Logisch toch? C is niet noodzakelijk. A en B zijn noodzakelijk. Ze hebben een achterstand en flinke wachtlijsten dus logisch dat ze eerst A en B les geven en laten afzwemmen. Die C die komt later wel als de wachtlijsten weet wat geslonken zijn. M'n zus wilde haar zoon ook binnenkort voor C laten gaan en die is al gebeld dat het voorlopig niet kan. Ze gaan eerst de achterstanden AB wegwerken.
Dit staat op de site van Rijksoverheid: Kleine aanpassingen van maatregelen per 16 maart Het kabinet doet een aantal kleine correcties op de al bestaande maatregelen. Per dinsdag 16 maart gelden de volgende aanpassingen. Zwemles Zwemles is mogelijk voor kinderen tot en met 12 jaar, zodat zij hun A-, B- of C-diploma kunnen halen. Dus de beslissing van het zwembad om C nog niet te doen is anders dan de overheid gezegd heeft.
Ik heb de persconferentie niet gekeken. Wordt altijd zo slap daarvan en dan die stomme vragen van journalisten achteraf. Ik lees altijd de beknopte samenvatting in de krant en vind t wel prima zolang ik op de hoogte ben van de regeling die momenteel van toepassing is
Ik denk dat dát een hele andere discussie is. Ik denk dat als je c bijvoorbeeld pas na de zomervakantie laat starten, dat je dan veel kinderen niet meer terugziet. En dat is zéker ook niet wenselijk - tenminste; ze promoten toch juist dat het een compleet geheel is? Dus ik begrijp dat ze snel veel kinderen 'iets' mee willen geven voor de zomer. C kun je mogelijk naar een iets later tijdstip doen (die nu niet bezet is omdat er niemand anders mag) of mogelijk naar het buitenbad. Maar helemaal weg zal ook niet de bedoeling zijn. Maar daar zal ieder bad of iedere zwemschool zijn eigen beslissing in moeten maken. maar oke; ik denk dat het starten met de lessen binnen sowieso nog geen goed idee is . Ben benieuwd hoe het gaat. Ik hoor alleen maar meer klassen die thuis zitten om me heen op scholen in de omgeving.
Ik kijk alleen deel Rutte en daarna zap ik verder. Dat gewauwel van 'we doen het samen' en 'het gaat nog helemaaaaaaaaaaal niet goed' van de Jonge heb ik nou weleens gehoord.
In principe is B dan ook niet noodzakelijk. Maar de overheid heeft helemaal niet gezegd dat het alleen boor A en B geldt.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Er zijn 2 klassen op school in quarantaine, om mij heen hoor ik niet anders. Laten we koesteren dat de scholen open zijn... natuurlijk vind ik het fijn dat de zwemlessen weer van start gaan, want een diploma voor de zomer zou top zijn, maar ik vind het ook spannend (en ik vind het wel jammer dat afzwemmen nu ook niet bepaald een feestje is, ze maken er wel iets van, maar niet zo groots als normaal)
Ik zal eens kijken of ik onze hond er voor kan porren Eerst zien dan geloven want zou wel een uitkomst zijn. Alles beter dan een stok in je neus haha
https://www.nu.nl/coronavirus/6120804/stijging-besmettingen-stagneert-flink-meer-mensen-lieten-zich-testen.html Goed nieuws
O ja, tuurlijk. Lekker makkelijk... Gewoon elke maand verleggen. In februari hadden ze het al over het begin van de derde golf. Alles is nog stabiel. Minder positief getesten, R-getal weer beneden de 1. Beetje bangmakerij weer.
Ik word er inmiddels ook wel een beetje simpel van, kan het 'derde golf' niet meer horen of zien. Er IS gewoon geen derde golf. Gelukkig was het op de persco gisteren ook relatief positiever dan eerst. Als in, mensen zijn het zat. Ik ook inmiddels. Maar toch zie ik het nu wel hoopvol in. Er worden steeds meer vaccinaties gezet, de cijfers blijven stabiel. We zitten echt zoals Rutte het zei, wel op een kantelpunt.
Hier komt de derde golf aan hoor....met de pollen die normaal gesproken hooikoorts veroorzaken! Het RIVM meldt dat het reproductiegetal van het coronavirus onder de 1 is gedaald. Wat inhoudt dat 100 dragers van het virus 98 anderen ermee besmetten. Het Outbreak Management Team maakt zich zorgen over de toenemende drukte in het openbaar vervoer. Vooral in de trein dreigt een probleem te ontstaan. Het aantal mensen dat besmet raakt met corona loopt eind deze maand waarschijnlijk weer op, omdat dan de hoeveelheid pollen in de lucht toeneemt. Ook vandaag houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen in ons liveblog. Liveblog AD
Vorig jaar was toch het verhaal dat juist met hooikoorts er minder corona was? Of haal ik het nu gigantische door elkaar.
Volgens mij had ik dat ook begrepen. Dat door de pollen of reactie van je lichaam daarop het virus zich moeilijker kan verspreiden oid.. Edif: nou net andersom dus. Duidelijk verkeerd begrepen. https://duitslandinstituut.nl/artikel/42717/Duitse-studie-ziet-verband-tussen-pollen-en-corona-infecties# Maar als iemand met hooikoorts, die pollen zijn al volop in de lucht!