Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Iedereen zegt de hele tijd dat er geen 3e golf is....maar bij ons overlijd nog steeds iedere dag iemand. Zitten we 6 keer per week een 3e cohort open/dicht te gooien. Plaatsen de ene dag mensen uit huis en de andere dag nemen we ze over van andere zkh. We gaan er steeds beter en soepeler mee om, maar dat kan alleen maar als je personeel hebt wat niet ziek is en nog steeds extra wil werken. Voor MIJN GEVOEL zitten we echt wel in de 3e golf. Het is nml echt een stukje rustiger geweest.

edit....ik bedoel dit niet verkeerd naar jou of zo hoor! Ik leg het alleen uit met jou als quote.

Athina vindt dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het per regio erg scheelt. Hier in de omgeving gaat het erg goed met de ziekenhuisopnames. En ik sprak vandaag een arts die werkt in een ziekenhuis in het midden van het land en daar daar gaat het ook goed. Zo goed zelfs dat ze patiënten uit het oosten en noorden van het land hebben overgenomen omdat de corona patiënten daar maar blijven binnenkomen.
    Dus het kan best zijn dat het bij jou inderdaad mega druk is met covid patiënten en bij @Liekje81 niet (zij woont toevallig ook in mijn regio).
    Ik hoop dat het bij jullie ook snel rustiger mag worden.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Ik hoorde van mijn broertje dat je wel kan bellen voor de 'uitval lijst'. Dan krijg je de plek van iemand die wel is opgeroepen, maar hem niet hebben wil. Beetje lullig als mensen niet komen, en de vaccins blijven liggen.
    Wel binnen zelfde categorie en je moet er een beetje geluk mee hebben dat er een plekje vrij komt. Maar als je er heel hard op zit te wachten, dan is dat wel een optie.

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
    Dat is vreemd want mn moeder van 76 heeft nog niets gehoord.

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.456
    1.038
    113
    Vrouw
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Heel vervelend, maar ik ben blij dat ze er goed naar gaan kijken.
    Better safe than sorry!

Mamafiets, bulakgirl en SAARC vinden dit leuk.
  7. Sherbet

Sherbet Lid

10 apr 2019
    75
    44
    18
    Mijn moeder van 76 heeft ook nog geen oproep gekregen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.306
    23.446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, dat snap ik wel. Maar die golf is echt nog niet geweest. De tweede golf is al nooit helemaal weggeweest eigenlijk. Maar de afgelopen maanden blijven de ziekenhuiscijfers stabiel. En pas de laatste dagen stijgen de besmettingsaantallen weer. Ook daar was nog geen derde golf hoor. Ze roepen al 2 maanden dat we in de derde golf zitten, word er een beetje simpel van inmiddels.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.306
    23.446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die zal snel een oproep krijgen denk ik!

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.306
    23.446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik baal er ook van. Ik had vandaag kunnen bellen voor een afspraak. Werk bij een huisarts en zie tig mensen per dag. Ik wil verdorie weleens mn prik. 35 gevallen op 17 miljoen gezette vaccinaties. Zonder die vaccinaties, waren er ook gevallen geweest. Hoop ophef om waarschijnlijk niks.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het zal gewoon nooit goed zijn. Zo vermoeiend.
    Blijven ze door prikken is het niet goed.
    Zekere voor het onzekere en even niet prikken, ook niet goed.
    Het is zoals het is.

Mamafiets, Fuddey, HappyRabbits en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    En weet je wie er nog het meeste "spel" rond maakt? Degene die zich sowieso niet laten vaccineren :roflmao:.
    Ik las de reacties onder een artikel en echt :|.

Bellybell, Mamafiets, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.306
    23.446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die denken nu: zie je wel dat het troep is. ;)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

#4095 Aszz, 15 mrt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2021
    Ja die zijn het ergste! Die roeptoeteren enorm. Ook het ‘zie je wel’ gehalte is ook zo hoog.
    Nee, zie je wel dat er geen gif wordt ingespoten, dat ze ontzettend actief met onze veiligheid bezig zijn. Dat ze zelfs met zulke verwaarloosbare aantallen op de rem trappen.
    Nee, er wordt door een achterdochtige bril gekeken.

Alles is ‘de overheid’ die het slechtste met ons voor heeft.
    Alles is ‘dictatuur’.
    Gister een livestream toevallig meegekeken in Den Haag. Ging vreedzaam, wel heel erg vijandig tegen de politie qua taal. Op iedereen inzoomen, landverraders, nazis etc schreeuwen. Maar verder rustig op het veld staan.
    Dan wordt er vanaf 15 uur gezegd door de politie, mensen ga weg. De demonstratie is verboden ivm teveel mensen. En dat waren er ook, stonden allemaal op elkaars lip.
    Dat wordt echt meerdere malen herhaald, ga weg, we gaan vegen.
    En als je dan blijft zitten, Tsjah.
    Play stupid games win stupid prizes.
    Vervolgens zie je allemaal filmpjes van mensen die een portie klappen krijgen en dan is de politie buitensporig agressief.
    Nee, dat is de verkeerde denk volgorde. Als je er niet had gestaan, en had geluisterd, was er niets aan de hand geweest.
    De politie loopt in een linie, je ziet ze heus wel aankomen. Draai om en loop weg. Sneu neuzen.
    Pfff oké ben er zo klaar mee :mad::roflmao: zal blij zijn als die verkiezingen geweest zijn ( die vast gemanipuleerd zijn, ik lees het nu al op Facebook ).
    Nee IK moet ‘wakker worden’ en dan vaak met een schaapje er achter.
    Nou geloof mij, ik ben klaar wakker. Ik zie hoe mensen gemanipuleerd, geïndoctrineerd worden door roeptoeters die zeggen wat mensen willen horen.
    Van ‘leiders’ die gebruik maken van hun soms niet zo snuggere achterban en die vooral aan hun eigen situatie denken en inlevingsvermogen compleet ontbreekt.
    En het ergste? Dat je wordt geblokkeerd als je het er niet mee eens bent :roflmao::thumup:
    Practice what you preache ‘dictator’

Zara75, Ligero, LisbethSalander en 20 anderen vinden dit leuk.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja voor de beeldvorming daar is dit niet
    Echt lekker :$

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.296
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hoop het . Mijn moeder is 73 en ik zou het toch wel fijn vinden als zij snel haar vaccinatie krijgt.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ik was er niet bij, maar wat ik op live beelden zag, ging het er vreedzaam en gezellig aan toe. Van het politie optreden heb ik alleen achteraf filmpjes gezien, en dat zijn altijd de meest agressieve dingen die je dan voorbij ziet komen, dus dat vind ik geen realistisch beeld.

Maar wat ik wel erg/apart/vreemd/opvallend/etc vind, is dat de klimaat demonstraties wel overal door mochten gaan en dat deze demonstraties niet werden afgebroken door de politie. Dat noem ik met 2 maten meten.

Ik denk namelijk dat als de politie in den haag niet had opgetreden, men vanzelf honger of dorst had gekregen en naar huis was gegaan. Soms is het namelijk beter om dingen op een natuurlijke manier uit te laten doven.
    Voordeel was ook geweest dat de politie niet in een kwaad daglicht was gezet en men nu niet met een vingertje naar de (linkse) klimaat demonstraties had kunnen wijzen.

Helicryse en jada08 vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    Hadden ze doorgedaan, hadden ze dit evenzeer gezegd :D.
    Ik neem dat geroep en dan vooral als mensen zeggen dat je moet wakker worden en dat zijzelf het al lang door hebben allemaal, nu niet bepaald serieus :thumup:

Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.221
    1.755
    113
    Vrouw
    Juist

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina