https://www.nu.nl/coronavirus/6101187/eindhovens-restaurant-gooit-deuren-open-mensen-mogen-binnen-eten.html
Ja ik zag het. Ik snap de frustratie eigenlijk best wel. Het kan/mag natuurlijk niet. Maar een kat in het nauw... het is ook echt een enorme aderlating. Je ziet je bedrijf kapot gaan. Triest. Rot tijd.
Wat ik me dan afvraag..stel het Britse varriant is ook besmettelijk bij kinderen. Dan kunnen ze toch nooit meer de deuren openen? Aangezien er voor kinderen onder de 18 niet word ingeënt.
Het is gewoon vreselijk triest voor veel ondernemers. Zijn er ook heel veel die geen steun krijgen, dus ergens begrijp ik deze actie wel.
Ja wel, want kinderen hebben er nog steeds nagenoeg geen last van en de rest heeft de vaccinatie gehad. Bovendien als maar genoeg mensen de vaccinatie hebben gehad, is iedereen beter beschermd.
Niks wat niet ook gewoon bezorgd/afgehaald kan worden. https://www.dekietbestellen.nl/ Ik vind er weinig sympathieks aan.
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik snap sowieso helemaal niks van de vaccinatie campagne maar dat terzijde. Ik hoop gewoon dat de kids niet lang meer thuis hoeven te zitten en dat ouders zich niet meer in allerlei bochten hoeven te wringen voor opvang/thuisonderwijs etc. Dit kan gewoon niet. Kinderen hebben recht op goed onderwijs. Thuis lukt dat echt niet zo goed als op school. Zelf denk ik niet dat besmettingen ineens sterk gaan dalen na een eerste ronde van vaccinaties. Denk eerder dat zolang de R nog in de maand zit, de besmettingen hoog zullen blijven, en dat duurt nog wel even. En nee corona is niet hetzelfde als de griep, (voor ik daar reacties over krijg ) maar werkt wel hetzelfde.. mensen zitten in deze tijd van het jaar veelal binnen, er wordt weinig geventileerd etc etc. waardoor de weerstand omlaag gaat.. Wanneer het warmer wordt gaan mensen meer naar buiten, ramen gaan vaker en langer open, meer vitamine d en betere weerstand dusss, ik denk dat we er nog wel even mee zitten....
Maar heb jij ergens gelezen dat iemand anders beweert dan? Zelfs als iedereen gevaccineerd kan worden voor de komende zomer, is het nog niet gezegd dat we ervan af zijn he?
Tja hopelijk niet. Je kunt er heel lacherig om doen, maar het is nu eenmaal een pokke situatie en daar doe je weinig aan. Zeker als veel mensen zich niet laten vaccineren. Dit virus verdwijnt waarschijnlijk niet zomaar spontaan.
Mijn onderbuik gevoel zegt dat het virus straks ineens "verdwijnt" nog voor de rest gevaccineerd is. Zo was met met de Mexicaanse griep ook ineens