Nou dit dus. Als je wordt getroffen door een longembolie is de schade vaak al zo enorm dat je niet meer te redden bent en wat afschuwelijk dat jij je zus hier aan bent verloren en dan ook nog eens een kindje. Hier is een x aantal jaren geleden een jonge moeder van 3 kinderen aan een longembolie overleden. Bij ons in de familie komt een ziekte voor die betrekking heeft tot de bloedstolling en de kans is nog steeds aanwezig dat ik en mijn kinderen drager zijn van deze ziekte en daarom komt deze vaccinatie er bij ons echt niet in. Ik vraag me werkelijk af of het nog wel medisch verantwoord is dat ze met deze vaccinatie blijven prikken.
Ik geloof er ook geen snars van hoor. Daarom zou het mij ook niets verbazen als de maatregelen nog veel langer verlengd gaan worden.
Het vaccineren wordt ook voor de mensen zelf steeds minder aantrekkelijk. Kijk eens naar de zorgelijk berichten over het AZ vaccin en het eindeloze wachten, een vaccinatiecampagne die om te janken is, het vertrouwen is bij mensen toch allang weg.
Beter stoppen ze met Astra. Die kan het toch ook niet leveren. Ik zeg al de hele tijd dat gezondheid van mensen ondergeschikt is aan politieke en economische spelletjes. Want zoiets als Astra is wel goedgekeurd maar Spoetnik niet. En waarom omdat het Russisch is.
Wat word er bedoel met de "meeste" , is dat als 50% van de 60+ gevaccineerd zijn of 70% of...?Ze bedenken iedere keer iets anders om de maatregelen te rechtvaardigen....
Mja, en als die er geen zin in hebben gezien de nieuwsberichten van AZ, maar de rest zoiets heeft van "kom maar door?". Hier schoonouders die AZ liever overslaan bijvoorbeeld, Jansen geen probleem. Helaas nu niet echt de tijd voor "liever broodjes" dus dat duurt nog wel even. AZ doorschuiven dan maar?
En het zijn allemaal verwachtingen. Niemand zegt dat die gaan uitkomen. Plus, wat ook al bekend is, Duitsland wordt gewoon gekopieerd.
Ik vraag me af hoe het met Astra gaat aflopen. Ik neem deze sws niet (ben nog lang niet aan de buurt hoor).
https://nos.nl/liveblog/2373604-astrazeneca-100-procent-effectief-tegen-ernstige-vormen-van-covid-universiteiten-vinden-dat-ze-veilig-open-kunnen.html
Vreselijk als jou zo iets overkomt natuurlijk. Mijn plusdochter heeft een longembolie gehad vlak na de geboorte van haar zoontje. Vlak voor de geboorte was ze gevallen met de fiets. De bloeduitstorting in haar bil is blijkbaar door het persen 'losgeschoten' en bloedklonters zijn naar haar longen gegaan. Gelukkig was ze nog in het ziekenhuis en had de verloskundige direct door wat er gebeurde. Zij neemt nu nog steeds bloedverdunners en heeft van de arts een medisch attest dat ze AZ niet zal krijgen. Misschien moet je daar ook eens naar vragen als er een medische aandoening in de familie is? En waarschijnlijk weet je dit wel, maar als deze medische aandoening in de familie zit, neem je ook beter niet de pil als anticonceptie, want het risico op trombose met de pil is hoger dan met AZ. Voor de rest, denk ik dat je voor je zelf moet afwegen of de risico's van en bij corona opwegen tegen de risico's bij vaccinatie. Voor mezelf: Ik vertrouw op de Westerse wetenschap (al spelen er inderdaad ook economische belangen mee) en weet dat er aan elk vaccin risico's verbonden zijn, maar die wegen voor mij niet op tegen een wereldwijde pandemie en de gevolgen daarvan (rechtstreeks en onrechtstreeks ten gevolge van de maatregelen).
Ja mijn vader is ook bekend met trombose. Na het overlijden van mijn zus ben ik ook naar de internist doorverwezen om te kijken of er niets erfelijks voorkomt. Ook omdat we niet zeker weten waarom ons zoontje plotseling is overleden tijdens de zwangerschap. Mogelijk een klein infarct in de placenta geweest. Gelukkig kwam er toen niets uit. Maar voor mij is het wel een reden om na de verhalen over AZ deze liever over te slaan.
En dan te bedenken dat Californië met 40M inwoners 50% al een prik hebben gehad en 30% 2 prikken en ze half april weer volledig open gaan. 12M al volledig gevaccineerd, dan zouden we in NL bijna klaar zijn gezien de doelgroepen die de vaccinatie moeten krijgen. nu ga ik weer weg hier, ik had mezelf een verbod opgelegd!
Het is een beetje jammer dat mensen de goede berichten niet gelezen worden. Iedereen blijft maar praten over die 66 procent. Terwijl berichten daarna veel positiever waren. 09:31 Vaccin AstraZeneca voor 79 procent effectief in Amerikaanse studie Uit het onderzoek dat farmaceut AstraZeneca heeft uitgevoerd voor goedkeuring in de Verenigde Staten, blijkt dat hun vaccin voor 79 procent effectief is bij het voorkomen van ziekte. De farmaceut publiceerde maandag de eerste resultaten van het onderzoek, waar zo'n 30.000 proefpersonen aan meededen. Het middel was volgens die gegevens 100 procent effectief bij het voorkomen van ziekenhuisopnames en sterfgevallen. De uitkomst van het onderzoek is ook goed nieuws voor ouderen, een groep die vorig jaar niet goed was vertegenwoordigd bij klinisch onderzoek naar het middel. Daarom besloten sommige landen, waaronder ook Nederland, om in eerste instantie alleen mensen onder de 65 in te enten met het coronavaccin van AstraZeneca. Toen onder meer in het Verenigd Koninkrijk bleek dat het vaccin wel aansloeg bij ouderen, adviseerde de Nederlandse Gezondheidsraad om het toe te dienen aan ouderen. Dit keer was zo'n 20 procent van de deelnemers aan het onderzoek 65 jaar of ouder. AstraZeneca zegt dat de effectiviteit van het coronavaccin binnen die groep 80 procent is. De uitkomst van het onderzoek wordt gezien als een stap richting goedkeuring van het middel in de Verenigde Staten, waar het vaccin nog niet wordt gebruikt. Over het AstraZeneca-vaccin ontstond eerder deze maand onrust. Er waren meldingen dat mensen na de prik last kregen van een combinatie van trombose (de vorming van bloedstolsels) en een tekort aan bloedplaatjes. Hierop werd kortstondig gestopt met het toedienen van het vaccin, tot de Europese toezichthouder EMA stelde dat het middel veilig en effectief is. Inmiddels is ook de oorzaak van deze bijwerking ontdekt, net als een vrij eenvoudige behandelmethode. In de Amerikaanse studie werd de bijwerking, die in Europa bij 25 van de 20 miljoen ontvangers optrad, niet aangetroffen.
Omdat Rusland niet bij de EU behoord en het niet door de EU is goedgekeurd, maar door Rusland, met de regelgeving die daar geldt en die erg afwijkt van de Europese. De EMA heeft er dus een flinke kluif aan om te beoordelen of het voldoet aan de Europese eisen. Het feit dat ze openstaan voor beoordeling, is toch al heel iets? Heeft dus echt niets met maken met dat het uit Rusland komt.
Timing zal wel een rol spelen, maar er worden altijd postmarketing studies uitgevoerd. Daaruit komen waardevolle resultaten. De trombose is even helaas een minder resultaat (maar er is, m.i. terecht, gezegd dat de kans zeer klein is), maar dit resultaat over effectiviteit is toch goed nieuws? Laten we aub niet alleen maar openstaan voor negatieve berichtgeving.
Mwah pfizer is ook geen EU en was vrij vlotjes erdoorheen. Spoetnik was er in augustus 2020 al maar was toen uitgelachen. Rusland heeft aangeboden om te leveren maar dat was afgewezen. Dat ze nu naar kijken is inderdaad positief maar dan nog schiet het niet echt op. Ik zou Spoetnik wel durven zetten