Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Alleen is Slob helaas niet zo meedenkend, zou fijn zijn als hij wat meer op komt voor de kinderen op school in NL. Laat maar weinig van zich horen.

Syane, Neuzeke en Mapje vinden dit leuk.
  2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik vind het maar een natte dweil. Kan er niks anders van maken. Je hoort m nooit eens stevig als het erop aankomt...

2littlemonkeys en Lafayette vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.934
    19.105
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat de minister van onderwijs in België het goed doet.
    Velen zijn het daar niet mee eens was maar ik vind scholen sluiten echt overdreven nu.

Gisteren was er aan school een grootouder die zich kwaad maakte. Ze zouden de scholen moet sluiten er zijn al veel grootouders ziek .
    Euh hou ze dan thuis als je geen risico wil lopen of doe zoals het eigenlijk hoort en hou ze niet bij e.
    Mij niet gelaten.
    Zolang dat het kan en mag , gaan die van mij naar school en grootouders besmetten zal hier niet gebeuren want via Face time kan je geen corona doorgeven.

juf1987, Athina, Snoopy1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Voor jou ook. (Ga ik vanuit door het woordje herkenbaar)

Lafayette vindt dit leuk.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik vind gewoon uberhaupt dat ze deze gedachtespil van het misschien opnieuw sluiten van de scholen voorzich moeten houden. Weet je hoeveel stress je hiermee veroorzaakt. Even vanuitgaande van de berichten hier op zp, zien de meeste de bui alweer hangen en gaan al van het ergste uit. Oftewel, weer weinig perspectief en niemand weet waar ze aan toe zijn. Fijn vooruitzicht weer dat de scholen misschien toch wel weer dicht gaan. Hou gewoon je mond daar, je weet toch nu uberhaupt wel hoe de media in elkaar steekt.

2littlemonkeys, RoAn1981, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    "Fingers crossed" zegt ie, alsof die man, verdorie de minister van onderwijs, zelf niks in te brengen heeft. Hij hoort het wel in het nieuws ofzo?

tupp, Sado, cowgirl80 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.479
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vooral bij kinderen nam het aantal testen toe, ruim 103 duizend kinderen in de basisschoolleeftijd zijn deze week in de teststraten geweest. Zij blijken relatief minder vaak besmet met het virus, in 4,8 procent van de gevallen was de uitslag positief.

---

Dat is dan wel weer positief voor de scholen. En over 4,5 week weer 2 weken dicht. Hopelijk voorkomen we daarmee een sluiting.

bosi333, bulakgirl, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou dat is dan toch goed. We testen die groep toch massaal en ze zijn niet eens het meeste positief.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.479
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, lijkt mij ook. Hoe minder besmet, hoe minder ze het kunnen doorgeven tenslotte.

Mapje vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.479
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Laatste 2 dagen weer minder besmettingen gelukkig.

---

5636 nieuwe besmettingen, minder dan gemiddeld
    Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 5636 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 682 minder dan gisteren. Het aantal van 5636 is lager dan dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 6572 mensen positief getest werden.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    D923F374-71B2-4F47-BF5B-08FA8859C957.jpeg

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Goed nieuws inderdaad:thumup:

Mapje vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.322
    23.479
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    RIVM: race tegen de klok om derde golf te dempen
    Het RIVM verwacht dat het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames de komende tijd zal blijven stijgen. Dat zei Susan van den Hof van het RIVM in toelichting op de nieuwste weekcijfers. Het aantal nieuwe coronabesmettingen nam in een week tijd met 16 procent toe. Het RIVM hoopt dat vaccineren de hoogte van de golf beperkt kan houden.

Een paar weken lang leken de ziekenhuisopnames niet in de pas te lopen met het stijgende aantal besmettingen, maar inmiddels belanden weer meer mensen in het ziekenhuis en op de IC. Het aantal positieve testen nam onder meer toe omdat er sinds het openen van de basisscholen veel meer kinderen worden getest. Van den Hof: "Doordat er nu meer getest wordt, vinden we ook meer."

Toch zijn kinderen tot en met 12 niet het grootste probleem. Volgens Van den Hof begon de huidige golf besmettingen bij de jongvolwassenen, net als afgelopen zomer. Zij belandden over het algemeen niet in het ziekenhuis. Als zij eenmaal hun ouders of grootouders hebben aangestoken, neemt het aantal ziekenhuisopnames pas toe. Dat lijkt ook nu het geval.

Alleen bij 70-plussers lijkt de toename van het aantal besmettingen binnen de perken te blijven. Van den Hof: "Dat is een effect van de vaccinatie." Voordat de vaccinaties een effect hebben op de ziekenhuisopnames zal er nog wel een paar weken tot maanden overheen gaan, denkt Van den Hof: "Als je heel snel kan vaccineren kan je de golf kleiner laten worden. Het probleem is alleen dat er nog niet genoeg vaccins zijn om te kunnen versnellen. Het vaccineren is echt een race tegen de klok. Ik maak me het meest zorgen dat er een groep zestigers en zeventigers in het ziekenhuis komt omdat ze net niet op tijd gevaccineerd zijn."

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    "Toch zijn kinderen tot en met 12 niet het grootste probleem. Volgens Van den Hof begon de huidige golf besmettingen bij de jongvolwassenen, net als afgelopen zomer. Zij belandden over het algemeen niet in het ziekenhuis. Als zij eenmaal hun ouders of grootouders hebben aangestoken, neemt het aantal ziekenhuisopnames pas toe. Dat lijkt ook nu het geval."

Ik denk eigenlijk dat het heel erg mee gaat vallen. Iedereen is nu superalert op de kinderen. Scholen en klassen gaan tijdelijk dicht/in quarantaine, veel kinderen worden getest, terwijl die voorheen verkouden en wel overal naar toe mochten. Ik denk echt dat dit wel veel zal schelen.

Mijn jongste twee kinderen zitten deze week ook thuis, eentje is al getest (uitslag nog niet bekend), andere nog niet, beiden wel een beetje verkouden. Maar normaal zouden zij gewoon naar school zijn gegaan, anderen misschien hebben aangestoken, die dan weer hun ouders of opa zouden hebben aangestoken. Een klein deel van de kinderen die met schijnbaar een verkoudheid naar school mocht zal vast wel corona gehad hebben en dat dan rondverspreid hebben. Nu gebeurt dat allemaal niet. Dus de ouders en opa's en oma's worden niet ziek en komen ook niet in het ziekenhuis.

Felice, Wondertje2020 en Liekje81 vinden dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.284
    6.751
    113
    @Luppy, mee eens. Er is best een kans dat voorheen ook veel kinderen besmet waren, maar dat die onder de radar bleven door het niet testen van deze groep. Ik merk in mijn omgeving dat positieve kinderen ook nauwelijks klachten hebben. Die zouden dus gewoon nog naar opa en oma gegaan zijn. Nu men strakker op de kinderen zit, is dit minder het geval.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.055
    15.076
    113
    Hier is de "noodopvang" 80% van de reguliere BSO, achtelijk druk. Dus dat hakte er wel flink in toen ook die allemaal in quarantaine konden.

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik begin het spoor een beetje bijster te raken inmiddels.
    Het ene bericht verteld je dat er minder besmettingen zijn en het andere verteld dat de 3e golf er is en het erger is. Dan weer wel, dan weer niet. Ik vraag me af of ze (RIVM, regering etc) zelf wel weten hoe het zit.

bosi333, SAARC en MamaChantal vinden dit leuk.
  18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou ik vond het maar een deprimerende persco.
    Ook het gevoel dat ze het willen rechtvaardigen door NL te vergelijken met andere Europese landen waar het bv nog strenger is en we eigenlijk niet mogen klagen.

Qua vaccinaties heb ik het idee dat alles maar opschuift en ik snap gewoon echt niet waarom ze niet vanaf de start zijn begonnen met de 60/70 +ers ipv de 80 +ers.

Luna86, Spectre, Kleintjuh85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nou zeg dat! En dat van de vaccinaties, dat roep ik nu ook al weken. Ze zien toch zelf ook wel welke leeftijdscategorieën het meeste in het ziekenhuis of de IC belanden..

Deel Deze Pagina