Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Daar heb je helemaal gelijk in!

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Pfizer is wel EU, heeft een Europese registratie. Wordt ook voor Europa in Europa geproduceerd. Dat het moederbedrijf in de VS zit, doet er niet aan toe. Spoetnik wordt (nog) niet in de EU geproduceerd, niet volgens de EU regelgeving en heeft geen Europese registratie. De EU en Rusland hebben ook geen samenwerkingsverband.

Ik weet vrij veel van deze regelgeving en op basis van wat er bekend is zou ik AZ wel durven te zetten, maar Spoetnik nog niet.

Trirani en Athina vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Het tromboserisico wordt geschat op 1 per miljoen. Dus als we uiteindelijk zeg 6 miljoen mensen met AZ gaan vaccineren, geeft dat 6!!! extra gevallen van een speciale vorm van trombose die ook nog behandelbaar blijkt. En toch is half Nederland bang om een van die zes te worden, en wordt een met veel pijn, moeite en geld opgezet vaccinatieprogramma, dat ons moet helpen om de mentale en fysieke volksgezondheid, de economie en de opleiding van onze kinderen en jongeren te herstellen ondermijnd. Voor de gewone longembolieen (die overigens veeeeel vaker niet dan wel dodelijk zijn), trombosebenen enzovoorts is geen verhoogd risico aangetoond. Schiet mij maar lek.

Zara75, chrystel73, Mar76 en 25 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    #4524 Fuddey, 22 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2021
    1 per miljoen inderdaad, en meteen wordt er gestopt met prikken, iedereen in rep en roer... Bij de combinatiepil gaat het om 5 tot 7 per 10.000... Als 1 op een miljoen zoveel paniek veroorzaakt, waarom 5-7 op 10.000 dan niet?

Edit: 5 tot 12 op 10.000 zelfs, is afhankelijk van de combinatie en bv pil/ring/pleister. Bij de minipil is er geen vergroot risico, dus er is een alternatief, maar volgens mij worden de combinatiepillen het meest voorgeschreven.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    En intussen blijft iedereen roken (of zelfs meer), rood vlees eten, BBQ'en. Allemaal risicofactoren.

En velen vertrouwen producten uit gezondheidswinkels, omdat die niet door de big pharma gemaakt zijn. Nou, ik kan je zeggen dat daar veel minder controle op zit en daardoor veel risicovoller zijn. Dus een beetje meer vertrouwen in de pharma zou je ook goed kunnen doen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier heb je zeker een punt. Maar als ze het niet zouden onderzoeken is het ook niet goed. Er is al veel ophef over vaccineren geweest bv dat de gevolgen op lange termijn nog niet bekend zijn etc. Dan nemen ze dit heel serieus en is het ook niet goed. Het blijft een lastige keuze.

Het gaat hier trouwens niet om 'normale' trombose maar een andere variant.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Ja, en de onderzoeken zijn afgerond, en de conclusies zijn duidelijk, maar veel dames op het forum laten zich duidelijk nog niet geruststellen. En dat het niet om gewone trombose gaat, dat had ik ook al geschreven.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar mogen die dan geen twijfels hebben of hun zorgen uiten? Dat jij iets vindt wil toch niet zeggen dat een ander het daar mee eens moet zijn? Het is heel fijn dat het nu onderzocht is maar jij vindt dus ook dat iedereen daar dan gelijk anders naar gaat kijken en toch (in dit geval de vaccinatie) moet nemen. Als iemand dat niet wil is dat toch prima? Net zoals iemand die zich sowieso niet wil laten vaccineren, ieder zijn keuze toch?

Het valt me al een tijdje op maar het is hier echt kamp A tegen kamp B momenteel. Of je bent voor alles maar als je dat niet bent, je vraagtekens ergens bij hebt of gewoon zorgen hebt dan ben je blijkbaar tegen. Maar ergens in het midden is er niet meer bij lijkt het wel.
    We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en zeker niet allemaal dezelfde kijk op iets te hebben. En het ene is niet goed en het andere fout.

2littlemonkeys en Wish05 vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor mij persoonlijk speelt dit wel mee. Mijn moeder heeft 2 zoons verloren aan deze bloedziekte en het is nog steeds niet duidelijk of ik wel of niet drager ben van deze ziekte en dit geldt ook voor mijn zoon. Wij slaan even over.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat heftig ook allemaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je overslaat, doe ik ook.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gaat mij in deze niet om de werking van het vaccin maar wel over de mogelijke bijwerkingen en het risico zal nihil zal maar ik neem het risico niet en dat is heel persoonlijk.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Vero0504 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Even een oprechte vraag. Laat je je dan helemaal niet vaccineren? En zo nee, ben je dan niet bang om corona te krijgen? Het risico op trombose bij een coronabesmetting is vele malen hoger dan bij vaccinatie met AZ.

Trirani en mamameer vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet eerlijk gezegd niet of ik me laat vaccineren, ieder geval niet met AZ en ik ben ook niet bang om Corona te krijgen. Mogelijk heb ik al Corona gehad in mrt 2020 en als ik het niet zou hebben gehad dan ben ik er ook niet bang voor inderdaad.

Wish05 vindt dit leuk.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar waarom zou je perse bang zijn om Corona te krijgen? Ik ben daar niet eens perse bang voor. Ik hoef het niet te krijgen, liever niet zelfs maar het lijkt me eerder uitzonderlijk dat ik het niet krijg dus ik ga er maar gewoon van uit. Ik ben zwanger en wordt afgeraden om tijdens zwangerschap (vooralsnog) te vaccineren. Vind ik jammer, maar ik zie de komende maanden niet met angst en beven tegemoet ofzo. Terwijl als ik het krijg je ook vroeggeboortes enzo kan krijgen (maar dat kan met vaccinatie dus ook) Is denk ik gewoon een afweging die je maakt toch? Wat is de kans dat...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ja dat kan ook natuurlijk. Persoonlijk denk ik inderdaad dat de kans dat ik corona krijg groter is dan de kans op ernstige bijwerkingen van een vaccin. En eerlijk gezegd ben ik toch wel wat bang voor de ernst of de nasleep van corona. Maar ja, veel kunnen we er niet aan veranderen, dus moet iedereen voor zichzelf afwegen wat voor hem het beste lijkt!

Mapje vindt dit leuk.
  17. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Waarom zou ze bang moeten zijn om Corona te krijgen?
    Grote kans dat ze zich wellicht wat ziek voelt, maar dikke kans dat het verloop mild zal zijn bij haar (mits ze niet op leeftijd is, risicogroep etc.)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    waarom? Dat zegt ze eigenlijk al: het risico op trombose is groter bij een coronabesmetting - dan bij de vaccinatie voor corona. Dus als je bang bent voor trombose - zou je denken dat je de vaccinatie juist wél neemt, in plaats van niet, om die reden.

Mamafiets, Neuzeke, Vogelinnetje en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    #4539 Snoopy1983, 22 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2021
    Screenshot_20210322-125749_Samsung Internet.jpg

Waarom moeten wij wel in quarantaine, net zoals hele klassen nu maar zij alleen als ze nog een melding krijgen in de app? Ze waren dan misschien niet heel dichtbij maar die regel gaat bij ons ook niet altijd op. Ze waren langere tijd met elkaar in dezelfde ruimte.

En Rutte die staat morgen wel gewoon tussen veel anderen mensen een persconferentie te geven:rolleyes:

Kleintjuh85, Vero0504 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.769
    8.871
    113
    Vrouw
    Wauwwww, te belachelijk voor woorden weer.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina