We weten nog helemaal niet of het tijdelijk werkt of voor altijd bij wijze van. Dus dat kan je niet zeggen.
Ja wel is sowieso tijdelijk alleen nog niet bekend hoe tijdelijk tijdelijk is Het varieert van 6 maanden tot 2 jaar.
Het is niet dat ik me er zorgen over maak maar ben benieuwd waarom je nu zoveel hoort over eventueel weer meer mogen met vaccinatie of een negatieve test. Een antwoord zou inderdaad zijn dat niet genoeg mensen zich laten vaccineren. Maar mij lijkt het dan dat de grootste groep dat nog altijd wel doet waardoor we dus qua ziekenhuisbezetting geen zorgen meer zouden hebben.
Volgens het college ter beoordeling van geneesmiddelen: 16. Hoe lang ben ik beschermd na de prik? We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar. Het rivm: Hoe lang ben je beschermd na vaccinatie tegen COVID-19? Dat weten we nog niet goed. Hierover zijn nog weinig gegevens bekend omdat het nieuwe vaccins zijn. Dus ze weten het nog niet. Je kan dus helemaal niet per definitie zeggen of het tijdelijk is of niet.
Ik lees net weer een nieuwsbericht over het virus in Brazilië... Jeetje ik ben wel bang dat dit allemaal nog erg lang gaat duren...
Beter gelukkig! Bedankt voor het vragen hij ligt weer op zijn rug en is weer bij kennis! Langzaam bouwen ze zijn medicatie af.. De beademingspijp zit nog wel in zijn keel, die ondersteunt zijn ademhaling nog gedeeltelijk. Ik heb er zelf gelukkig steeds meer vertrouwen in, hijzelf verkeerd nog wel regelmatig in paniek toestand... Ook angstig over hoe zijn toekomst eruit zal zien!
Hè, dat is goed nieuws Wat de toekomst brengt is natuurlijk nog wel de vraag, maar er is in elk geval wel toekomst!
Hoe korter ze aan de beademing liggen, hoe minder last ze ervan hebben. Mijn zwager heeft er ook enkele dagen aan geleden en buiten wat sneller moe in de periode daarna, heeft hij er niks meer van gemerkt gelukkig.
Echt? Ik leer weer iets bij. Ik dacht dat het vaccin voor gele koorts bijvoorbeeld mij wel levenslang beschermde (na 2 vaccinaties). Of hebben ze mij dat wijs gemaakt in het tropisch instituut? En hier in Leuven is men toch echt goed op weg naar een vaccin dat levenslange bescherming biedt, volgens dit artikel: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/de-kans-groot-dat-een-enkele-dosis-van-ons-vaccin-levenslang-bescherming-biedt-tegen Of laat ik me in de luren leggen?
Dat is sowieso flauwekul, maar we hebben het over het corona vaccin en niet over alle andere vaccins. En jij beweert (ongefundeerd, tenzij je in de toekomst kan kijken) dat al bekend is dat het tijdelijk werkt. Waarop ik bronnen deel die vermelden dat er nog onderzocht wordt hoe lang de werking is en dat nu nog onbekend is hoe lang ze werken. Dus je kan dan simpelweg (nog) niet zeggen dat deze vaccins tijdelijk zijn of niet.
Blij om te lezen dat het beter gaat! Maar bij bewustzijn en nog een beademingspijp in je keel? Ik dacht dat je automatisch dan die pijp probeerde weg te krijgen? Of heb ik nou een heel verkeerd plaatje in mn beeld staan? (geen ervaring mee, gelukkig, maar gewoon benieuwd)
Vanavond 19:00 weer persconferentie. Mn man was stom verbaasd die verwachtte m niet op maandag en had er geen idee van. Heeft iemand de persco bingokaart al geschreven? "samen" "volhouden" "op basis van toenmalige kennis" "naar beste inzicht" "cijfers" "coronadashboard" "routekaart" OMT, avondklok, rivm, ggd zijn ook inkoppertjes.