Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Nou sportwedstrijden hangt er vanaf wat voor sportwedstrijden, mijn kinderen hadden vroeger elk weekend een wedstrijd, gewoon buiten met een handjevol familie langs de kant. Ik mag toch hopen dat we daarvoor geen negatieve groene vinkjes voor hoeven te laten zien straks:(

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Ze willen alles eerst op proef doen... ik stel voor dat ze dan maar een proef doen waarbij mensen niet vooraf testen en dan samenkomen .. en kijk achteraf wat er gebeurd.
    Mensen buitensluiten vind ik echt niet normaal.. prima als er een eind datum staat voor dit zogenoemde 'groene paspoort'.. Maar dat kan ik nergens vinden ?

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee haha dat hoop ik ook niet. Ik had het meer over grote voetbalwedstrijden zeg maar! Of schaatsen in het Thialf ofxo

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Klopt. Ik denk dat we erin geluisd worden en als het eenmaal erdoor is, het ook niet meer weggaat. Iets met een vinger en een hand.
    Net als de avondklok. Het was zo verschrikkelijk, zo vrijheidsberovend allemaal. Echt de allerlaatste optie. En zo gauw mogelijk weer opheffen.
    Eenmaal erdoor wisten niet hoe gauw ze een spoedwetje in elkaar moesten flansen om het verlengd te krijgen... Nu al voor de zoveelste keer!
    Ik ben geen complotdenker, maar ik krijg wel steeds meer wantrouwen in de overheid.

Kinderwens87, ano, Roosje35 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Als je kijkt naar Israël vind ik dat toch wel een zaak om alert op te zijn dat dat niet (ongemerkt) hier gaat gebeuren.. want eenmaal erdoorheen wordt het lastig terug te draaien inderdaad.
    Ik zal niet zeggen dat het hier ook gaat gebeuren .. maar als de meerderheid erachter komt wat het paspoort precies inhoudt, is het waarschijnlijk al te laat..
    Het is ook niet dat enkel bij bijv. sport wedstrijden of pubs je de toegang wordt ontzegd zonder 'green pass' (in Israël), maar bijna bij alle openbare voorzieningen...... dat vind ik een ernstige zaak.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gatverdamme, hoop toch echt niet dat dit hier gaat komen. Ja en die Kaag is helemaal van het padje af, stelletje gekken.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar dat kan toch helemaal niet?
    Dan wordt een vaccinatie min of meer door je strot geduwd want geen enkel mens gaat zich laten testen omdat die een pakje boter in de supermarkt moet halen of even naar de Bouwmarkt om een nieuw vloertje voor de kinderkamer uit te zoeken.
    Ik zie dat eerlijk gezegd toch echt niet zover komen en als het wel komt dan is een vaccinatie de enige uitweg omdat je anders een serieuze vrijheidsbeperking ( discriminatie) krijgt en dat zou in een vrij land als Nederland toch echt niet mogen en kunnen gebeuren.

Spectre vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het is een goede optie als het iets tijdelijks is maar wie gaat ons garanderen dat het iets tijdelijks is?
    Ik geloof dat echt niet.

Nellie4 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook zoiets met die spoedwet. Hoe vaak mogen ze dit verlengen?
    Is dat ergens terug te vinden of wordt de spoedwet langzaam maar zeker de Wet zoals die is en ook zal blijven?

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook zo heerlijk vrijblijvend allemaal ;)
    Opa en oma willen eens komen kijken, oja hebben jullie wel een groen vinkje?
    uh nee we hebben niet zo'n moderne tel met een QR app of zoiets, oke ja dan kan het niet want je moet een groen vinkje laten zien en anders kom je er niet in. Sorry!!

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik mag hopen dat ze dit gaan invoeren voor kinderen. Ben gisteren weer eens getest en wat een ongelofelijke kut test is het toch, ook een reden dat ik mijn jongste niet laat testen. Komt er een vriendelijker alternatief en dan liever ook direct voor volwassenen want dit is toch ook wel direct mijn laatste keer testen geweest. Het deed gewoon oprecht pijn :(

12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    De besmettingen reizen ook weer de pan uit. Zal dat komen door dat de middelbare scholen weer open zijn?Of de contact beroepen. Ik hoop zo dat ze zwemles doorgelaten gaan

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Voor winkels is het niet nodig indd, in ieder geval voor de essentiële winkels zoals supermarkten niet. Nouja ik probeer me er maar niet al te druk om te maken, want dat doe ik de laatste tijd veel te veel en heb er toch geen invloed op.

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Party-teststraat :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Zou dit het woord van 2021 gaan worden?

Maar goed. Die sneltesten gaan ook niet zo diep de neus in toch?

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Als je het niet zo breed hebt ga je ook niet elke dag een biertje doen op het terras lijkt me.
    Ik heb het wel breed. Maar ik ga ook echt niet elke dag ergens heen. Niet eens elke week.
    Nee. Ook voor corona deed ik dat niet. Uitgezonderd de zomervakantie.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Dan denk ik meer aan een vol stadion voor een wedstrijd van de profs.

Denk dat oudste met liefde en plezier zijn hele neus kaal laat schrapen als hij daarna naar PSV mag.
    Toevallig hadden we het daar laatst over. Wat is het eerste wat we willen doen als het weer mag. Dat wordt dus een voetbalwedstrijd.:roflmao:

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me een gevaarlijke proef. Tenzij die mensen daarna allemaal in quarantaine gaan, en zich na 5 dagen laten testen.

Wat ik mij afvraag. Bij die testevenementen werd vooraf getest.
    Hoeveel mensen zijn er, als gevolg van een positieve test, niet naartoe gegaan?

Edit. Over de einddatum. Een exacte datum is onmogelijk lijkt me.
    Ik zou wel graag iets zien in de trant van. Bij xx vaccinatiegraad. Of onder xx besmettingen per dag.
    Maar ik geloof niet dat er iemand is die dit als blijvend zou willen hebben. Zelfs Hugo niet.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Lijkt me niet dat dit nu al te zien is. Onze dochter is nog maar 1 keer geweest. Haar klas is opgedeeld in twee of drie groepen.

Maar scholen weer dicht kan echt niet meer. Die kinderen moeten echt meer vrijheid krijgen. De meeste mensen zijn al gevaccineerd...dat moet ook meehelpen om dit niet weer te moeten doen. Ik merk dat de jeugd van 10-15 ook echt voorzichtig is. Tenminste in onze buurt wel.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.515
    113
  20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.515
    113
    Hopelijk blijft het percentage t.o.v. het totaal aantal geteste personen wel dalen.

Deel Deze Pagina