Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja, dat ze ons gedrag aan het beïnvloeden en manipuleren zijn is nogal duidelijk, wel heel benieuwd naar het uiteindelijke doel..
     
    Anouk2005 en Amarens vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.345
    12.033
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als ze nu de scholen wel openen, dat er kans is dat ze later alsnog weer dicht gaan. Ik denk dat we dan nu, hoe beroerd het ook is, beter door kunnen bikkelen thuis. Zodat, als de scholen opengaan, ze ook open blijven.
     
    NiVa0230, sabagirl, Luckyme96 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Precies dit! Dat open dicht open dicht is helemaal waardeloos voor de gemoedstoestand. Laat maar even dicht zodat het daarna definitief open kan blijven
     
    Luckyme96, prjbt en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Covid-19 is een wereldwijd probleem. Zullen "ze" (wie dat dan ook moge zijn, (misschien regeringsleiders?)) dan bewust "iets" (in de vorm van Covid-19) op wereldniveau hebben bekokstoofd om de burgers te manipuleren?

    Vind dat moeilijk te geloven en begrijpen.
     
    Suzy85, Mar76, Emilie69 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dit punt voor een deel. Maar hoe kunnen ze controleren of kinderen het virus daadwerkelijk meer verspreiden als scholen en kinderopvang dicht is?
    Is het dan niet veel zinvoller om scholen te openen, desnoods met halve klassen. Verkouden kinderen kunnen worden getest of blijven thuis.

    Want zoals het er nu staat is er pas ruimte voor versoepelingen bij 10 ic opnames. Waar Rutte dit eerst zei over versoepelen in de horeca gaat nu dus over het basisonderwijs want dat gaat voor op alles.

    We zitten nu op 50/60 opnames dus dan gaat dat nog heel lang duren en zitten kinderen dus zeker 5 maanden thuis.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Even dicht?:rolleyes: En waar wachten we dan op als er geen onderzoek gedaan kan worden?
     
    Gewooniemand en Taartjes vinden dit leuk.
  7. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Zoals in maart?
     
    Mississippi en Taartjes vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Én dit is het bewijs voor .... wat eigenlijk?

    Gedragsbeiinvloeding is niks nieuws hoor. Ga maar eens wat lezen over bijvoorbeeld de reclamewereld. Mocht je ooit gedacht hebben dat je zelf bepaald wat er in je boodschappenkar ligt....

    Best interessante kost trouwens.
     
    Mar76, Felice, Athina en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.345
    12.033
    113
    Vrouw
    Ja, daar heb je wel een punt.
    Denk idd dat we weer terug moeten naar bij verkoudheid bij kinderen thuis blijven en/of testen. Want dat werd natuurlijk niet meer gedaan.
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Het is politiek. Natuurlijk spelen er politieke spelletjes. Ze moeten straks natuurlijk wel de verkiezingen gaan winnen. :rolleyes:

    Maar wie heeft er dan voordeel bij sluiten van de basisscholen? Daar een je geen kiezers mee lijkt me. Het kast alleen maar geld en populariteit. Dus waar zit dan die dubbele agenda?

    Zelfde voor veel andere maatregelen. Ze doen het omdat ze iets moeten doen. Goed kunnen ze het nooit doen. Zeker niet voor iedereen. En ik ben het ook niet overal klakkeloos mee eens.
    Maar zolang ik zelf de oplossing ook niet heb, hebben we het er maar mee te doen.
     
    Mar76, Emilie69, Kukido en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Nee de scholen blijven echt geen 5 maanden dicht. De basisscholen gaan als eerste van alles weer open. Als je in doemscenario's blijft denken dan maak je het je zelf niet makkelijker :rolleyes:
    Zal ik de hele clan wel weer over me heen krijgen die pro-open-alles-het is maar een griep ideeen heeft.

    Zoals al zo vaak aangegeven hier. Nee het is niet makkelijk/leuk/fijn/goed voor de mensheid, maar wat wil je dan?
    We hebben er mee te dealen.... ALLEMAAL

    En dan kun je maar beter thuis proberen een goede dagelijkse structuur in te bouwen dan die onzekerheid of de scholen over 3 weken weer dicht moeten omdat ze te snel zijn open gegaan.

    Ik werk in de ouderenzorg, dus ik weet echt wel wat corona is en wat het met mensen doet. De situatie in onze verzorgingshuizen is schrijnend, het personeel wat nog kan werken loopt op hun tandvlees. VEEEEEEEL ERGER dan tijdens de 1e golf. We hebben een gigantisch personeelstekort waardoor basiszorg al tijden niet meer gegarandeerd kan worden. Om maar te zwijgen over alle cliënten die dagelijks overlijden... niet alleen kinderen lijden psychisch ook volwassenen in de zorg. Wat wij meemaken wens ik niemand toe!

    Dus ja laat de scholen nog maar EVEN lekker dicht.
     
    NiVa0230, Mar76, Trirani en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Ik heb net een boek gelezen over de hiv/aids crisis van de jaren ‘80. Heel bijzonder om te zien dat de mensen destijds net zo argwanend keken naar de regering als nu.
    Als in: niet getest willen worden, want wat doen ze met onze gegevens? Ze willen ons controleren, het is een vooropgezet plan. Straks mogen mensen met hiv/aids bepaalde dingen niet meer doen.

    Bijzonder om te zien dat bij dit soort gebeurtenissen de geschiedenis zich blijft herhalen.
     
    Mar76, Athina en Lafayette vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Nee.
    Het zijn de aliens. Zij zijn geïntegreerd in onze regeringen en onze farmaceuten. Het virus is in de wereld gebracht km ons eerst ziek en angstig te maken. En om het "dorre hout" te elimineren.

    Het vaccin is gemaakt met alien-RNA, wat, anders dan de aardse variant, wel tot ons dan kan doordringen. Het gevolg is, dat menselijke vrouwen geschikt worden als "broednest" voor de aliens.

    Dit was nodig omdat ze zelf met ernstige vruchtbaarheidsproblemen zaten. Hun vrouwen konden geen gezonde alien-kindertjes meer baren als gevolg van een ongeluk op een verre planeet.

    **ja ik kijk teveel slechte films :roflmao::roflmao:
     
    Suzy85, Mar76, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Nou de scholensluiting is dus niet omdat het moet. Nu hoor je over de Britse variant maar laten we niet vergeten dat dat op 14 december nog niet zo was toen het besluit werd genomen.
    En wie er voordeel bij heeft? Het kabinet want die willen gewoon de buurlanden volgen.
    Als Merkel had besloten dat basisscholen weer open moeten zou Rutte dat braaf volgen.

    En ja nu is er dus wel een reden maar ook volgens mij ook een oplossing. Althans ik vind dat de middelen zeker niet erger moeten worden dan de kwaal en dat gebeurt nu wel.
    Je kan heel hard blijven roepen dat deze variant misschien ook meer door kinderen wordt doorgegeven maar zonder onderzoek heb je geen antwoorden. Dus scholen kunnen volgens mij best wel open, bv weer met halve klassen. En weer het advies dat kinderen thuis blijven bij klachten en getest kunnen worden. En ondertussen kunnen ze alles goed onderzoeken.
     
    Amarens en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Misschien moet je dan even luisteren naar wat Rutte gisteren zei: eerste versoepelingen zijn pas mogelijk bij 10 ic opnames. Daar zijn we de komende tijd nog niet hoor?
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Dit gaat echt nergens meer over. Ze verzinnen iedere keer weer iets nieuws lijkt het wel.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eerst ging dat enkel over de horeca en toen wees ik al op mijn voorhoofd en nu heeft het mbt alles. Als ze dit werkelijk ook willen doen met de scholen dan zitten ze dit verdere schooljaar thuis.
     
  18. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Maar nu er begonnen is/wordt zou je toch verwachten dat de besmettingen af zullen gaan nemen.
    En de druk op de zorg minder wordt.

    In GB zijn ze al een tijdje (ongeveer een maand, als ik me niet vergis) aan 't inenten, zijn daar de effecten al van te zien? Volgens mij niet? Aangezien ze daar nog langer in lockdown blijven.

    Wanneer kun je dan de effecten van vaccineren zien?
     
  19. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat op zich als het nodig is dan ook prima is, maar ze veranderen elke week van mening, van beleid en van voornemen. Ik denk dat dat nog het meest frustrerende is. Je kunt bij onze overheid nergens van op aan. Dan weer zus, dan weer zo. Verzin gewoon iets en houd je daar dan ook aan. Dus: kan er pas weer iets versoepeld worden bij minder dan 10 ic-opnames per dag? Ok dan stellen we ons daar op in: maar stop met steeds iets anders bedenken/zeggen. En maak ook een planning voor de lange termijn en houd je daar dan ook aan. Zodat iedereen weet waar we aan toe zijn en waar we het voor doen. (Ja hè hè natuurlijk het einde van de pandemie, maar ik bedoel de korte termijn-mijlpalen ;) )
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    nee toch? Geen maand? Ik dacht dat zij net voor kerst gestart waren en volgens mij niet eens op zo'n grote schaal. Maar ik kan het mis hebben.
     

Deel Deze Pagina