Pff ja dat is precies wat ik bedoel. De tijd gaat al zo langzaam en je leeft zo naar die echo’s (termijnecho is dit en bloedafname nipt) toe en wil het graag vertellen. En helemaal die 20 weken echo. Ik ben echt wel verdrietig als we allemaal postief zouden zijn en ik pas in week 15 voor een echo zou mogen ofzo Maar dat zullen mensen met medische zaken ook hebben...
Snap je gevoel. Maar als ik hier naar mijn eigen kinderen kijk dan valt het reuze mee. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk aandacht hierop te vestigen. Mijn stress hoeft niet die van hun te worden. Maar deze week hoorden we dus van een vriendje van oudste dat die getest moet worden. Dus daar hadden we het over aan tafel. Zegt jongste doodleuk: ik hoop dat het positief is, dan mogen wij lekker vrij Tot zover stress. Nog niks gehoord trouwens. Dus ik zit m wel nog een beetje te knijpen.
Hier helemaal geen stress. Ze zijn allebei 1x getest pas geleden, gaf ook geen stress - ze waren heel blij met hun dapperheidsdiploma. En daarna gewoon blij toen de testen negatief waren en lekker weer naar school. Zij (en ik ook) hebben het véél liever zo, dus gewoon school met een kleine kans op bv quarantaine, dan een scholensluiting. Ik vond thuisscholing helemaal prima, ging goed, maar met school voel ik toen veel meet stabiliteit. Overigens vraag ik nooit naar ‘is er nog iemand verkouden? moet Pietje getest worden?’ ofzo, als ze daar zelf over willen praten, helemaal prima.
Zullen we de vakanties dan ook maar afschaffen? Is allemaal weer een onderbreking van die continuïteit. Zo instabiel. We vergeten dat kinderen veel meer in het hier en nu leven dan wij. En daar kunnen we wel wat van leren denk ik. Nu gaan ze gewoon naar school. Wat er misschien in de toekomst gaat gebeuren weten we niet. Daar kunnen we ons druk over maken. Maar daarmee is niemand geholpen. Blijf in het nu. Scheelt je mega veel stress. En als je zelf gestresst bent straal je dat uit naar je kinderen. Of je nu wil of niet. Gewoon een beetje mindfullness.
Wij maken wel gebruik van de bso, wel minder. Heb al wat geld teruggekregen van de bso en volgens mij de rest van de BD. Net als vorig jaar. Vind het wel krom. Maar ik denk dat het ze minder kost dan uitzoeken wie wel en wie niet geld terug moet krijgen.
Dat klopt, maar 0 tm 3 mag verkouden zonder koorts en hoesten naar kdv, terwijl vanaf 4 jaar dit niet mag.
En dan.... als ik zie hoeveel positieve testen er bij kinderen vandaan komen, hoe erg is het dan om te testen... en als het dan negatief is, dan is het een gewone verkoudheid en dan hoort die snotneus er gewoon even bij. Kinderen kunnen heus wel meer hebben dan volwassenen denken. En dan... ik vind de tandarts ook doodeng, maar breng dit niet over op mijn kinderen .. ook maar niet meer doen dan... zielig voor kindjes, dus skippen we ook maar..
Kom op... kind vond gewoon die gekke mevrouw het leukste.. niks mis mee... en kind heeft dus ook geen last gehad van het testen. Fijn toch?
Hier ook hoor, ik zou niet zeggen het leukste van de dag, maar de mensen waren er heel aardig en deden heel leuk tegen de kinderen - diploma vonden ze heel leuk, dus al met al was het gewoon prima. Jongste moest 2x op een dag vanwege een fout bij de analyse, vond ze ook helemaal niet erg - en de tweede keer verliep soepeler dan de eerste. Helemaal blij met 2 dapperheidsdiploma’s op 1 dag
Mijn jongste vond het niet zo leuk helaas, maar goed, soms zijn dingen niet zo leuk. Is weinig aan te doen. De oudste 2 vinden het geen probleem. Duurt ook maar even immers.
Die dapperheidsdiploma’s vind ik trouwens geweldig! Ik zou willen dat ik er ook 1 kreeg. Eerder schreef iemand dat je meer in het nu zou kunnen leven. Ik weet even niet meer wie, maar ik vind het mooi omschreven. Bedankt daarvoor. Je kan je steeds blijven verzetten tegen covid19 maar daarmee gaat het virus niet weg of wordt het niet minder besmettelijk.
Ook in België blijft het voor het onderwijs dansen op een slappe koord: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/18/is-de-situatie-echt-dramatisch-in-het-onderwijs/ Maar al bij al vind ik het, zeker in onze regio, goed meevallen. Ben blij dat lagere schoolkinderen en eerste 2 jaar van het secundair een normaal ritme hebben en hoop dat onze oudste na de paasvakantie ook weer fulltime naar school mag. Als er dan eens een paar dagen van tussen uit vallen, is dit wel op te vangen. Het valt hier trouwens heel erg mee. Nog niemand uit het gezin getest, nog niemand (sinds maart vorig jaar) verkouden geweest. Fingers crossed dat dit nog even zo blijft! Maar al bij al eist dit alles toch wel z'n tol. Wij proberen nu ook in het nu te leven. Stressen om wat er morgen of volgende week zou kunnen zijn, lost het probleem niet op. Als er iets in het water valt, of iets fout loopt in de toekomst, is er nog genoeg tijd om te balen.
Pfff weer veel positieve tests als ik het internet moet geloven. Vraag me af of er volgende week bij de persco nog versoepelingen gaan komen. Maar vrees het ergste..
Mijn dochter lag er ook niet wakker van dat ze moest testen. Lindy 92 versoepelingen zie ik nog niet komen..... maar daar ga dat vermoed ik al sinds de vorige persconferentie .... Het word allemaal voorspelbaar..... Ik ziener voorlopig nog niet gebeuren dat er iets versoepelend. Ik blijf het zot vinden elke branche die dreigt met acties ..., horeca die open wil krijgt prompt een zak geld
Blijkbaar maakt elke regionale GGD een eigen diploma. Deze is van zhz. Volgende keer een andere regio, dan hebben ze weer een andere