De grootste hoop haal ik nog uit de berichten dat het zoveel beter gaat in de verpleeghuizen. Het bewijs dat vaccinatie werkt. En ik las laatst (volgens mij was dat life blog van nos?) dat we flink aan het inhalen zijn met vaccineren. Tov de rest van Europa zouden we nu juist voorop lopen.
Ja klopt. Staan nu 4e. Beetje jammer dat nu bij de huisartsen het vaccineren stil ligt omdat AstraZeneca niet levert.
Zijn die ooit positief dan? Met een r getal op 1.14 rond de 4000 besmettingen is niet verkeerd lijkt me.
Hopelijk wordt Janssen dan snel goedgekeurd. FDA heeft het al goedgekeurd en die zijn niet zo makkelijk. Maar 1 vaccin van nodig, 11 miljoen besteld en ze geven aan volgens afspraak te kunnen leveren. Zou dan snel kunnen gaan.
ja inderdaad.. hoop dat dat vlot blijft gaan. Dat is momenteel het enige wat voor versoepeling kan zorgen denk ik. Snap ook echt wel dat rivm negatief is gezien die cijfers. De druk op de regering om te versoepelen straks weer is ontzettend groot. Er wordt weer minstens een vinger verwacht... (maar liever een hele hand) maar ik denk dat het beter geweest was als ze nu weer 4 weken verder hadden gekeken, ipv 2 weken... Dat is ook gewoon te kort om de gevolgen te zien van de vorige versoepelingen. Ook omdat die in de praktijk altijd pas een week later in gaan -en de nieuwe beslissing dus al weer 1 week later moet vallen. Echt te kort. En dan zouden er ondertussen ook weer een stuk meer mensen gevaccineerd zijn... Het schijnt nu inderdaad een stuk harder te gaan wat dat betreft. Ondertussen ben ik heel benieuwd hoe dochter het op school vind volgende week (brugklas) . Zal wel weer wennen zijn met fietsen haha
Ja bovendien las ik net dat de r waarde op 12 februari 1.14 was? Vorige week leek het omhoog te gaan met rond de 5000 besmettingen, maar nu toch al 3 dagen rond de 4000.
Nee, we mogen een stem uitbrengen om volksvertegenwoordigers te kiezen. Ik heb nog geen uitnodiging gehad om te komen meebeslissen hoe het Nederlandse zorgstelsel in elkaar steekt of hoeveel er in het onderwijs wordt geïnvesteerd.
Mee eens. Ik hunker ( net als iedereen natuurlijk) naar alleen positief nieuws. Elke keer als ik zoiets lees zakt mijn moed me in de schoenen.
Zo is het in België ook. Daalt alles. Oeioei toch opletten en afwachten en pas op. Stijgt alles. Geen versoepelingen, ziekenhuizendirecteurs op het nieuws dat het een ramp is. Sorry maar met de cijfers als nu is het toch wel wat anders als vorig jaar lijkt mij. Maar de berichtgeving is wel exact dezelfde.
Ja dit inderdaad. We weten nu natuurlijk zoveel meer dan een jaar geleden. Werd er vorig jaar vooral gekeken naar de cijfers qua ziekenhuisopnames gaat het nu toch vooral om het aantal besmettingen. En natuurlijk heeft het een met het ander te maken maar op een gegeven moment moeten ze zich toch minder gaan focussen op het aantal besmettingen omdat er steeds meer mensen gevaccineerd worden en er dus minder opnames zijn. Het is ontzettend fijn dat we nu zoveel kunnen testen maar ik vind het persoonlijk niet alleen maar voordelen hebben. Het is nog steeds niet zeker of mensen en dan vooral kinderen zonder klachten ook echt besmettelijk zijn. Dus wordt het zekere voor het onzekere genomen. Wat natuurlijk wel verstandig is maar op een gegeven moment moeten ze dat toch ook wat loslaten door iers verder te kijken. Zeker als de kwetsbare steeds meer beschermd zijn.
Wss overal? Hier werd bijvoorbeeld in oktober 2020 gezegd dat er 2000 ic bedden zijn voor covid patiënten. We zitten nu op 410 ic bedden. Is dat goed? Minder is uiteraard beter en het is idd een stijging. Maar om dan te doen alsof ze het niet meer trekken? Neen dat is er voor mij een tikkeltje over.
Daarom, ze kijken enkel nog naar de besmettingen.. wat vrijwel niet zo veel zegt aangezien er veel meer getest wordt en er dus ook getest wordt zonder echte klachten, maar als je partner bijv positief is getest 'moet' de rest van het gezin ook.. grote kans dat ze allemaal positief testen. Geeft echt een vertekend beeld.