Ik weet dat bv fruittelers echt wel hun best doen om hun seizoensarbeiders netjes te laten wonen... Er bestaan nu zelfs keuringen die daar ook naar kijken (smeta)... Dus daar wordt ook wel werk van gemaakt van die "erbarmelijke huisvesting" Aanvulling on topic: elke arbeider die nu binnen komt om te snoeien wordt trouwens getest en 7 dagen later opnieuw. Voor de fruitpluk waren er ook extra corona maatregelen...
Ja ik denk dat het in de bouwsector erger is, omdat het daar ook veel vaker om zwartwerk gaat. Enfin, ik wou vooral aangeven dat dit vaak mensen zijn die het echt wel niet makkelijk hebben, en zelfs als ze hier een eerlijk loon naar werken krijgen en fatsoenlijk behandeld worden, is het heel erg dat er kunnen Europa nog hele groepen mensen zijn die met het loon in hun land hun gezin amper kunnen onderhouden. Mijn kennis van Polen is trouwens grotendeels 10 jaar oud, ik heb daar toen 6 maanden gewoond en gewerkt, dus hopelijk zijn er ondertussen al wat dingen verbeterd!
Het ziet er slecht uit voor de basisscholen. Voor heropening eind januari lijkt het te vroeg nu het aantal infecties hoog blijft en er onzekerheid is over de Britse variant. Extra maatregelen als een avondklok of reisbeperking zijn inmiddels doorgerekend en volgens sommige OMT’ers hard nodig. ,,We hebben echt een extra zet nodig.” AD
Nou, als dat echt nodig is denk ik, kom maar op, want wat heeft het dan voor zin om er weer daaaaagen mee te wachten
Wat @Spectre nog stuurde daar zijn ze nog open overdag! Ik denk in NL vooral omdat ondernemers failliet gaan, soort wanhoopsactie.
Ik ook m'n zoontje zou vanaf begin februari gaan wennen op school, iedere week een dag erbij.. ziet er naar uit dat hij geen wendagen zal hebben.
Pff het word zo "uitzichtloos". Ik durf de jongens gewoon niet te vertellen wanneer ze weer naar school mogen, want die datum veranderd gewoon telkens. Al weken zeg ik dat ik niet weet wanneer ze weer mogen.
Ja net vroeg hij weer "mama mogen we al bijna naar school?" Dus ik vertelde dat we dat nog niet weten Dus zei hij "maar mam, het was toch 5 weken? Is het nu dan nog 4?" Vind het zo oneerlijk, ze missen school, de juffen, vriendjes.. en missen een hoop lesstof.
Ik begin het eerlijk gezegd gewoon schandalig te vinden dat de kinderen zo lang van school worden gehouden. Ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Over drie weken is er een argentijns variant en dan braziliaans en ga zo maar door.. dan kunnen we dicht blijven. Het is zo uitzichtloos en steeds lekker gemaakt met een dode mus.. avondklok, minder mensen zien, geen buiten verkoop meer bij bijv bloemenzaken en kinderen naar school.
Echt achterlijk dit. In Frankrijk is alles open, maar hebben ze een avondklok. De aantallen lopen in de gebieden met avondklok enorm terug. Maar dat is niet vergelijkbaar voor Nederland want daar is immers alles open en hier niet. Hier gaat de hele economie kapot, ondernemers failliet, kinderen en volwassenen die het niet meer trekken. What’s next? Dat je alleen 3x per week naar de essentiële winkel mag met een stempelkaart? En kom je dan weer op straat krijg je een boete? (Niet persoonlijk op jou trouwens @luca75 , maar op het ad artikel)
In Frankrijk alleen avondklok? Alleen daarvan kunnen de besmettingen toch niet afloop? Van mij mag die avondklok hoor, maar geloof nooit dat dat alleen in Frankrijk helpt, toch?