het viel me vandaag wel op inderdaad bij de teststraat waar ik was, dat in de tijd dat ik er was continue wel kinderen waren en onderweg waren. En vorige keer zag je misschien 1 kind? De teststraat waar ik was heeft een parkeerplaats zo'n 100 meter van de testplaats af.. dus je ziet best wat mensen ook.. 2 of 3 kinder 'tentjes' .
Echt he. Ik ben benieuwd nu met die versoepelingen hoe het straks gaat. Merk dat er steeds meer mensen klaar zijn met alles. Ik hoop dus niet dat het daardoor komt. Al geloof ik ook wel dat er nu veel meer getest wordt ivm de groep t/m 12 jaar die voorheen amper werden getest. Ik ben dus ook wel benieuwd naar het percentage. En uiteindelijk zeggen de besmettingen natuurlijk steeds minder. De meest kwetsbare groepen zijn of worden nog gevaccineerd. Zodra die allemaal zijn gevaccineerd maken de besmettingen niet meer uit en zal corona erbij horen net zoals de griep.
Heb artikel van dinsdag gevonden waar cijfers instaan van hoeveel getesten en percentages en leeftijden. https://m.westlanders.nu/veiligheid/cijfers-coronavirus-voor-dinsdag-23-februari-38289/
Ja. Hoop dat dat echt het verschil gaat maken. Er zijn al goede berichten vanuit de verpleeghuizen daaromtrent. En als dan de ziekehuisopnames en ic opnames echt goed dalen dan komt er hopelijk ook weer meer ruimte voor versoepelingen.
Het was zelfs nog erger, het journaal opende een paar weken geleden met 'britse variant inmiddels 2/3 van alle besmettingen' (zonder daarbij te vermelden dat het om een schattingen obv een model ging!!)
Is er iemand die weet wanneer de meest kwetsbare mensen/ en de mensen die vooral op IC komen, ingeënt zijn? Dus zeg: wanneer zijn alle 60+ers in NLD gevaccineerd? Zie zoveel verschillende tabellen... Want vanaf dan kunnen we toch vol gaan versoepelen??
De helft had al covid en ging rap veel slechter, de andere helft nieuw. Een beetje vanaf 60 nog steeds.
Indd. Voorheen werden kids tot 12 niet getest en nu weer volop. Dus dat zal vast ook wel zorgen voor een stijging maar zie zo graag de cijfers dalen. Ik hoop zo dat de opnames snel dalen en de winkels weer gewoon open kunnen, we weer bij onze vaste snackbar kunnen plaats nemen ipv afhalen en weer naar shows en buitenland kunnen gaan voor ontspanning. Zag vorige week op mijn fb tijdlijn een herinnering voorbij komen van een concert waar ik vorig jaar heen ben geweest met mijn dochter en voelde me gewoon trots dat ik toch daarheen ben gegaan maar tegelijkertijd ook licht verdrietig omdat ik weet dat dat nog lang kan duren en ik t echt mis.
Wij wonen in nrd holland. T stranden is ong 15 min rijden voor bergen aan zee, 20 voor egmond en petten. Petten zal nog wel mee vallen maar op de een of andere manier ga ik liever naar die andere 2.
Nee dan kunnen ze niet vol gaan versoepelen omdat ze niet goed weten of gevaccinee nog ziek kunnen worden en of en in hoeverre ze het door kunnen geven. Versoepelen ligt niet alleen aan het aantal gevaccineerden maar vooral aan de hoeveelheid besmettingen, r betal en hoeveel er in het ziekenhuis komen. Ze verwachten dat iedereen voor oktober gevaccineerd is maar dit kan nog veranderen. Door bijv vaccins die minder leverbaar zijn, verloop van de pandemie, blijven de vaccins ook werkzaam tegen andere mutaties enz Was het allemaal maar zo makkelijk als een prikje en klaar....
Het zijn geen fijne cijfers maar het is wel belangrijk om te beseffen dat er veel meer testen zijn afgenomen maar dat het percentage positief juist steeds wat afneemt. Dagcijfers 25 februari - Maurice de Hond
https://nos.nl/artikel/2370347-steun-voor-maatregelen-sterk-afgenomen-maar-meeste-mensen-houden-zich-er-nog-aan.html
Zeker! je zult toch wel moeten in sommige gevallen. dus blijf je je er aan houden. enige wat wij nooit gedaan hebben is maar met 1 volwassenen op bezoek of 1 volwassenen hier in huis. Dat ga ik mijn ouders niet vragen enige waar ik nu ook echt tegenstand in voel is dat mondkapje... maar dat komt ook omdat klanten op mijn werk het onder de neus dragen, pas opzetten als ze al meters in de winkel zijn, het afzetten als ze ons niet goed verstaan en als ze een face id nodig hebben bij betaling..... en dan denk ik wel bijna een feit te noemen, het draagt niet bij aan minder besmettingen.....
Oh als er niet meer staat dan “britse variant is 2/3 van de besmettingen” dan gelooft en vertelt iedereen dat door.... Mensen lezen veelal alleen koppen en de eerste alinea van een artikel. En op social media vaak alleen de kop en dan gaan ze al oordelen