Nou dan ben ik misschien in de war, voor mijn gevoel was het nog niet zo lang geleden 8,8%. En in het artikel hebben ze het ook over dalen. Hoe dan ook is het goed nieuws.
Monaco ligt in Europa maar is geen lid van de Europese Unie. Geen idee hoe ze precies aan hun vaccins komen, maar volgens dit artikel o.a. via het Covax-programma.
Ja ik zie het. Nou dan zullen ze het inkopen wel beter hebben gedaan dan wij. Ik geloof dat ons contract iets was van "zie maar wat je kan leveren en wanneer het je uitkomt".
Monaco heeft maar 40000 inwoners he. In Nederland gaan we langzaam aan richting de 2 miljoen vaccinaties dus zo slecht gaat het toch niet? We hebben gewoon heel veel meer inwoners. Daarnaast is Monaco steenrijk en geld zal echt wel een rol spelen.
Ja, ik zou zo graag willen dat mijn ouders en schoonouders gevaccineerd worden, maar wat natuurlijk pas echt dramatisch is zijn alle landen die eigenlijk helemaal geen vaccinaties kunnen betalen. Sommige landen hebben al zoveel vaccinaties in huis dat ze hun inwoners drie keer kunnen vaccineren.
En als je de grafiek van ziekenhuisopnames bekijkt van de afgelopen 5 weken, dan zie je wel wat pieken en dalen, maar de algemene trent blijft toch min of meer gelijk. Dat vind ik wel deprimerend eigenlijk. Had toch echt gehoopt dat dat ondertussen wel naar beneden zou gaan, nu er meer risicogroepen hun vaccin hebben gehad. Maar wellicht ben ik ongeduldig.
De groep die nu op de IC ligt is de groep die bijna gevaccineerd wordt of die nu worden gevaccineerd. Dus ook dat zal de komende tijd vast afnemen.
ik denk dat het inderdaad gaat schelen als de hele groep 50+ ingeënt is. Dan blijft er nog wel een deel over - die er nu helaas ook tussen liggen in het ziekenhuis. Mijn moeder (1958) heeft een uitnodiging gehad voor eind van de maand. Mijn schoonmoeder (1957) nog niet. En mijn vader zit juist in de groep die nu even overgeslagen werd, vanwege het vaccin dat eerst niet geschikt werd bevonden voor de 65+ groep. Dus ik denk dat het nog wel 2 maanden duurt, voor je in de ziekenhuiscijfers écht wat gaat merken.
Mijn ouders zijn van 1950 en 1951 maar nog geen oproep gehad. Dat is de groep die ze even uitstellen toch? Ik wil graag dat ze hem snel krijgen. Ook ongeduldig.
Helemaal mee eens. Zowel met het (schoon)ouders gedeelte, als de andere landen... hier geboortejaar ‘47, ‘53 en ‘54... vallen precies tussen wal en schip, waarvan mijn ouders onderliggend lijden hebben. We wachten geduldig af, maar soms heb ik wel zin in een Maarten van Rossum actie...
Mijn man gaat ook de hele wereld over maar kan niet eerder worden gevaccineerd. Nee voelt zich niet beter....krijgt echter wel een voorrangspositie.
Nogmaals, Max woont niet in Nederland maar in een ukkepukke landje, wie zegt dat hij een voorrangspositie heeft gekregen?
Las dat vanaf komende week de groep 70-75 wordt opgeroepen voor vaccinatie. Ik hoop dat we op tijd gaan zijn om de derde golf in het ziekenhuis te voorkomen.
Mijn moeder is ook in die leeftijd. En met diabetes. Maar ook nog geen oproep. Ach. We zijn allemaal ongeduldig. Maar eens wordt het beter.