Reden van avondklok en winkels dicht: reisbeperkingen. Geldt nog steeds: alleen voor noodzakelijke dingen op stap of naar de winkel gaan. Ook de reden dat alleen de noodzakelijke winkels open zijn. Om funshoppen en niet noodzakelijke reizen te voorkomen. Die volle parken: mensen houden zich niet aan de regels. Net als volle winkels. Er is duidelijk gezegd: is het te druk: ga dan weg en kom later terug.. Ligt ook een verantwoordelijkheid bij de winkel om dit te reguleren. Hier waren er bij het kruidvat eerst een beperkt aantal mandjes. Nu weer het gewone aantal dus druk. Dat die parken en winkels col zijn, dus mensen zich niet aan de regels houden is geen reden om alles maar open te gooien want dan ga je je doel voorbij. Reizen beperken. Blijf zoveel mogelijk thuis. + logisch dat niet alles open gegooid worden. Ze willen ook kijken wat voor besmettingen kan zorgen.
Ik zei daar dus idd iets over op mijn werk. Nou, mijn collega's vielen meteen over me heen. Zij geloven dit dus idd. Ik heb echt zoiets, schatting is geen meting. De test zegt niet of het Brits, Zuid Afrikaans of Chinees is. En wat in het buitenland is, kun je niet klakkeloos op ons gooien ook. Ik vraag mij echt af hoe ze zo zeker weten dat die varianten zo groot aanwezig zijn. Met een schatting gebaseerd op niets af kun je geen drol.
https://www.kinderopvangtotaal.nl/bk-aantal-kinderen-pmers-en-gastouders-in-quarantaine-neemt-snel-toe/?fbclid=IwAR3m2-nE2x_Y5TOz9HsqBUXhrpsNwCqa1-7zGF68VTdOA2j9-0LFfWe2454 hier in de familie nu dus ook een medewerker kinderopvang die besmet is.
Is nog bezig. Vanaf zaterdag mogen mensen ook testen zonder afspraak gewoon een inloop teststraat. Drempel verlagen.
Logisch toch?! Nu even wat regels versoepelen, winkels weer open (voor 2 personen), middelbare scholen en mbo weer gedeeltelijk open, om zo weer zieltjes te trekken voor de verkiezingen. Mocht de vvd na de verkiezingen de grootste partij blijven, dan worden de riemen na de verkiezingen binnen de kortste keren erg strak aangetrokken en zal dat vaccinatie paspoort er ook binnen mum van tijd zijn. Overigens vind ik het ook zachtjes gezegd nogal apart dat men nu per post kan stemmen. Wie zegt dat er niet een x aantal enveloppen kwijt raken? En waarom niet gewoon met digid? Voor je belastingaangifte en een hoop andere zaken is je digid betrouwbaar genoeg...
Dit vind ik het zo onwijs erg, dat kan ik haast niet beschrijven. Merk ook echt dat ik hier echt heel kwaad van word. Dit gaat echt vele grenzen tever. Dit is gewoon een dictatuur, corona is niet zo dusdanig ernstig in mijn ogen om mensen te dwingen zich te laten vaccineren voordat ze het land uit kunnen. Ze hebben het slim aangepakt, in het begin veel angst kweken met alle beelden op tv (zie je nu niet meer, angst is al gewekt) Om vervolgens de riem steeds strakker aan te trekken wat betreft alle maatregelen.. beetje bij beetje.. want hadden ze het allemaal in 1x gedaan dan had het land op zn kop gestaan, nu is het zo geleidelijk gegaan dat mensen het accepteren. En nu, beetje bij beetje gaat alles kapot. Bah.. nare wereld leven we.
Bij mijn jongste op het kdv ook 2 leidsters besmet en daardoor een hoop kindjes in quarantaine. De rest van de leidsters zijn nu getest of worden getest dus wie weet wat eruit komt.
Hier idem, die 1 persoonregel slaan we over. Wij zien alleen mijn moeder en mijn schoonouders, verder niemand zij ook niet alleen ons en elkaar en tot op heden hebben wij thuiswerk en zij zijn met pensioen. Dochter moest van mij wel eerst 5 dagen aaneengesloten uit school zijn en thuis en geen enkele voortekenen vertonen (incl vermoeidheid wat heel erg tekent bij haar) voordat ze naar grootouders mocht. Is geen regel, dat weet ik maar afstand houden snapt ze niet. Die is dikke mik met dr grootouders en een enorme knuffelkous en dat hele school gaan vertrouw ik voor geen meter. Beter even een extra blokkade er tussen. Mijn man moet volgende week ook weer voor de klas... *houd hart vast* Daarbuiten gaat in de avond slechts 1 van ons omdat dochter dan toch op bed moet liggen. Mn man zijn ouders, ik mijn moeder. Ook niet elke dag hoor, maar meestal 2 keer per week. Wij houden uiteraard wel afstand. Mja t wordt dan nog lastiger met ook mn man op school. Dus daar gaan we nog even over nadenken hoe we dat gaan doen. Intussen is mijn werk ook mensen naar kantoor aan t lokken...Het is wel vrijwillig hoor maar onder t mom van "teambuilding" enzo. Er wordt wel expliciet benadrukt dat het vrijwillig is. De ene is helaas gevoeliger dan de ander vrees ik. Ik blijf wel "team remote". Ik vind t nou niet bepaald verstandig, niet voor DIE reden althans. Als je t thuis niet trekt door wat voor reden dan ook, prima mentaal welzijn heb je hard nodig. Maar echt, beperk t in hemelsnaam tot NOODZAAK. Onlogisch ook, buiten met 1 ander persoon en vervolgens met 10 teamleden op kantoor, en dan in 1 ruimte gaan zitten/staan...wel voldoende voor de 1.5 meter maar als je 2 uur in 1 ruimte zit te vergaderen geloof ik persoonlijk niet zo dat dat verhaal dan nog zo opgaat. Als wij geen mantelzorgers waren en niet al meerdere keren in hadden moeten springen (stel op sprong) had ik er allicht milder in gestaan. Maar die positie zitten we nu eenmaal in en hebben we ook de verantwoording voor. Dus wat kan wachten, wacht maar.
Stemmen met DigiD is lastig. Want kun jij wel je stem vrij en in geheim uit brengen? Je kunt niet volledig controleren dat jij zelf wel degene bent die stemt, kijken er geen mensen mee wat en hoe jij stemt en zetten ze je niet onder druk? En heb je wel de vrijheid om te stemmen? Op locatie is dit niet het geval omdat je gecheckt wordt of in elk geval lastiger om mee te frauderen. Daarnaast is het gevaar bij stemmen via internet dat als je wel gehackt wordt dat je in hele grote mate de uitslag kan beïnvloeden (in een keer alle stemmen) Uiteraard zou je dat nu ook kunnen doen maar het is veel lastiger om alle locaties te beïnvloeden en zo de verkiezingsuitslag te manipuleren. Stemmen per post is dus niet waterdicht omdat je net als bij online stemmen de stemmer zou kunnen beïnvloeden. Maar aangezien het de groep 70 plus treft is per post stemmen wel logischer voor hen dan via DigiD om echt zelf en vrij te kunnen stemmen (internet zullen ze wellicht hulp vragen aan buurman/zoon/dochter, geen computer hebben of stemmen lastig vinden en laten) Stemmen per post is dus minder fraude gevoelig dan via internet maar locatie is nog altijd beter. Daarom is het ook maar een beperkte kwetsbare die dit mag want al zouden er dus wat stembiljetten in groep de post “verliezen” zoals jij omschrijft dan is dat slechts een fractie van de stemmen en niet voldoende om een hele uitslag te veranderen. Dus ook al is het niet waterdicht, het is op dit moment nog steeds veiliger dan online. Het is niet dat de VVD dit heeft bedacht om het even zo te doen om te kunnen manipuleren hè. Dit is gewoon een doordacht proces met voors en tegens. En bovendien een handreiking naar een kwetsbare groep die er ook nog over mag nadenken of (zoals iedereen) en hoe (het hoeft niet per post) ze gaan stemmen. En daarnaast kun je je afvragen of, met de beveiligingslekken die wij de laatste tijd hebben bij bijv GGD we ook überhaupt nu in staat zouden zijn even snel stemmen per internet in te voeren. Technisch gezien dan. Overigens las ik dat slechts 1/3 van de 70 plussers nu aangeeft per post mogelijk te gaan stemmen. Geloof ik gelijk want de 70 plussers in mijn omgeving vonden het al onzin en gaan gewoon op een rustig tijdstip. De vraag is dus überhaupt of deze fractie van het aantal stemmen de uitslag volledig zou kunnen beïnvloeden. Bovendien doe je nu net alsof alleen VVD mogelijk openstaat voor een “soort van” vaccinatie paspoort maar er zijn veel meer partijen die hier niet afwijzend tegenover staan of zelfs in het verleden voor andere vaccinaties (voor kinderen) dit al eens “geopperd” hebben. En nee, ik stem geen VVD en ik ben ook niet voor een vaccinatiebewijs/plicht en lees daarom ook juist alle standpunten hierover van partijen.
Dit is idd precies zoals ik begin vorig jaar al dacht en ook best wat kritische mensen met mij. Er klopt iets niet. Toen werd ik door meerderen hier ( jij niet volgens mij hoor) voor complot denker etc uitgemaakt. Nu wijzen de vingertjes toch steeds meer in een andere richting. Inmiddels durf ik hardop te zeggen dat veel van deze complottheorieën echt wel uitkomen. Noem mij maar een wappie maar m’n gevoel zit vaker goed dan fout. En nee ik zet dit hier niet neer om m’n gelijk of een schouderklopje te krijgen. Maar wel om aan te geven dat er dus niks mis is met kritisch zijn. En dat altijd maar doen wat er van hoger hand gezegd wordt dus kan leiden tot wat er nu gebeurd in Nederland. Ik kan je vertellen dat mijn stem niet gaat naar een van de zittende partijen. Niet omdat ik het nou persé eens ben met het alternatief maar wel om een standpunt te maken. Tijd voor verandering na 10 jaar Rutte en vooral veel bezuinigen, beperkingen en geld naar het buitenland. Corona moet echt ingedamd worden maar niet ten koste van alles.
Ik vind het ook tijd voor verandering hoor. Alleen vind ik het alternatief van de partijen soms nog erger op andere punten dus die krijgen mijn stem ook niet Het is lastig momenteel maar ik denk dat ik eruit ben op wie ik ga stemmen.
Weet je waar ik benieuwd naar ben.... Hoeveel horecabedrijven er dinsdag werkelijk op zullen gaan. Hier gaan dinsdag ook de winkels (gewoon) open, dorpje verder op.. Ben benieuwd of ze dit ook "echt" doen.
Dit was idd te voorspellen, verkiezingen komen eraan, ff de mensen wat licht geven ‘kijk eens hoe goed we luisteren naar de mensen die het toch nodig hebben’ en vervolgens gooien ze alles weer dicht als verkiezingen voorbij zijn.. paspoort regelen ze binnen een dag ‘kan gewoon tegenwoordig’.. Ik weet ook niet wie het beter gedaan zou hebben, ga er maar aanstaan. Hier was geen draaiboek voor.. maar heb wel altijd mijn gedachten erover gehad..
Ben het volledig met je eens! Ik was wel altijd voorzichtig in mijn woordkeuze op zp anders werd ik ook gelijk wappie genoemd. Dat ben ik niet maar toen vorig jaar dat zo gezegde paspoort viel zei ik direct dat ze dat gaan doordrukken.. en kijk eens, rutte moet er nog goed over nadenken maar na de verkiezingen weet hij het ineens hoor, want als heel de europese unie mee doet moet nl ook toch...? Niet naar concert, weet ik wat.. de partij die nu zegt dat paspoort komt er niet daar gaat mijn stem heen geen idee nog welke partij tegen is, maar ik voel mij hier echt soort ‘boos’ om..
Ik denk niet dat er iemand zou zijn die het beter had gedaan. Het is ook niet zo dat het in de rest van de wereld veel beter gaat. Nieuw Zeeland en Australië misschien maar dat is totaal anders want eilanden. Toch makkelijker om dan in lock down te gaan. (En die landen zijn altijd al heel streng je moet elke kruimel van je schoen afbikken als je binnenkomt om te voorkomen dat er allerlei ziektes voor dier of land meekomen) Dit is ook gewoon iets waar we in de huidige moderne tijden nog helemaal niet mee te maken hebben gehad. En we proberen het met al ons kunnen in te dammen maar feit blijft dat een pandemie zich niet zomaar laat indammen. Ook niet door “slimme mensen” En omdat we het allemaal niet weten, niemand het antwoord heeft maar we allemaal hier vooral vanaf willen(in alle mogelijkheden dus en geen virus en ons leven terug) gaan we geheel volgens de tendens in de geschiedenis vooral naar elkaar wijzen en aangeven wat er fout gaat en hoe het wel moet. Niks menselijks is ons vreemd tenslotte. Het is enorm ingewikkeld.