Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.236
    12.251
    113
    Ik krijg meteen een liedje in mijn hoofd:roflmao: ‘Ik heb getwijfeld over België....’ Ik vind dat ze dit sinds begin december goed hebben aangepakt... Beetje jaloers, ik had dat in NL ook graag gezien, maar nee, hier MOET met meerdere mensen Sinterklaas gevierd worden, én kerst én de jaarwisseling...

Gewooniemand, Neuzeke, zonnetje2015 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh nee, maar ik denk dat dat sowieso niet slim is! Maar het is wel goed nieuws dat immuniteit lang lijkt te blijven bij de meeste mensen, volgens mij betekent dat dat de kans groot is dat vaccins ook langdurige immuniteit geven.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier nochtans ook veel kritiek op alles vanuit alle hoeken hoor, zal wel nooit goed zijn voor iedereen :|

juf1987 en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Én carnaval komt er aan :|

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben anders nog steeds op zoek naar een enkeltje Pluto... :roflmao:

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons op kantoor moeten er altijd 2 mensen zijn, er moet er sowieso eentje zijn maar in je eentje is het echt niet te doen. Ik werk in de logistiek, en niet alles kan thuis.

8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Ik denk dat carnaval (woon in Limburg) echt 3 x niks gaat worden dit jaar. Er is niks open, er zijn geen optochten... Waar moeten de mensen dan nog gaan vieren? Er worden geen vergunningen gegeven voor pleinoptredens etc. Denk dat de carnaval niet echt iets is om voor te vrezen...

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dus?

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De énige tijd in het jaar waarin mensen vrijwillig maskers opzetten. Dit zóu zomaar eens de oplossing kunnen zijn: een verlengde carnavalsperiode van 3 maanden. Jullie mogen me later bedanken...

Martini, maliro, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.863
    19.274
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik woon in een regio waar carnaval wordt gevierd. Zelf vier ik het niet, maar ken wel mensen die echt intensief betrokken zijn bij het hele carnaval-gebeuren. (bestuur, bandjes e.d.) Er worden wel wat alternatieven georganiseerd, bijvoorbeeld een route die je met je eigen huishouden kunt lopen ipv de optocht. Volgens mij staat er ook iets van een Zoom-meet in de planning waarbij mensen toch kunnen optreden. Het gaat dus niet helemaal in stilte voorbij, dat kan gewoon niet in de regio's waar carnaval wordt gevierd. Daarvoor is het tè belangrijk. Juist nu, zou ik haast zeggen. Die saamhorigheid en dat gemeenschapsgevoel; dat kunnen we in deze tijd echt gebruiken.

Maar er worden echt geen grote dingen georganiseerd. En de fanatieke carnavalsliefhebbers die ik spreek, hebben zich daar al lang gelaten bij neergelegd. Er is echt wel een groot besef wat carnaval 2020 in deze regio heeft aangericht. En dan zijn 'wij' nog niet eens het zwaarst getroffen. Vorig jaar werd echt wel gezegd "als er hier iemand met corona rondloopt, dan zijn we de sjaak". Nou... dat waren we dus. En toen was dat nog half serieus, half grappend. Want toen dacht het merendeel van de mensen dat het nog ver weg was. Terugkijkend weten we beter. Maar ook vooruitkijkend naar komend carnaval, weten we beter. En ik geloof dat het merendeel van de bevolking dat echt niet nog een keer wil.

@tuc: hoe ervaar jij dat in jouw omgeving?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ik in 1 van de gekste en fanatiekste carnavalssteden van Brabant woon en hier is echt alles platgelegd, echt alles. Er worden wel online bingo's e.d. georganiseerd maar niks waarbij mensen fysiek bij elkaar moeten komen.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.863
    19.274
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, precies. Ik maak me wat dat betreft weinig zorgen om carnaval.

Kijk; kerst en Oud & Nieuw is nog wel iets wat sommige mensen dan maar thuis gaan vieren en veel mensen uitnodigen. Dat is bij carnaval niet. Je zult er altijd een paar gekken bij hebben, dus je zult me niet zeggen dat het helemaal niet zal gebeuren. Maar er ik geloof niet dat er straks op grote schaal gefeest gaat worden.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook niet.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.944
    19.112
    113
    Vrouw
    Hier werd al in zomer 2020 meegedeeld dat carnaval uitgesloten is. Er mag ook niets en maar goed ook.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop wel dat ook alle reizen en wintersport verboden wordt. Want zo hebben we Corona hier gekregen:rolleyes:

Gewooniemand, NiVa0230, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier een fervent carnavalsvierder maar dit jaar niks nada nul hoor. Zelfs in de groeps app is het stil terwijl er normaal zeker 100 berichten per dag in staan.

Ik mis het vreselijk maar dit jaar is er echt 0 activiteit behalve een online quiz. Ben dus echt niet bang voor carnaval.
    Het is ook geen familiefeest of feestdag of zoiets dus ik snap de vergelijking niet helemaal

Bellybell en tuc vinden dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.863
    19.274
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik ook. Ik krijg nu geregeld een reclame van Zuid-Tirol. En is heb echt niet gezocht op wintersportvakanties. Ben (helaas) nooit op wintersport geweest en was zéker niet van plan er nu mee te beginnen. (Hoewel... waarschijnlijk een stuk goedkoper en rustiger dan normaal :p) Maar toch krijg ik geregeld die reclame. Ik vermoed dat het dus een vrij grote campagne is. Daar krijg ik daar nu echt wel een bittere smaak van in mijn mond. De scholen dicht, veel winkels dicht, die arme horeca... maar dan wel lekker reclame maken om op wintersport te gaan.

Nee, als ik ooit nog op wintersport ga, zal het niet gauw Tirol worden.

tuc vindt dit leuk.
  19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    De wintersport ligt zo goed als plat, kijk maar in het wintersporttopic van dit jaar. En die reclame krijg ik ook van easy jet en zo, tja je kan nu waarschijnlijk iets boeken om over een paar weken te gaan annuleren.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.863
    19.274
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Neemt niet weg dat ik de timing van de reclame erg onhandig vind.

Amarens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina