Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Werknemers die niet meewerken aan reïntegratie kunnen boetes krijgen en uiteindelijk ontslag...

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij krijgen momenteel veel patiënten binnen die al covid hebben en slecht gaan. We hadden het er net over hier, want wij hebben het best druk met opnemen en ontslaan ho maar :|

Liekje81 vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Het is natuurlijk een tijd lang los gegaan onder de tieners en twintigers die maar af en toe een opname nodig hebben. Blijkbaar zijn er nu weer relatief veel mensen aan de beurt die er meer last van hebben.

Neuzeke en Liekje81 vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Maar vertel me dan eens.
    Wat is er realistisch aan te denken dat de regering er iets aan heeft wanneer ik een test/vaccin moet laten zien bij de entree van Pinkpop?
    Welke macht krijgen ze daarmee?

En welke macht zouden ze krijgen wanneer het vaccin verplicht zou worden?
    Welk ander doel, dan beschermen van de bevolking, dient dat?

Aszz, Luckyme96, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    En bedrijfsartsen kunnen de druk behoorlijk hoog leggen.
    Dat merk ik nu ook weer. Morgen heb ik weer een gesprek. En ik ben alleen maar bezig met de vraag. Hoe leg ik uit hoe ik me voel aan het einde van de werkdag. De totale uitputting. De spierpijn de dag erna (waarop ik dan opnieuw de afgesproken uren moet zien te maken)
    Dat ik naast het werk niks meer kan. (Leuk dat advies om vooral dingen te doen die je leuk vind. Er is ook een huishouden wat in de soep loopt, en we willen ook eten. En oh ja... de kinderen willen ook aandacht. Het wandelschema van de fysio ligt alweer weken te verstoffen omdat er gewoon geen energie voor is.)

Zoiets heb iķ tijdens het vorige gesprek ook gezegd. Het advies was toch om vooral aan het opbouwschema te blijven vasthouden o_O

Wie mij oppervlakkig kent heeft werkelijk geen idee. Voor die mensen houd ik me wel groot. En er zijn er vast genoeg die zich afvragen waarom ik gedeeltelijk ziek gemeld ben.

Ik vraag me dan ook af of die wonderbaarlijke genezingen van de kennissen van @Whysteria ook echt waren genezen.
    Of kwamen die elke dag volledig kapot thuis. En kon de partner het verder wel opsoppen met het huishouden en de kinderen.
    Hoeveel snipperdagen hebben zij opgrnomen, enkel en alleen om te kunnen bijslapen?
    Hoe lang heeft het geduurd voordat die persoon ontslag heeft genomen, minder uren is gaan werken, of opnieuw ziek is geworden?
    Weet je dat ook allemaal?

Athina vindt dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    Meid, niet groot houden hoor. Juist niet. Dit allemaal bij de bedrijfsarts neerleggen.

Mamafiets en Trirani vinden dit leuk.
  7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik lees de laatste pagina's van dit topic en lees vooral veel over dat de maatregelen voor de zwakkeren zijn. Naast meer dan 20.000 doden (CBS, ja vooral zwakkeren die ook rechten hebben trouwens) zijn er volgens het nhg ook nog meer dan 40.000 Long Covid patiënten van de 1e golf en het begin van de 2e golf, flink groeiend aangezien de Long Covid patiënten in de langgerekte 2e golf zich nog moeten openbaren.

Waar komt het rare idee toch vandaan dat Covid alleen 'zwakkeren' treft?

Ja, ook ik en mijn man hadden en hebben geen onderliggende ziektes maar na 11,5 maanden nog steeds Long Covid klachten. Ik kan werken en noodzakelijke zaken echt wel doen, maar mijn (werk)tempo van een jaar terug, of de Dam tot Dam in 12.8 km/u en die halve marathon weer in 11,55 km p/u rennen. Dat is over. Idem voor mijn man.

siets, Aszz, Luckyme96 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Niet leuk, wel herkenbaar (niet voor mezelf gelukkig). Ik heb laatst in een antwoord aan een bedrijfsarts, voor iemand waarbij ik al begrepen had dat het niet lekker liep, letterlijk verzocht om diegene de ruimte te geven om zijn revalidatie goed te kunnen doorlopen.
    En ik vind dat jij een verziekt werkklimaat schetst. Loyaliteit komt van twee kanten.

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Whysteria

Pardon? Dit zijn voorbeelden van een aantal jaar geleden. Wat heeft dat met het huidige werkklimaat te maken?

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Sorry, schept moest schetst zijn.

12. Whysteria

Dan nog. Ik werk inmiddels trouwens bijna 22 jaar voor dit bedrijf, dus wat mij betreft geen gebrek aan wederzijdse loyaliteit. Maar inderdaad: dat moet van twee kanten komen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.313
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kolibrie2, Nougat, Fuddey en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Super naar voor jullie :( Ik weet inderdaad dat er ook jonge mensen zijn met lange klachten en dat dit nog best een groep is. En dat je niet weet wie het treft. Maar in de media wordt toch vooral gesproken over de IC opnames (meestal 60 plus) en dat vooral de opa’s en oma’s en mensen met onderliggend lijden daar terecht komen (uiteraard wederom met uitzonderingen) en aangezien we de maatregelen in NL constant hebben om “de druk op de zorg te verlichten” “of pubers ga niet naar je opa en oma” is dat denk ik het ontstane beeld.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    https://www.ad.nl/dossier-instagram/plan-voor-vaccinatiepaspoort-over-twee-weken-gepresenteerd~a2690f3e/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Enige positieve aan dit artikel vind ik dat je ook mag aantonen dat je dus ook een besmetting mag hebben doorgemaakt ipv gevaccineerd te zijn.

Maar hoe gaan ze dit controleren? Er zijn geen grenscontroles meer? En hoe zit het met privacy? En mensen die pas in 2025 ofzo (met dit vaccinatie tempo) aan de beurt zijn? Wat is de volgende stap?

Mapje vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.251
    15.040
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe ze dat vorm willen geven. Ik heb corona gehad. Volgens de GGD kan ik het na verloop van tijd gewoon nog een keer krijgen.
    Zal er dan ook een maximum aan tijd zitten na je coronabesmetting?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit vraag ik me ook af. Waar moeten onze ogen voor open gaan? Voor alle leiders in de wereld die iedereen willen onderdrukken? Hoe dan? Ik lees zo vaak over dat mensen wakker moeten worden, maar nooit waarvoor dan precies. Verder dan Rutte en de Jonge afkraken gaat het meestal niet.

Nougat, Fuddey, Felice en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ehm tsjah uiteindelijk woon je niet in Nederland, gaat je kind hier niet naar school en hoef je geen boodschappen te doen bij de plaatselijke jumbo.
    Buiten dat vind ik het idioot dat als iemand 15+ jaar niet meer in Nederland woont überhaupt nog kan/mag stemmen. Maar goed, zo is de wet blijkbaar.

Je kan ergens best wat van vinden, zoals die gekke Trump of die rare Poetin, maar uiteindelijk woon ik niet in die landen.

Butchke, Felice, Anna009 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Whysteria

OK, dus moet ik maar gewoon mijn bek houden?

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja zo kan je het wel zeggen ja.
    Dat vind ik tenminste, maar het is je goed recht om overal wat van te vinden, net zoals het mijn goed recht is om dáár weer wat van te vinden ;)
    Maar ik denk vooral vrouw, je woont hier niet eens. Ondanks al je banden met Nederland woon je in Frankrijk waar het geen haar beter is.
    En dan al die kritiek om het vaccinatiebewijs, de regels, de regering.
    Tsjah ik snap dat niet zo.

Butchke, Mamafiets, Felice en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina