Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dit dus!
    Scholen, met name basisscholen, open en niet cruciale beroepen VERPLICHT thuis werken!
     
    Gewooniemand en Eikeboompje vinden dit leuk.
  2. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Het lijkt erop dat het allemaal nog veel erger gaat worden.hotels dicht nog meer winkels.pff wat een wereld
     
    GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    In Duitsland is idd niet alleen de lockdown verlengd maar ook aangescherpt :(. O.a. Reisberkingen voor alle Duitsers: niet verder meer van huis dan 15 km...

    Vraag me af hoe het kabinet hierop gaat reageren
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    En hoe gaan ze die 15 km controleren?
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik Australië hebben ze in sommige Staten zelfs veel minder km beperking gehad. Er liep daar heel veel politie rond omdat te controleren.
     
    Neuzeke en Butchke vinden dit leuk.
  6. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Vraag het de Duitse regering zou ik zeggen
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.117
    15.624
    113
    Vrouw
    Voor alle Duitsers nu?
    Ik las deze middag dat het enkel voor de inwoners van de deelstaat Saksen is.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Nee voor de zwaarst getroffen regio's en dat zijn er 70...

    De regel is actief in gebieden waar gedurende één week meer dan tweehonderd positieve tests per 100.000 inwoners worden afgenomen. Die grenswaarde wordt momenteel in meer dan zeventig regio's overschreden.
     
  9. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ook de kinderopvang is erg van belang en de peuterspeelzaal. Vanuit hier wordt er al veel opgepikt. Vroegsignalering is echt van van belang om achterstanden in de basisschoolleeftijd zoveel mogelijk te voorkomen!
     
    Gewooniemand, ZoWelkom84 en Syane vinden dit leuk.
  10. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Ik heb een vraag voor de Belgische forumleden... in tegenstelling tot hier in Nederland, zijn jullie contacten veel meer beperkt. 1 knuffelcontact toch? Maar hoe wordt daar vorm aangeven? Is dat iets wat je zelf afspreekt en wordt er vanuit gegaan dat iedereen zich hier aan houdt? Of registreer je dit ergens? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, stel dat wordt hier ook ingevoerd. En hoe zit dit met co-ouders?
     
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat vraag ik me nou ook steeds af, En mag je dan per persoon of per huishouden 1 knuffelcontact? En kinderen, mogen die ook maar 1 contact?

    Het lijkt me een heel aparte sociale dynamiek geven... dat een vriendin vraagt of je haar knuffelcontact wil zijn maar jij hebt al ja gezegd tegen iemand anders.
     
  12. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van een dergelijk artikel. Ouders kunnen hier angstig van worden, maar het zegt eigenlijk niet zoveel. Het is ontzettend verdrietig dat dit kindje is overleden! Maar helaas gebeuren dit soort dingen. Ik maak me zorgen dat er ouders zijn die onnodig angstiger worden als ze een artikel als deze lezen.
     
    Gewooniemand, Whysteria en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    SAARC en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.117
    15.624
    113
    Vrouw
    Ieder gezinslid mag 1 knuffelcontact hebben maar er mogen niet meerdere knuffelcontacten per keer aanwezig zijn.
    Dus oma en opa samen uitnodigen binnen, kan en mag niet.
    Kinderen tellen hier ook in mee.
    Het knuffelcontact moet ook 6 weken lang dezelfde persoon zijn.

    Alleenstaanden mogen 1 extra persoon hebben maar buiten de uitzondering op de feestdagen mogen ook die niet samen langskomen.

    Dit is een regel die je gewoon moet opvolgen.
    Wil je geen knuffelcontact is het ook goed natuurlijk.
     
  15. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    In dit artikel lees ik ook: "Van de bevolking moet 30 tot 40 procent gevaccineerd zijn voordat de besmettingscijfers structureel gaan dalen, verwacht de hoogleraar."....
    Maar eer we dat percentage aan vaccinaties bereiken :(
     
  16. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Dankjewel voor je reactie.
    Er wordt dus vanuit gegaan dat iedereen zich hier netjes aan houdt? Zonder controle?
    Ik heb het idee dat veel Nederlanders daar iets te koppig voor zijn. Die houden zich nu al niet aan de regels :rolleyes:
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  17. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Ik denk ook dat de mensen die al cirona hebben gehad er ook een deel van dit percentage bijgevoegd kan worden.

    Al met al word ik totaal niet vrolijk van dit alles. De artikelen spreken elkaar ook steeds tegen .
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.117
    15.624
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er best veel mensen zich hier idd aan houden.
    Contrôle is onbegonnen werk volgens mij.
    Uiteindelijk is het ook vrij duidelijk wat er verwacht word.
     
  19. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Maar procentueel heeft nog maar een heel klein gedeelte van de Nederlandse bevolking Corona gehad.

    En ben het helemaal met je eens, veel artikelen lijken elkaar tegen te spreken. Zo enorm verwarrend!
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Omdat dit het corona nieuws gedeelte is. En dit nieuws gaat over corona. Mogen er dan alleen artikelen staan over ouderen die er aan overlijden? Of jong volwassenen? Of 1000 artikelen over wel of geen vaccinatie nemen, scholen open en dicht ect..
    Het is gewoon ook iets wat gebeurt. En ouders kunnen er misschien juist ook alerter op worden... want we zien hier nu wel dat ook baby’s vatbaar er voor kunnen zijn. En je weet niet altijd of je baby een onderliggend lijden heeft.
     
    SAARC, Trirani, Mamafiets en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina