Ik denk daar dus anders over gevalletje: let's agree to disagree En die dat met de media bedoelde ik ook ja, nu vallen bepaalde groepen daar vast over, heb je dat gezeik weer
Oke duidelijk. Ik ben het er niet mee eens. Maar is niet erg, ieder zijn eigen mening. Ik ben het er wel mee eens dat de media er nu wel een schepje bovenop doet. Ze vergroten dit onderwerp nu wel uit.
@Felice @Kleintjuh85 Het is niet erg om het niet met elkaar eens te zijn inderdaad. Zolang daar gewoon begrip/respect voor is kan dat ook prima Helaas is dat begrip en respect al ver te zoeken mede dankzij de media... nu al lees ik berichten met “dat volk” en nog erger. Heel jammer weer dit.
Viel te verwachten dit. De media vergroot dit onderwerp extra uit om verdeeldheid te zaaien. Ik zou overigens best content zijn als de avondklok een uurtje later in zou gaan.
Hier ook de oproep binnen voor ze AZ prik voor volgende week ivm hoog bmi. Ik ga wel maar vind het wel spannend. Ben alleen aan het kijken wat ik met mijn dochter doe. Man MOET werken en de dichts bijzijnde oppas is 45 min rijden wat ik een beetje onzin vind voor 15 min weg zijn. Eens zien of ik d'r niet gewoon kan meenemen in de wagen.
Nee ik moet naar een sporthal in mijn woonplaats. Denk dat ik d'r gewoon meeneem. Het is zo'n gedoe om iemand voor haar te vinden.
Ja je kan haar echt wel meenemen. Ik zou me zeker niet in allerlei bochten gaan wringen. Succes alvast.
En hier doen we het nu allemaal voor.... Ik ben er iig klaar mee en de regels kunnen wmb de prullenbak in. Een avondklok later in laten gaan omdat een groep mensen dan fijn bij elkaar op visite kunnen op een legale manier en dit dus niet gehandhaafd hoeft te worden? Ze dalen steeds verder naar beneden. Volgens mij zijn ze daar allemaal overspannen aan t raken en weten ze niet meer zo goed wat ze doen.
Dat vind ik idd ook wel heel erg apart. Of zou er dan per gezin maar 1 persoon naar die familie gaan? Ik weet van vorig jaar dat er in elk geval een heleboel moslimfamilies zich keurig aan de regels mbt bezoek hebben gehouden. Hoop dat dat dit jaar ook zo zal zijn. En idd. Met z'n allen aan de paasbrunch, en daarna naar de Ikea is ook geen goed plan. Gewoon met het eigen gezin, eventueel aangevuld met 1 persoon die anders alleen zou zijn.
Onze vastentijd is 40 dagen Maar wat de reden ook is om bij elkaar te komen. De regels (of dringend advies) voor bezoek zijn toch duidelijk? En het langer licht-smoesje. Het is nu ook echt al veel langer licht s avond dan in januari. Gaan we de avondklok gelijk stellen aan zonsondergang dan? Wat een bullshit toch weer allemaal.
Link besmettingscijfers en druk op zorg minder eenduidig, hoe zit dat? - https://nos.nl/l/2373693 Vind het hier wel redelijk goed uitgelegd wordt hoe het zit. Staat ook een grafiekje in van de ziekenhuis bezetting. Daar zie je dat het aantal wel nog oploopt. (Minder ontslagen dan nieuwe opnames)
Onder t mom van meeste effect van zon en UV licht, het "nog niet zekere maar het kan geen kwaad "vitamine D" wandelmomentje/sportopties" hadden ze t veel beter kunnen insteken. Prima te verkopen. Had in elk geval een onnodig polariserend effect kunnen voorkomen. Alles verzand nu in een zij en wij discussie op menig nieuwsforum. Zo verschrikkelijk onnodig. Hij is een goede burgermeester die opkomt voor alle lagen maar het is geen handige insteek. Dan ben ik nog een diplomatiek correcte knuppel, maar zo had ik m zelf echt NIET verwoord. Dat met oprekking zij ook baat hebben omdat het toevallig nou eenmaal gunstig bij elkaar komt, mooi meegenomen denk ik dan. Dat ze voor suikerfeest allicht bezoekregel naar 3 brengen (of 2) om gelijk te trekken met de kerstvierders en de optie voldoende afstand binnen een beetje te borgen, kan ik ook nog wat in zien. Van mij mag die avondklok overigens gewoon weg hoor. Je bent vroeger thuis maar ik heb er nog geen bezoek minder om gedaan. Nou zijn dat er bij ons niet heel veel en steevast dezelfde 2 opties, maar dat terzijde. Vrienden van ons idem, we spreken elkaar remote omdat t voor ons niet anders verantwoord kan, maar zij treffen nog bijna iedereen alleen t tijdstip is anders, of ze gaan gewoon een dagje bij elkaar werken.
Die hele avondklok is in mijn ogen bullshit. Maar dat terzijde Dat er nu een discussie gevoerd wordt over of het wel of niet goed is dat de avondklok verruimd wordt is echt gekkigheid.... (met discussie bedoel ik niet per se hier op ZP trouwens, maar overal online).
Ik vraag me ook af hoeveel nut die hele avondklok heeft. Dat ze er nu over praten om hem naar 10 uur te gaan schuiven verbaasd mij heel erg. Dan heeft hij in mijn ogen nog minder nut. Maar goed als dat idd gedaan wordt vind ik het prima.
Demissionair onderwijsminister Slob zei dat hij hoopt dat de basis- en middelbare scholen voorlopig open kunnen blijven. --- Staat op de NOS liveblog. Echt hoor, als ik het lees word ik al pissig. Ondertussen zijn ze enorm omslachtig aan het vaccineren. Want degenen die nu gevaccineerd worden, drukken niet zo erg op de ziekenhuizen. Zoals Ernst Kuipers gisteren al zei: ga de 50-70-jarigen inenten! Uit onderzoeken is gebleken dat en bij Pfizer en bij AstraZeneca, binnen 2 weken na maar 1 prik, meer dan 85% ziekenhuisopnames voorkomen wordt. Hop, prikken dus die handel.
Goh Slob leeft ook nog, als iemand geen bal doet om scholen open te houden dan is hij dat wel. Maar goed zoals ze nu hier open zijn is ook om te huilen. En Ernst Kuipers lijkt idd nog de enige met gezond verstand. Misschien kan hij mp worden...
Ik denk dat het nog altijd beter is op deze manier open te zijn, zodat niet alle kinderen thuis ziten, dan de boel weer dicht gooien.
Tegenwoordig heb je maar 1 kind met klachten nodig om de hele groep thuis te houden, dat gaat vrij rap. En vandaag is de juf niet lekker dus ook weer thuis om nog niet over eigen snotneus te beginnen. De middelbare school is ook een ramp, docenten in quarantaine of kinderen die thuis gehouden moeten worden of docenten ziek (niet per se corona) of docenten thuis met eigen kinderen in quarantaine en ga zo maar door. Ik was al wanhopig en ik zie het niet beter worden.
Hoezo? Alleen bij een positieve test moet de hele klas thuis blijven. Gisteren waren er 4 klasgenootjes niet van dochter, de rest wel gewoon. Vooralsnog heeft dochter sinds opening scholen geen dag thuis gezeten.