Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.296
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een verschil zeg per regio. Voor jullie wel heel fijn.

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik twijfel ook over m’n driejarige. Hij heeft in het voorjaar al Corona gehad na ons. Hij is longpatient en is er toen heel erg ziek van geweest.

Maar denk dat ik hem wel laat testen. Anders weet ik nu al dat de andere twee ook niet willen.

Mijn kinderen zijn wel met kinderen van die twee scholen in contact geweest met zwemles en op de bso, maar dat is voor de lockdown geweest. Ze hebben geen klachten daarna gehad wat ik me herinner.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.296
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo jammer allemaal

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik hoop ook dat ze wat meer per regio gaan kijken

5. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Hier ook gelukkig, elke zaterdag weer "toernooi" vanaf de 23ste en trainen alweer.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja en dit is niet de groep met kinderen op de basisschool.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Ja, daar wordt een tiener ook echt enthousiast van.:| Die van mij niet.
    Mijn zoon van 12 kan voor gym kiezen uit 4 verschillende opdrachten. Hij heeft gekozen voor jongleren. Dus is hij daarmee begonnen. Maar of hij nog oefent? Geen idee.

Op de basisschool hebben ze ook al een filmpje gestuurd met een chalenge. Dobbel work-out: met de dobbelsteen gooien. Het aantal ogen bepaald de oefening die je dan moet doen.
    Dat mag je dan filmen en naar school sturen. Op zich een leuke opdracht, maar mijn zoon van 9 is er niet voor de porren. En ik zie mezelf nu ook niet in de natte tuin push-ups doeno_O

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Haha ja er zijn altijd uitzonderingen, het is wel goed om beweging te stimuleren, helemaal nu. Wie weet halen ze er een nieuwe hobby uit.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Hoef je bij mijn super sportieve puber ook niet mee aan te komen, dat soort challenges hoor. En hij voetbalt 2x per week nu en loopt hard zo'n 3x per week.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Ja, zou best fijn zijn:D
    Mijn zoon van 12 is nooit heel sportief geweest. Nu weet hij helemaal niks te verzinnen. Dus zit hij eigenlijk de hele dag op zijn kamer:(

Beausecret vindt dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even een toelichting: als iedereen zijn microfoon aan heeft staan, wordt je GEK. Bij de één is moeder aan het stofzuigen, de ander zit naast een broertje die ook online les heeft, bij de volgende huilt een baby en dan is er altijd ook nog wel één met een kwetterende vogel op de achtergrond.
    Ik stimuleer mijn leerlingen wel om hun camera aan te laten, maar dat betekent ook dat iedereen 30 videostreams te verwerken krijgt. Dat trekt de wifi niet overal. Als alleen de leerkracht een video aan heeft, is het beter te doen.
    Bovendien werken wij ook maar gewoon vanaf een laptopje, zonder 2e scherm. Dus zodra ik mijn scherm deel, zie ik de leerlingen toch niet meer. Dus wat dat betreft voegt dat beeld een deel van de les ook niet echt veel toe.

Olympia, Athina, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Ja, dan hebben ze die uitdaging niet nodig, maar voor mijn zoon zou het misschien wel goed zijn. Hij is 12 en nooit sportief geweest. Zit op scouting, maar dat ligt nu stil.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    De bouw heeft ook in het voorjaar niet stil gelegen. Mijn man werkt in de bouw. Op de bouwplaatsen loopt genoeg personeel rond, maar in al die maanden zijn er op de bouwplaatsen (bij hun in het bedrijf) geen uitbraken geweest.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik stuur onze zoons na de lunch verplicht (minimaal) een half uur naar buiten. Ga je je al die tijd in de achteruin staan te vervelen? Helemaal prima. Heb je in ieder geval even daglicht op je netvlies gehad en frisse lucht ingeademd. De jongste verveelt zich trouwens niet hoor. Die heeft me vandaag nog geholpen de achtertuin te vegen. (Ja, ik ga zelf ook verplicht mee naar buiten!) Onze oudste, ach... de ene keer staat ie te bokken en te pre-puberen en de andere keer speelt hij heerlijk met zijn broertje.
    En een paar keer per week doen we na het eten nog een avondwandelingetje. Vinden zo ook geen r##t aan. Jammer dan, ik wil die lijven af en toe wel buiten & in beweging hebben. Als ik ze niet dwing, blijven die van ons meestal ook binnen zitten.

Athina en Luna86 vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Goed idee!
    Ik kijk even nog wat voor weer het is morgen. Als het weer het toelaat ga ik morgenmiddag met de jongsten naar een speelbos in de buurt. Kunnen ze zich lekker uitleven.
    En misschien sleep ik mijn brugpieper ook maar mee. Is beter voor hem dan na de online lessen gaan gamen;)

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Hier is het ook microfoon uit bij iedereen hoor. Maar wel met beeld.
    Hoe het bij oudste loopt weet ik niet (zit op zijn kamer). Maar jongste wordt echt wel bij de les gehouden. Die werken ook in kleinere groepjes (10 kinderen) en niet de hele dag online.
    Bij dictee bijvoorbeeld gebruiken ze hun wisbordje. Na elk woord moeten ze hun bordje voor de camera houden om te laten zien.

Over bewegen. Oudste klaagde dat ze yoga-oefeningen deden als gymles :roflmao:
    En tussendoor zie je hem regelmatig door het huis stormen om een willekeurig voorwerp te pakken (dan krijgen ze de opdracht om een theelepel of bal of xxx te halen. Wie het eerste terug is wint)

Ik probeer ze dagelijks mee naar buiten te slepen. Maar daar zijn ze niet heel enthousiast over. Verder zijn ze nog weleens druk met het verdedigen van hun zelfgebouwde fort in de woonkamer tegen zombies en vijandelijke troepen. Daar wordt ook druk bij op en neer gerend o_O

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, precies. En een mokkende (pre-)puber achter je aan is geen pretje. Maar zoals ik m'n zoon vandaag ook al uitlegde: het is niet mijn taak om altijd te doen wat leuk voor je is. Het is wel mijn taak om te doen wat goed voor je is. Ik ben maar zelden van het verplicht buiten spelen hoor. Maar nu in deze periode wel. Het dagelijks stukje van & naar school fietsen valt weg, de pauzes op school waarbij ze naar buiten gaan, geen gym, geen sport. Daar moet dan toch even iets anders tegenover staan.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heerlijk als je zelf probeert thuis te werken :roflmao:
    Ik werk inderdaad ook wel met dingen die ze voor het scherm moeten houden. Bijvoorbeeld gekleurde briefjes, briefjes met A B C of D etc. En ik geef ook gewoon beurten. Dus ja: ze kunnen iets anders doen tijdens mijn lessen. Maar de kans is aanwezig dat je gesnapt wordt. Tot nu toe heb ik de indruk dat ze dat in de gaten hebben.
    Het is nu bij kinderen van onze school weer de sport om de microfoon van de juf te dempen. Dus ik heb inmiddels m'n collega's weer bijles gegeven hoe ze dat kunnen voorkomen. Laten we het erop houden dat het fijn is om te merken dat de leerlingen al zo goed hun weg weten te vinden in de online omgeving, haha. Dit zijn echt precies de fratsen die ik als leerling ook gedaan zou hebben.

Syane, Luna86 en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.827
    31.397
    113
    Vrouw
    Hahaha
    Bij oudste hadden ze de juf geprankt door bij het begin van de les ineens allemaal een deken en zonnebril over zich te gooien. Dat was de vrijdag.
    Deden ze maandag nog eens bij de andere juf. En die vrijdag juf stond zich te bescheuren voor het raam:roflmao:

Dan ben ik blij dat ze toch lol maken als groep. En dat het door de leerkracht ook sportief wordt opgepakt.

owly en tupp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina