Bah bah bah mijn zoon moest wel in quarantaine omdat hij in dezelfde ruimte is geweest met een kind dat mogelijk besmet was. Hij was absoluut niet in de buurt geweest en ook niet in contact. En Rutte hoeft het zeker niet.
Nee voor basisscholen zal wel onder nauw contact vallen omdat kinderen geen afstand kunnen houden. Maar mensen die wel afstand houden en in dezelfde ruimte waren kregen toch ook al het advies om in quarantaine te gaan.
Dit staat er op rijksoverheid.nl: Bent u dicht in de buurt geweest van iemand met corona (binnen 24 uur in totaal 15 minuten of langer binnen 1,5 meter)? Dan bent u een nauw contact. Ga 10 dagen in quarantaine en laat u zo snel mogelijk testen. Op de 5e dag laat u zich nog een keer testen. Als die test negatief is kunt u de quarantaine beëindigen. Dus ze geven aan dat geldt als je minder dan 1,5 m afstand hebt gehad voor meer dan 15 min.
Het is gewoon het gangbare advies hoor, bij mijn man op het werk kregen ze bv hetzelfde advies (ging maar om heel weinig mensen want 80% kan volledig thuiswerken).
Ik zie nu idd dat er verschil in zit. Ik dacht dat quarantaine sowieso moest als je in dezelfde ruimte was geweest langer dan 15 min. Ongeacht of je wel of niet 1,5 meter afstand hebt gehouden. Ik zou alleen wel verwachten dat Rutte zo'n persconferentie dan beter over slaat. Althans in andere vorm laat plaatsvinden. Aangezien Rutte daar ook weer met heel veel mensen staat.
Waarschijnlijk wel. Als ik niet zwanger was geweest had ik hem bijv wel gelijk gezet. Omdat ik dan zou denken; Mwah ik ben gezond, sterk lichaam, geen trombose iets in de familie ofzo, ik neem het risico. Nu ik zwanger ben zijn bijv alweer de kaarten anders geschud: geen onderzoek naar geweest en je eet nog geen stukje zalm of carpaccio om te voorkomen dat je ongeboren kind iets over overkomt en dan zou ik wel een vaccin waarvan we weinig weten in mijn lichaam spuiten. Terwijl ik gezond ben en geen risicogroep en de kans dat als ik Corona krijg dit mild verloopt vele malen groter is. Dat voelt niet goed en dan voelt de afweging logischer om het niet te doen. Dus ik denk dat iedereen altijd zelf afweegt wat de risico’s wel en niet zijn en waarom ze hem wel of niet nemen. En mijn ouders zijn 70 en die willen hem juist wel want ja; daar is de kans dat ze in het ziekenhuis komen weer groter...
Volgens mij is dit standaard advies. Op werk van vriendin hoefden ze ook niet allemaal in quarantaine..
Maar waarschijnlijk zijn er meer redenen waarom ze wat minder vertrouwen heeft in AstraZeneca. Wat op zich ook wel een beetje logisch is. (Ook qua bijwerkingen en alle ophef enzo, dan dit weer, stil leggen, toch weer niet)
Ze moet niet bang zijn hoor van mij! Beter voor haar van niet. Maar ik zou bang zijn als ik net als zij een medische indicatie had op trombose omdat het risico op trombose bij corona toch niet te onderschatten is (en groter dan bij AZ waar ze wel bang voor is). Ik was benieuwd hoe zij daar in staat. Ik wou geen discussie over wel of niet bang moeten zijn, niet voor corona en niet voor het vaccin. Dat moet ieder voor zich beslissen.
Ja beter slaat hij het over aangezien hij toch niks nieuws te vertellen heeft of stuurt hij de koning, heeft WA ook wat te doen.
Klasgenoten vallen onder overig contact. Overige contacten Dit zijn personen waarmee u langer dan een kwartier op meer dan 1,5 meter in dezelfde ruimte was. Zoals een collega of klasgenoot. Zij hoeven niet in quarantaine maar zij kunnen zich wel laten testen, ook zonder klachten. De GGD vraagt u om informatie met hun te delen. Deze informatie krijgt u van de GGD.
Dat gaat om middelbare scholieren, niet om het basisonderwijs helaas. Daarom moeten hele klassen naar huis bij één besmetting
https://www.nu.nl/coronavirus/6123329/speciaal-behandeladvies-voor-patient-met-mogelijke-astrazeneca-bijwerking.html Nederlandse artsen hebben zondagavond een advies gekregen over wat ze kunnen doen wanneer iemand na vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin een zeer zeldzame vorm van trombose ontwikkelt. Dit advies is opgesteld door de Nederlandse Internisten Vereniging (NIV). Het is niet uit te sluiten dat in zeer zeldzame gevallen het AstraZeneca-vaccin een bijzondere vorm van trombose veroorzaakt, aldus het Europese geneesmiddelenbureau (EMA) afgelopen donderdag. Bij deze mogelijke bijwerking hebben mensen trombose én een tekort aan bloedplaatjes.
En ook dit is niet echt verrassend: Edit: meivakantie loopt hier trouwens tot 15 mei. Verschilt nogal per school.
Maar dat gebeurt dus juist wel. Afgelopen vrijdag kreeg mijn schoonma haar 2e prik. Haar viel het al op dat het in de pitstraat drukker was dan bij de eerste prik. Ook meer ruimtes beschikbaar, waardoor ze meer mensen op een dag kunnen prikken. En dat is alleen die locatie. Verder lees ik hier ook van verschillende kanten dat er meer vaccins beschikbaar komen, dat er extra straten worden ingericht, dat huisartsen gestart zijn. Over 6 weken nog eens kijken dan? Gommers is niet alwetend. Maar hij komt op mij wel over als intelligente en nuchtere man, die niet zomaar wat roept.
Lijlt me idd prima online kunnen. Gewoon groot scherm met daarop Rutte en op de achtergrond de vuile vaat.
Shit. Dat was ik vergeten Nu voel ik me echt vreselijk naar. Heb er effe een minder pijnlijke grap van gemaakt