Er is al zo vaak door wetenschappers gemeld dat stukjes stof voor de mond in de buitenlucht geen enkel nut hebben. En ik kan mij niet motiveren voor dingen die geen nut hebben plus dat ik in de buitenlucht vrij wil ademen. Ik kan en wil me aan de geldende regels houden maar dit gaat mij persoonlijk te ver.
Er zijn ook genoeg onderzoeken die aantonen dat het geen kwaad kan en je hoeft ze niet in de buitenlucht op.
Ik kan ook een hele lijst van wetenschappers geven die wel stellen dat het nut heeft. Vrij ademen in de buitenlucht kan nog, want daar hoef je ze niet op. Vind ik het ideaal? Nee. Maar als het ook maar 0,01% werkt, doe ik het graag. Spreken van extreme vrijheidsbeperking vind ik te ver, want dan weet je echt niet hoe het er in de wereld aan toe gaat.
Bij het ophalen van het schoolplein vind ik niet echt te vergelijken met de buitenlucht in de zin van een boswandeling. Mooi gezegd ook dat je zegt ik kan me niet motiveren tot dingen die geen nut hebben... Ik keek net in de wasmand... Lekker dwars ook zon houding! Als men vraagt mondkapje op bij het ophalen van je kind doe je dat gewoon los van wat jij daarvan vindt Laten we met zijn allen nou eens proberen gewoon de maatregelen te volgen ipv ja maar "ik wil " want door alle "ik wil" en " ik vind" staan we nu hier.
Buiten op de stoep elkaar besmetten terwijl je op een meter of anderhalf afstand staat? Je kunt ook doordraven natuurlijk... Zolang je niemand in je huis laat is de kans op besmetting verwaarloosbaar klein. Afgezien van werksituaties maar daar hebben we hier geen last van. En in kinderen besmetten geloof ik niet zo: zoontje heeft 5 weken naast zijn zieke vader op de bank gezeten en nergens last van gehad. Ik had toen 2 dagen hele lichte klachten en dochter had keelontsteking maar die had ze toen al 4 weken. Dus ik maak me inderdaad niet zo druk om besmet te worden. Dit was overigens in maart toen er nog geen sprake was van testen etc.
Nee dat doe ik dus niet ' gewoon'. Omdat het niet gewoon is. En nogmaals, maatregelen mogen streng zijn van mij, alles mag nog maanden dicht blijven, verbod op bezoek etc allemaal prima. Maar buiten een mondkapje op is absurd!
Ten eerste zegt 1 geval natuurlijk niks. Ten tweede kunnen kinderen besmettelijk zijn, maar er zelf niks van merken.
En die kleuter op t schoolplein die tegen je aan botst omdat hij naar zijn mama rent en die jongens uit groep 7 die samen naar hun fiets lopen eigenlijk raken ze je bijna aan, en je eigen kleuter die je wil redden van de glijbaan en daardoor perongeluk te dicht naast een andere ouder komt En oh ja de ouder die het even vergeet en toch dichtbij jou staat.
Dat kan hier allemaal niet want je mag het plein niet op zoals de overheid bepaald heeft. 1 hek per groep dus die andere kinderen zie je niet eens. En van een botsend kleutertje die de hele dag bij mijn kind in de klas zit krijg ik zonder mondkapje echt geen corona hoor
Ik ben blij dat jij zeker weet dat jij geen corona krijgt van kleuters, ik denk dat veel mensen wetenschappers ed graag ook die zekerheid zouden willen voelen. Ook erg fijn voor jou dat jij als enige bij een hek staat bij school ze 10 minuten alles leeg houden inc parking fietstenstalling en straat en jij dan even je kind haalt.
Na 2:26 test van verschillende mondkapjes want ik mis wel een goed advies vanuit de overheid wat nu het beste werkt.
Hier zien ze het overal en zijn ze er gewoon niet bang voor, ze er angstvallig bij weg houden lijkt me juist een onnodige angst aanwakkeren.
Denk dat de kans inderdaad heel klein is, maar theoretisch gezien kan een kleuter die tegen je opbotst het virus bij zich dragen. Neus afvegen aan mouw jij raakt die mouw aan met je blote hand en komt kort daarna in de buurt van je gezicht. Kriebel aan je neus of oog of iets. Dus het helemaal uitsluiten is denk ik wel een beetje kort door de bocht. Ik geloof zelf wel meer in afstand en in binnenruimtes het dragen van mondkapjes, mits correct gedragen (goed aansluiten , juist op en afzetten, ademtest etc) en juiste materialen (FFP2) wanneer afstand niet mogelijk is. En al helemaal met de mutaties (Engeland, Zuid-Afrika) waar ze het nu over hebben, die besmettelijker lijken, we weten het gewoon niet.
Zonder weer in een mondkapjesdiscussie te willen verzanden.. Ik ging ooit met mn oudste zoon naar de tandarts en zei in de wachtkamer dat hij niet bang hoefde te zijn, dat het niet spannend was, dat er niets ergs ging gebeuren. Toen we aan de beurt waren kreeg ik een les van de tandarts die ik nooit meer zal vergeten: als jij als moeder niet praat over angst of bang of spanning, is je kind ook niet bang. Pas als je gaat benadrukken dat het niet eng is, ontwikkelt je kind een angst. Mijn kinderen vinden mondmaskers heel normaal en weten niet beter dan dat volwassenen m soms op hebben. Ook kind van 2 jaar. Het is ook maar hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk.
Bij ons is het goed geregeld ja. En als er al een keer een kleuter tegen je been oploopt raak je echt niet direct besmet hoor, je draaft enorm door nu.
Niet direct. Maar als het kind het virus bij zicht draagt bestaat de kans. Én als jij daar alleen staat. Waar staan dan de 30 andere ouders? Om nog maar te zwijgen van de 300 uit de overige klassen. Of heeft jullie school evenveel poorten als klassen? Is bij ons verdeeld over 3 poorten. Oudets kunnen redelijk goed afstand houden tijdens het wachten. Maar zodra de kinderen naar buiten stromen wordt het drukker en gaan mensen bewegen. Het is niet te voorkomen dat je op weg naar de auto doms dichter langs een andere ouder komt. En als die dan net op dat moment iets roept (bijv naar zijn kind "hallo hier sta ik") dan kan er dus besmetting plaatsvinden. Is de kans groot? Nee denk het niet. Maar de kans bestaat dus wel. Met meer spreiding van lestijden bijvoorbeeld, minder kans. En bij het laatste voorbeeld kan een mondkapje dus wel positief effect hebben.
https://nos.nl/livestream/2363934-persmoment-gemeente-lansingerland-over-besmettingen-britse-variant.html persmoment over besmettingen Britse variant
Hehe eindelijk eens ingrijpen bij zulke verdenkingen. Niet (nog) verder afwachten, maar hup in kaart proberen te brengen en gewoon iedereen testen. Meten is weten Nu zal je wel allemaal hysterische toestanden hebben natuurlijk die hun kinderen niet willen laten testen