscheid heeft genomen van de vrouw die je ooit was? Sterkte ermee en hoop dat je alsnog met kleine stapjes op zult knappen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

En dat was antwoord op mijn vorige vraag! Gelukkig, dat is de juiste instelling!! Want mindset is ook een belangrijk onderdeel van herstel (tenminste daar geloof ik persoonlijk heilig in).

Neuzeke, Vero0504, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Bij mij 5 maand. Maar wel antistoffen gevonden. En bij man ook na 6 maand.
    Verschilt per persoon denk ik.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Je snapt dat ik nu 'plassers' lees i.p.v. plussers :D:|:roflmao::p

GossipGirlxoxo en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

:roflmao::roflmao::roflmao: en weet je wat het ergste is. Ik heb het gezien dat het fout gecorrigeerd werd, daarna heb ik het aangepast en toen niet gezien, en niet nagelezen, dat het na aanpassen weer automatisch is gecorrigeerd.

Dubbelgeluk en Trirani vinden dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.027
    15.060
    113
    Ik ken t van mn vader, die had een herseninfarct gehad, wel een totaal andere orde (emotiecentrum, taalcentrum en halfzijdig verlamd). Fysiek herstelde hij oke-ish, bleef vrij fragiel vergeleken met de man die hij ooit was. Taal kwijt vond hij verschrikkelijk, maar er was niks zo erg als die vermoeidheid. Ook na een jaar. Veelal stabiliseert dat zich en kom je tot een beetje voorspelbare vermoeidheid. Bij hem niet, elke dag was afwachten. Bij vermoeidheid ging bijna alles mis, kwam ook niet uit zn woorden, gesprekken volgen was altijd al lastig dat werd dan zo goed als onmogelijk, eten was hij ook te moe voor.

Ik heb zelf een pre-burnout gehad, maar mijn batterij was na 5 jaar nog niet in oude staat. Het was te doen, maar niet meer de oude. Die zit nu, 7 jaar later, ergens op 80% mja dochter is ook een bijdrage natuurlijk.

Aanhoudende vermoeidheid is in elk geval redelijk vergallend. Ik snap wel dat men zegt afscheid te hebben genomen van hun oude zelf. Hoeft niet per definitie slecht te zijn, al klinkt dat vrij zwaar. Je kan t ook zien als "dat is geweest, hier staan we nu en vanaf hier bouwen we verder". Maar ik kan me voorstellen dat de hoop dat t "vanzelf wel wegtrekt" als "het komt en gaat" wel even over de schutting is gekieperd.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    #2780 Neuzeke, 11 feb 2021
    Laatst bewerkt: 11 feb 2021
    Net daarom dat ik zeg dat dit vaak voorkomt en niet alleen bij corona ;)
    Bij u door een burn out, bij mijzelf door de combinatie van verschillende ziektes en bij anderen door nog heel andere zaken.
    Als ik dan denk aan echt afscheid nemen (door de vermoeidheid dan e) denk ik aan mensen met chronische Lyme, CVS,....
    Je weet dat je nooit meer de oude word.

Ikzelf weet niet of ik ooit nog de oude word maar zolang de dokters de handdoek niet in de ring gooien zal ik toch mijn hoofd omhoog blijven houden.
    Beetje zoals @GossipGirlxoxo zegt, eerst alles proberen.

Deel Deze Pagina