Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Merk dat ik ook weinig steun meer voel voor alle maatregelen. Ik kan sommige dingen moeilijk rijmen met elkaar. Toch houd ik nog afstand en mondkapje op (moet op werk ook zodra we van onze plek afgaan) maar idd de 1 persoons regel gaat mij te ver..

maar dat ‘vaccinatie’ paspoort gaat mij veel en veel te ver. Als ze dat gaan doorzetten vraag ik mij serieus af in wat voor wereld we leven.. ik vind dit buiten proportioneel om zo je vrijheid terug te krijgen... is mijn mening

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.485
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is echt niet overal natuurlijk. Dat zou dan een derde van alle IC-opnames zijn in 1 ziekenhuis. Dinsdag zijn er in Nederland 25 patiënten op de IC opgenomen, woensdag 28. Dus ondanks dat elk geval teveel is, valt het in dat opzicht nog 'mee'.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.485
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat valt amper te zeggen, aangezien leveringen van vaccins zo wisselend is.

linkiepinkie vindt dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.521
    113
    Dat snap ik ook, maar vind het voor 1 ziekenhuis best veel. Hopelijk is het een eenmalige piek daar.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.485
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #3206 Liekje81, 26 feb 2021
    Laatst bewerkt: 26 feb 2021
    Afgelopen donderdag lagen er in dat ziekenhuis 50 met Corona, waarvan 9 op de IC. Dat zou dan wel een enorme stijging zijn ineens. Dat is niet wat het landelijke beeld laat zien. Hopelijk inderdaad een eenmalige piek!
    Zie nu ook dat het geen ICopnames waren, maar ook op verpleegafdelingen. Die zijn er landelijk rond de 160, dan valt het ook weer mee :roflmao:

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Ja tuurlijk, het komt van het journal dus tja...
    Elke onderzoeker weet dat je altijd moet melden wanneer schattingen obv een model komen en niet van echte, experimentele data. Ook de manier waarop ze die curve hebben gefit (=gemaakt) is van bijzonder laag (onderzoeks) niveau. Ze hebben namelijk maar heel weinig experimentele data gebruikt om het model op te fitten

linkiepinkie, littlemunchkin en Amarens vinden dit leuk.
  8. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Dat gaan we hier ook krijgen, alleen rutte vind dit nu nog 'te vroeg...' maar 't gaat er zeker komen.

Nederland heeft er in principe geen bezwaar tegen, maar premier Mark Rutte vindt het nog te vroeg om een beslissing te nemen.

linkiepinkie vindt dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Vanaf begin zeg ik dat die hele britse variant een doorgestoken kaart is om zo de kromme matregelen te rechtvaardigen en mensen bang te blijven maken. Vanuit onderzoek in Langsingelveld is uitgekomen dat deze variant 11% besmettelijker is. Dat is toch iets anders dan wat rivm ons voorschotelt op basis van hun modellen. Overigens hoor je niks over de uitslagen van de massale testen in Bunschoten en Dronten.

sannever, zonnetje2015, Cin85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nou schandalig. Maar ik ben ook bang dat ze het door gaan drukken net als alle andere maatregelen die doorgedrukt zijn. Reden te meer om heel goed na te denken welke partij ik ga stemmen.

Cin85, Spectre, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Dit is ook de enige die wij wilden overtreden. Is niet gebeurt. Schoonpa was niet in orde (ontsteking aan voet), dus man is alleen naar ze toe gegaan omdat het anders te druk zou worden.
    En schoonouders zijn ook de enige met wie we die regel overtreden. Mijn moeder is alleen, dus die mogen we zien. De rest van de wereld wacht maar effe.

Voor mijn dagelijks leven heb ik geen problemen met de maatregelen. Anders dan Het zou fijn zijn om weer eens....
    Mondkapje op boeit me niet zo. Winkelen heb ik nauwelijks behoefte aan.

Uitzondering. We moeten dringend nieuwe meubels (1 stoel is al kapot en bankstel wordt langzaam maar zeker steeds minder). En die wil ik toch echt in de winkel rustig bekijken, bevoelen en uitproberen.

Mapje vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zei er niet bij dat ze naar de ic gingen? Er ging er 1 naar de ic en de rest naar de cohort.

Gelukkig valt het vandaag mee! Ik durfde amper te kijken...,maar het is blindedarm ontsteking dag vandaag :|

13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Jawel ik woon naast Bunschoten en dat is aardig hoog wat daar positief getest wordt nu.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.485
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zei ik in de post erna! Jullie hebben net de pech gehad gewoon veel opnames. Want overall genomen dalen de opnames deze week weer.
    Haha, wat kan je blij zijn met blindedarmen dan :|:roflmao::p

Cindy1977 vindt dit leuk.
  15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    De actuele situatie in Nederland
    Laatst bijgewerkt: vandaag
    Aantal positieve testen
    5.151

Vandaag zijn er 5.151 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 122meer dan de vorige waarde.

22 jan.Vandaag6.000
    3.244

1 feb.

Ziekenhuisopnames
    205

Gisteren zijn 205 nieuwe ziekenhuisopnames gemeld. Dat zijn er 75meer dan de vorige waarde.

22 jan.Gisteren500

Het schiet weer aardig omhoog

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.038
    5.255
    113
    Ik begrijp dat wel. En zie het ook in mijn omgeving. Het nut van de avondklok ontgaat mij. En volgens mij kan je prima op een veilige manier naar de winkel of op het terras zitten (buiten). Nu zie ik overal volle parken en supermarkten/drogisterij. Terwijl de winkel ernaast dicht moet blijven.

Ik heb geen probleem met een mondkapje of je handen wassen. Maar de grens is bij velen bereikt. En er zijn intussen meer slachtoffers door de maatregelen dan door het virus.

linkiepinkie en Wish05 vinden dit leuk.
  17. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Denken jullie dat de toenames nu komen door het winterweer?
    Ik dacht altijd dat het virus minder besmettelijk was in de buitenlucht...als ze bij de clusters niet meer weten waardoor het komt blijft de oorzaak toch lastig te achterhalen en verklaren.

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.521
    113
    Ik denk zelf niet dat het direct aan het weer ligt.
    Maar mensen kropen massaal samen in de auto om ergens in de natuur te gaan schaatsen, gezellig hoofd aan hoofd selfies maken etc., áls het aan de sneeuw/ijs periode heeft gelegen vermoed ik eerder dat het aan het gedrag van de mensen heeft gelegen.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Kan je dat met cijfers onderbouwen?

En vergelijk je dan de slachtoffers door maatregelen met slachtoffers van virus wanneer er geen maatregelen waren.

En bij die laatste. Hoeveel nevenschade door het virus (mensen die angst hebben het te krijgen, verdriet om overlijden, burn out bij artsen en verpleging, bedrijven die omvallen doordat er geen gezond personeel meer is. Etc)

Verder ben ik het wel met je eens dat op een terras zitten met voldoende afstand veiliger is dan op een kluitje in het park. Daarom ook terecht dat daar wordt ingegrepen.

Maar dat de versoepelingen heel stapsgewijs gaan kan ik me ook voorstellen. In 1 keer alles open met maatregelen doet voorkomen alsof de crisis voorbij is. Bovendien willen ze met elke versoepeling heel scherp in de gaten houden wat dat met de cijfers doet.

Littlegirl1989 en Trirani vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.485
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er is ook meer getest. Het percentage positieve testen is wel gedaald. Kinderen worden nu natuurlijk ook meer getest. Dat zal niet van invloed zijn op de ziekenhuisaantallen. De ziekenhuisaantallen dalen weer een beetje nu.

littlemunchkin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina