Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Geen idee haha voor mij niet echt 1 iemand of partij die eruit springt, zolang het maar geen VVD of Groen links is :p

1991Mamavanvier en Ella1988 vinden dit leuk.
  2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Dus moet je ook proberen zo minimaal mogelijk te doen en alleen als nodig. Lijkt me vrij logisch?

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik bedoel het ook niet als aanval op je hoor. Maar zat meer te denken over de redenatie waarom iemand toch beter thuis kan blijven ondanks een eigen kantoor.
    Ook als iemand zegt: de schoonmakers komen vaker, dus weinig risico. Maar dat betekent dus wel dat de schoonmakers vaker op pad moeten, met precies dezelfde problematieken.

liset22, Liekje81, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Beetje kort door de bocht niet? Ik ben zelf Poolse en kan je vertellen dat wat je zegt (altijd zo lekker van de regeltjes...) echt niet klopt. En ja, er zijn vast en zeker een hoop Polen die in Nederland werken die zich niet aan de regels houden (net zoals de hele Nederlanders). Maar merendeel van de Polen die in Nederland wonen en werken houden zich er wel aan :rolleyes:

Suzy85, MyMiracle, Sado en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed om te horen. Zal ook vast wel maar ik zie altijd alleen maar dronken Polen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

YaelStone vindt dit leuk.
  8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Trirani en suus1983 vinden dit leuk.
  9. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Tsjah over 1 kam scheren noem ik dat.... Ik ken alleen maar Polen met eigen onderneming, hoog opgeleid en/of goede banen die zich wel aan de regels houden. Dat kleine deel dronkaards is niet representatief voor alle Polen.

MyMiracle, Sado, Fuddey en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.515
    113
    Ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont, ik weet ook wel omgevingen waar veel Polen werken en die wonen met z'n allen in een grote groep units, op meerdere plekken.
    Als er een ongeluk met drank in het spel is, is het (sorry) meestal een Pool.
    Maar dat zijn voor zover ik weet arbeidskrachten die veel uren maken en dan weer een tijd terug gaan naar Polen. Andere groep mensen dan de kring waarin jij verkeert.
    Gelukkig geldt het dus niet voor allemaal! Maar zo kan je beeld wel vertekenen.

2littlemonkeys, Syane en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die ken ik dus niet. Ik zie alleen de dronken Polen die altijd met een fles drank lopen en veel te hard rijden ;)

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.519
    113
    ik heb een collega in de VS, die had al gehoord dat bepaalde regios in zuid california al selecteerd bij verkeersongevallen of de mensen naar de IC moeten en of ze daar kans maken, anders nemen ze ze niet eens meer mee.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dit dus. Ik zie enkel de arbeidskrachten die teveel zuipen. De andere tak ken ik niet maar het is inderdaad een vertekend beeld maar zo werkt het nu eenmaal.

bosi333 en Felice vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Dit herken ik ook. Hele campings met arbeidsmigranten waar vaak politie heen moet vanwege meldingen.
    Heel veel zijn hele harde werkers maar bij het ‘ontspannen’ gaat het dan vaak mis.

Madelie, Felice en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Zo kent elke bevolkingsgroep zijn rotte appels om het maar even zo te noemen. Maar juist omdat ik weet dat het een vertekend beeld geeft zul je er mij nooit iets horen zeggen waardoor ik een hele populatie over 1 kam scheer. Ik ben Poolse, mijn partner Antilliaans. Je moest eens weten hoe vaak wij tegen vooroordelen aanlopen.

anyway. Genoeg vervuiling. Terug on topic ;)

MyMiracle, Sado, cowgirl80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Bwa, ik denk dat je als volwassen vrouw in staat zou moeten zijn om deze vooroordelen voor jezelf te corrigeren.

Het lijkt me logisch dat bepaald gedrag nooit gebonden is aan een bepaalde nationaliteit.

Als je je eens zou verdiepen in Poolse arbeidsmigratie, dan zou je vooral beseffen dat dit een dieptrieste vorm van misbruik is.

Een gemiddelde arbeider in Polen zal rond de 700/800 euro per maand kunnen verdienen, als er werk is tenminste. Bepaalde dingen kosten in Polen weliswaar een stuk minder dan hier, maar veel zaken (bvb nieuwe kleren) kosten evenveel.

In Nederland of België kunnen Poolse arbeiders gemakkelijk op een paar maanden tijd voldoende verdienen om een jaar rond te komen. Alleen hebben ze hier dan totaal geen sociale bescherming, ze missen vrouw, kinderen en familie en leven hier vaak in erbarmelijke omstandigheden om toch maar zoveel mogelijk geld naar huis te kunnen sturen.

MyMiracle, Chayammy, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    mamameer vindt dit leuk.
  18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
  19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Niet alleen de VS

Duits crematorium 24 uur per dag bezig met cremeren coronadoden
    Een crematorium in het Duitse stadje Meissen in Bundesland Saksen heeft het moeilijk om het coronadodental bij te houden. Jörg Schaldach, de directeur van het plaatselijk crematorium zegt dat vanaf november alles op alles moest worden gezet om de besmettelijke coronadoden op tijd te cremeren. Schaldach zegt tegen persbureau Reuters dat er tweemaal zoveel doden zijn als voor de uitbraak. In plaats van de gebruikelijke tweedaagse crematiediensten is er sprake van een aanhoudende dienst, waarbij medewerkers het aanhoudend druk hebben.

De oorzaak van de drukte in de crematoria in Saksen is tweeledig. Aan de ene kant is de deelstaat erg hard getroffen door de tweede besmettingsgolf en aan de andere kant is het aantal mensen elders uit het land die zich laten cremeren in Saksen erg groot.

Nederland
    Drukte uitvaartcentra tijdens tweede golf over het land verspreid

Uitvaartcentra kampen in januari met veel drukte en zien dat die drukte bovendien meer landelijk verspreid is dan tijdens de eerste coronagolf. Begrafenisonderneming DELA heeft sinds half december al vijftien koelcontainers moeten plaatsen op locaties waar geen ruimte meer was om lichamen te koelen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/vk-verplicht-quarantaine-voor-reizigers-uit-buitenland.html

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mamafiets, Strijkkraal, Jaimio en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina