Ja, dat is nu eenmaal hoe het in elkaar steekt, en is een 'voorrecht' dat gepaard gaat met de nationaliteit. Zolang er niet in het woonland gestemd kan worden zul je toch érgens moeten stemmen. Maar denk je serieus dat het uitmaakt? We mogen kiezen uit dezelfde partijen en kandidaten als de rest van Nederland, expats zullen ook een heel gevarieerd stemgedrag hebben, er zijn geen partijen die speciaal zijn opgericht voor niet-ingezetenen, dus uiteindelijk is het een druppel op de gloeiende plaat. En zoals eerder gezegd: veel mensen zijn nog financieel afhankelijk van Nederland, en hebben ook gewoon jarenlang bijgedragen aan de staatskas.
En wat dacht je van klassen waar een hoop kinderen getest worden. Het percentage wat positief test deed dat waarschijnlijk van het voorjaar ook. Alleen wisten we het niet.
Dat kort op de bal spelen zie ik dan weer als bijzonder positief. Ipv alles maar laten rondgaan op school, direct kort op de bal. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over de communicatie. Er is een uitbraak. Tja koekoek 1 zieke en 2 positieven die het niet wisten.
Ook al is het verstandig het geeft dus wel veel meer positieve testen wat dus weer besmettingen worden genoemd. Terwijl we niet weten of de kinderen zonder klachten ook echt besmettelijk zijn. En omdat ze alleen naar besmettingen kijken krijg je negatieve berichten terwijl het helemaal niet zo slecht gaat.
Ja eens. Het lijkt dan veel slechter, maar het gaat om een hele groep die eerst niet eens meegeteld werd. Dus per saldo lijkt het me niet slechter gaan.
Maar als het niet geweten is (in België zien er dat volgens mij anders) mag je er ook niet vanuit gaan dat ze geen rol spelen natuurlijk. In zo een geval kies ik sowieso voor geen risico nemen. Maar nogmaals bij mij gaat het vooral over de communicatie en niet zozeer over het testen en de maatregelen. In België namen ze de stijging vanaf dat kinderen getest werden ook wel mee in de berekeningen. Maar positief blijft natuurlijk positief en wie het weet, kan er rekening mee houden e.
Dit inderdaad. En dan kun je zo veel testen en isoleren wat je wil, het virus glipt er toch wel tussendoor als je al besmettelijk bent voordat je echt klachten krijgt. Mensen moeten zeker gewoon doen waar zij zich comfortabel bij voelen. Maar ik werk er niet aan mee. Zeker met mijn kind niet.
Ja, maar die communicatie heb je niet altijd vat op. Als er in onze scholengemeenschap een zieke is in een klas worden de betrokken leerlingen en leerkrachten op de hoogte gebracht van het feit dat er een zieke is en van de maatregelen die daar op volgen. Precies een half uur later lezen we op facebook dat er een corona-uitbraak is op school X en nog eens 10 minuten later belt de pers om te bevestigen. En ik moet zeggen dat er ook vanuit het ministerie van onderwijs en vanuit de CLB's heel correct en objectief gecommuniceerd wordt. Maar wat mensen (en sommige pers) er van maken.... daar heb je geen vat op.
Oh maar daar ben ik mij bewust van. Maar een directeur van een school of een spoedarts die een live interview geeft, is natuurlijk geen Facebook tekst. Die denken hopelijk toch wel wat na over wat ze zeggen.
Als uw kind moet thuis blijven, heb je volgens mij niet veel te kiezen. Dan zal je moeten meewerken. Als ze vragen om een test kan je idd weigeren maar dan moet uw kind wss langer thuis blijven. Ook dat is meewerken aan. De keuze van volledig uw eigen zin doen is er volgens mij niet op dit ogenblik.
Over dat laatste durf ik soms te twijfelen. Daar zijn er ook bij die hun 'moment van glorie' zien als er een camera bij is. En die zichzelf heel graag bezig horen!
Dat zou best kunnen. En mss word hen ook wel gevraagd het allemaal heel groots te brengen. Allesinds valt het al maanden op en vind ik het jammer dat ze op deze manier communiceren. Voor mensen zoals mijn opa (word er 99) is alles op het nieuws waarheid en als dan alles zo negatief geschetst word, is dzt wel jammer.
Klopt inderdaad, dan blijft mijn kind langer thuis want ik laat hem niet testen. De jongste sowieso niet in het geval zij ziek wordt met koorts en niet naar de opvang mag. Van alle kanten wordt er dan van je verwacht dat je je kinderen (of jezelf) laat testen en dat is precies waar ik dan niet aan mee werk. Mijn werkgever zal vast niet heel blij zijn als ik 10 dagen in quarantaine moet, maar dat is in principe niet mijn probleem. Het roept bij mij heel veel weerstand op.. zeker dat nieuwe testbeleid onder kinderen.
Maar als jouw kind klachten heeft (muv koorts en benauwdheid) of een klasgenoot heeft met corona, dan mag jij gewoon gaan werken. Bij mij kost het dan mijn vakantiedagen, dat vind ik toch wel jammer. Maar ik snap dat je je kind niet laat testen hoor
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/02/als-we-nu-ook-al-niet-meer-mogen-zeuren/ Dit x10000! Mijn mening exact verwoord!
Maar mijn kind kan niet alleen thuis blijven en heb niet voor iedere dag oppas. En ja met de jongste in geval van koorts was het natuurlijk altijd al zo dat ze niet naar de opvang mogen. Maar mogen ze in dat geval nadat de koorts weer weg is maar verkoudheid niet, wel weer naar de opvang?
Geen idee eerlijk gezegd. Maar de rest van het gezin hoeft alleen in quarantaine als een kind koorts heeft of benauwd is. Ik weet niet hoe moeilijk ze op jouw werk zijn, maar bij mij behoorlijk moeilijk..
Maar hoe ga je je met bijvoorbeeld een dreumes of peuter die 10 dagen in quarantaine helemaal aan de regels houden ? Ik laat onze jongste echt niet testen,maar voor de oudste gaat wel alles door.
Hier heb ik tijdens de 1e golf al veel vakantie uren moeten inzetten vanwege geen opvang, niet thuis kunnen werken en geen essentieel beroep... toen de 2e golf alles dicht ging, had ik net zwangerschapsverlof gelukkig. Nu ben ik weer aan het werk, maar moet opnieuw vakantie uren inzetten omdat de bso dicht is... hopelijk worden we niet verkouden of hoeven we niet in quarantaine want denk dat mijn uren dan op zijn voordat het vakantie seizoen begint Dusja, mijn werkgever is daarin niet heel makkelijk of coulant. En ja van zijn kant snap ik het ook wel, want waarom zou hij voor de kosten op moeten draaien? Maar ik kan straks vakantie uren bij gaan kopen.