Gisteren door Slob, dat hij hoopt dat de scholen open kunnen blijven omdat er zoveel besmettingen zouden zijn.
Ja hier ga ik nog voor de volgende persconferentie een afspraak maken voor de mannen. Ook al hoeft het nog niet echt.
er zijn meer dan 4 miljoen 60+ ers. Er zijn pas 2.3 miljoen vaccins geprikt. Sommige mensen 2x dus nog lang niet genoeg om alle 60+ers te kunnen prikken. Daar zijn dus meer dan 8 miljoen vaccins voor nodig.
https://www.ad.nl/politiek/corona-raakt-kabinet-en-formatie-na-keijzer-ook-ollongren-besmet-verkenning-ligt-stil~a0ffd7aa/ Oeps...
Tsja reken maar terug, allemaal gezellig bij elkaar na de uitslag vd verkiezingen zonder 1,5 meter en mondkapje. Goed voorbeeld hoor Maar quarantaine is weer niet nodig want ze hebben netjes afstand gehouden....
Over die quarantaine had ik al de nodige vraagtekens inderdaad. Zag ergens ook al zo'n compilatiefilmpje voorbijkomen van dat Rutte zei (over die voetballers) dat ze moesten zitten en hun b*k moesten houden, met daarna het filmpje van Kaag die op de tafel gaat staan... Was ook niet echt handig, om het zo maar uit te drukken
Ik snap je helemaal. Ik vind die regel ook krom. Maar op d VO school van mijn kinderen is dat ook zo. Bij een besmette klasgenoot graag testen op dag 5, maar quarantaine is niet nodig. Omdat ze uitgaan van voldoende afstand gehouden.
Klopt hoor maar ik bedoel het meer omdat ze volgens mij helemaal geen afstand houden. In ieder geval vorige week niet toen de uitslagen vd verkiezingen bekend waren. En nu dus twee besmettingen.
Ja, maar ze was niet in quarantaine tot de testuitslag bekend was. Ze kreeg vanmorgen uitslag van haar test? Dat zal betekenen dat ze gisteren is getest? Dan moeten degenen met wie ze in contact is geweest de afgelopen dagen zich toch ook laten testen. Alle partijleiders en Jorritsma en nog meer. En dan nog, wat deed zij op haar werk vanochtend terwijl ze nog geen uitslag had? Je kunt toch niet meer verwachten dat anderen zich aan de maatregelen houden, als onze volksvertegenwoordigers dat ook niet doen?
Ze hoefde niet in quarantaine, alleen testen op dag 5, en ze had geen klachten. Dat zijn gewoon de regels.
Nee hoor, niet als je getest wordt vanwege een contactonderzoek en zelf geen klachten hebt. Dat zijn gewoon de regels voor iedereen, het is dus niet zo dat ze zich niet aan de regels houdt.
dat zeggen ze wel als je je laat testen op dag 5 en je hebt geen klachten. Thuisblijven tot je de uitslag hebt (van de week al 3keer dat verhaal aangehoord)
Onzin, mijn man moest ook op dag 5 testen nadat een collega positief was getest, maar omdat er geen sprake was van nauw contact met die collega, mocht hij gewoon alles doen. Ook na de test toen er nog geen uitslag was. Gewoon standaard protocol bij niet-nauw contact en zelf geen klachten.
Oh echt, dat wist ik niet. Ik dacht dat je sowieso thuis moet blijven als je getest bent, totdat je de (negatieve) uitslag hebt. Wel rare regel vind ik. Want dan kan een positief getest persoon wel anderen besmetten.
Ze handelen zoals @Fuddey zegt volgens de regels en vallen onder de overige contacten: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/bron-en-contactonderzoek Overige contacten Dit zijn personen waarmee u langer dan 15 minuten op meer dan 1,5 meter in dezelfde ruimte was, bijvoorbeeld op kantoor, in de klas of tijdens een vergadering. Zoals een collega of klasgenoot. Zij hoeven niet in quarantaine maar zij kunnen zich wel laten testen, ook zonder klachten. De GGD vraagt u om informatie met hun te delen. Deze informatie krijgt u van de GGD. Zolang die 1,5m is gewaarborgd, handelen ze conform het advies. Wat wij er verder zelf van vinden wat betreft risico's kan uiteraard anders liggen, maar goed, dit zijn wel de regels..
Thuisblijven is iets anders dan quarantaine. Bij thuisblijven heb je nog bewegingsvrijheid voor het hoogst noodzakelijke; bij quarantaine ga je je huis helemaal niet meer uit.