Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Als ik dat stuk lees van D66 voel ik heel veel boosheid opkomen..

SAARC, Whysteria en Felice vinden dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.555
    8.518
    113
    Laat ik het er maar op houden dat het niet mijn partij is :|

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Het is zoals Amber al zei het goed recht van gevaccineerde landen om geen ongevaccineerde buitenlanders toe te willen laten. Ik heb ook jaren lang gele koorts boosters (op eigen kosten) moeten laten zetten om naar sommige landen te mogen reizen. Dat hoorde je niemand over. 'Want je hoeft toch niet dat die landen?'.

Waar ik wel moeite mee heb is dat ze dit op zo'n grote schaal doen. Juridisch gezien is het geen verplichte vaccinatie maar de druk wordt wel enorm groot waardoor het verplicht voelt. Maar tegelijkertijd zijn dit soort maatregelen in bijvoorbeeld Azië dus al veel langer bekend en ingevoerd. Maar die landen staan ook weer niet bekend om hun enige voor persoonlijke levensruimte en lichamelijke integriteit.

Ik vind dit heel erg moeilijk. Het schuift wel steeds meer op en ik hoop dat ons parlementair stelsel sterk genoeg is om enige dictatoriale trekjes weg te vangen. Maar het helpt ook niet dat er net een kritisch rapport is gekomen over dat de tweede kamer te weinig tegengas geeft. Opnieuw, erg lastig.

SAARC, Lafayette, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Er is al vanaf het begin gezegd dat corona niet meer weg gaat. Virussen gaan niet weg. De maatregelen zijn er altijd op gericht geweest om de zorg niet te overspoelen zodat er niet onnodig veel extra mensen dood gaan. Dus open die samenleving? Liever niet.

De oversterfte was vorig jaar het hoogst sinds de tweede wereldoorlog. Laat dat even op je inwerken. Ik doe er even een plaatje bij in de link hieronder. En deze oversterfte is terwijl we goede ziekenzorg konden geven omdat de zorg niet helemaal overspoeld was. Moet je je even voorstellen hoe dit er uit zag als de samenleving helemaal open was.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/04/bijna-169-duizend-mensen-overleden-in-2020-10-procent-meer-dan-verwacht

suus1983, Athina, Trirani en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Van Dissel heeft dot afgelopen week pas uitgesproken, misschien dat die het wel eerder dacht. Het lijkt wel alsof er nu pas gedacht gaat worden aan dat scenario.
    Die maatregelen waren idd om de zorg niet te laten overspoelen.
    1. Ze hebben zelf heel veel zorg ontnomen qua zh sluiten (mensen in de zorg kunnen ervoor opdraaien nu ze hard nodig zijn)
    2. Ik denk dat de natuur ook helpt aan overbevolking.. ik geloof daar ergens wel in en ja, de dood hoort bij het leven.
    Ik leef liever dan dat ik een jaar opgesloten zit en dood ga, dan heb ik iig nog geleefd en van het leven kunnen en mogen genieten.
    Ik bagatelliseer de dood niet en corona ook niet, maar op deze manier blijven leven is niet goed voor de samenleving.
    Om voorbeeld te geven, vader had eigen bedrijf, nu failliet gegaan. Gedwongen huis nu moeten verkopen en staat met twee kinderen op straat. Ja, bij opa en oma wonen met hele gezin. Lekker een gezonde situatie. Ik ben bang dat dit soort situaties nu gaan komen.
    Bescherm de kwetsbare (vaccineren net zoals griepprik) en mensen zoals ik die denken geen onderliggende problemen te hebben laat die zorgen dat de economie blijft draaien, zo helpen we elkaar allemaal.
    Ik zeg het nu beetje plat maar er moet van meerdere kanten eens dingen bekeken worden.
    Dit is mijn mening en idee hoe ik erover denk

sannever, bulakgirl, julia80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    En bedankt hè :roflmao: De cookies werken uitstekend hier.
    Screenshot_20210228-081740.png

Whysteria en ZoWelkom84 vinden dit leuk.
  7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Jij gaat overspoelt worden met D66 :p de partij to be :cool:

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Dit is echt klinkklare onzin. In nederland gaat juist een gigantisch groot deel van de overheidsuitgaven naar de zorg

Bijgevoegde bestanden:

bosi333 vindt dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Gisteren heb ik mijn schoonouders (rond 80 jaar) gevraagd of ze al gevaccineerd zijn. Ja ze hebben de oproep al gehad maar ze laten zich die rotzooi niet inspuiten :| want het effect op lange termijn is niet bekend :| (als je 80 bent dan moet je je vooral druk maken over effecten op lange termijn) ze vinden het prima zo zoals het nu is, ze hebben geen last van de maatregelen. Hoe egoïstisch kan je nog zijn. En daar doen wij het voor, meh.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Helemaal mee eens. Er moet veel meer geinvesteerd worden in gezonde leefstijl, en tegelijkertijd meer de rekening bij mensen zelf gelegd worden die ervoor kiezen niet gezond te leven

linkiepinkie en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Jazeker en dit zie je veel bij ouderen, ook dat ze zich niet aan de maatregelen houden...

linkiepinkie en Mapje vinden dit leuk.
  12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik snap wat je zegt, idd dat lange termijn.. maar misschien leven ze toch nog 20 jaar, je weet het niet..
    Als zij vinden dat ze geen last hebben van de maatregelen zijn ze een van de weinige denk :roflmao: zit toevallig net een filmpje op db te kijken van een vrouw rond 80 ook denk in dikke tranen dat dit geen leven is, ze een mensenmens is en het contact mist.. die hebben de oorlog overleefd en gaan dood door corona (lees:eenzaamheid)..

toch ben ik wel van mening dat iedereen zelf mag beslissen of ze ingeënt willen worden ongeacht de leeftijd.. ik vertrouw de vaccins zelf (nog) niet, maar als dat vaccin je mogelijk had kunnen helpen en je overlijd toch aan corona... tsja.. maja, wat als of achteraf is een koe in zijn kont kijken.. ze wilden het niet en dat was een weloverwogen keuze denk ik dan maar.. (geldt ook voor mezelf btw)

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.555
    8.518
    113
    Eerste stuk: eens!
    Tweede stuk: nog meer verwijdering tussen rijk en arm. Mensen met meer geld kunnen nu makkelijker gezonder eten betalen (want: duurder), werken aan je lichaam kost geld (of in een sportschool of iets dergelijks of een diëtist).
    En mensen met minder geld, nou ja dat zegt het al ...

Dat ze in een gezondere leefstijl moeten investeren lijkt mij goed (alhoewel lang niet iedereen zich vanalles op laat leggen), maar om de rekening dan neer te leggen bij mensen die niet gezond leven ... Het is niet altijd een keuze, en als je eenmaal in die ongezonde levensstijl zit probeer daar dan maar weer eens uit te komen.

SAARC, Athina en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sporten kost niet altijd geld. Je kan je eetpatroon aanpassen en meer gaan wandelen, hardlopen mits je niet veel en veel te zwaar bent, fietsen etc

linkiepinkie vindt dit leuk.
  15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Houdt het recht tot zelfbeschikking op bij ouderen dan?
    Ik durf er trouwens vergif op in te nemen dat heel veel ouderen helemaal niet willen dat 'iedereen het voor hen doet'.

SAARC vindt dit leuk.
  16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Juist.

En ik snap niet dat er nu door het kabinet nog steeds zo angstig en paniekerig wordt gedaan over de IC. Vorig jaar lager er 1500 mensen op de IC, toen was het overbelast en hadden ze nog maar ene paar bedden over. Toen het aantal ic bedden onder de 1000 zakte werd er versoepeld.

Nu, liggen er maar 518 mensen op de Ic.

Dan denk ik serieus, 518 mensen, van de 17 MILJOEN mensen in NL, liggen op de IC.0zo schrikbarend veel is dat toch niet of ligt dat nou aan mij?

SAARC, Cin85, ZoWelkom84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Phoe, ik vind dit nogal wat. Dus kwetsbare mensen (en dat zijn niet enkel 75-plussers) mag je onrechtstreeks verplichten om in isolatie te leven: 0 sociale contacten, 0 sociale activiteien, geen school (oor jezelf of de kinderen), geen werk voor je partner,.... omdat jij verder wilt leven en je denkt dat corona jou niks kan doen. Of begrijp ik het verkeerd?
    En tegelijk wordt hier zo hard geroepen (daarom niet door jou) wat een schande het vaccinatiebewijs is. Want zo verplicht je onrechtstreeks mensen om zich te vaccineren als ze naar een concert willen of als ze willen reizen..... En dat is toch schandalig!
    Als ik maar kan doen wat ik wil, als ik maar vrij ben, als ik maar ....
    Onze vrijheid begint bij die van een ander!

suus1983, HappyRabbits, Snoopy1979 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

#3298 Mapje, 28 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2021
    Mijn vader is 70 en die zou het liefst iedereen gewoon nog knuffelen en handen schudden. Terwijl ik me dan druk maak of mijn jongste misschien hem niet zomaar besmet zonder symptomen ofzo. Mijn oudste vroeg toevallig opa, neem jij een prik? Toen zei hij nou ik weet niet eerst maar anderen. Waarop mijn oudste zei; maar opa ik zou dat wel fijn vinden zodat ik weet dat je veilig bent (heeft hij dus niet van ons, niet over vaccin gehad ofzo wel op school bij nieuws etc) Mijn vader overweegt het overigens nu toch (moeder gaat hem sowieso nemen want die werkt met bejaarden als vrijwilliger)
    Andere kant: als hij niet wil dan is dat zijn goed recht. Ik zou het meer zelf lastig vinden omdat ik liever niet wil dat ik mijn vader kwijt raak aan Corona. Maar als hij het zelf niet eng vindt, wie zijn wij dan hè.

Maar goed ik hoor ook juist veel ouderen die best bang zijn en zich heel goed aan de maatregelen houden dus zal vooral persoonlijk zijn.

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dit vraag ik mij soms ook wel af. Wat ligt er normaal op de IC?

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik zie hem hier ook al langskomen :|.
    De laatste (en enige) keer dat ik D66 heb gestemd was Hans van Mierlo nog lijsttrekker.
    Die Sigrid Kaag vind ik een heel eng mens. WEF betrekkingen - dat zegt mij genoeg.

Deel Deze Pagina